Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van mensen die je paard "snoepjes" geven

Irritant
144 (79%)
Maakt mij niks uit
32 (17%)
Iedereen mag mijn paard wat geven
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 182

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:14

op de stal waar mijn paard staat, lopen dus ook veel kinderen rond met snoep enzo. Maar ik heb een briefje voor de stal hangen met : geen snoep voeren!! (ze heeft koliek gehad en is geopereerd, vandaar) en ik moet zeggen dat het goed helpt!!
Als ze vragen waarom het niet mag, vertel ik ze van de operatie. En dat helpt!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:13

ik vind dat ook best raar..
ik huur een weiland..heb een eigen oprijlaan zegmaar..loopt overigens dood..
laatst liep ik op de wei..kwam er een meisje aan en begon met shet snoepjes te geven !
nou wil ik dat 1 keer wel door de vingers zien.maar eht meot toch niet gekker worden..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:42

Lieke"]
[quote="klaske schreef:
ik heb een manege pony ook wel eens een waterijsje gegeven maar hij hoefde het niet. maar dat je een ander zijn paard ongevraagd iets gaat geven kan bij mij niet door de beugel.. niet doen!

Kan aan mij liggen, maar een manegepaard is toch ook een paard van iemand anders Verward
[/quote]

ja maar de manege ging failliet en toen zou ik diezelfde pony kopen. dat was op dat moment al bekend, maar de manege heeft me bedonderd door hem voor mijn neus aan een duitser te verkopen Huilen

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:27

Ik vind het heel vervelend als mensen ongevraagd een snoepje geven aan mijn paardje.
Als ik een snoepje in mijn zak heb vraag ik altijd eerst aan de eigenaar: Ik heb een snoepje in mijn zak, vindje het goed als ik die geef???? Dan kunnen ze zelf reageren met ja of nee.
Als het nee is dan pak ik het snoepje niet eens.... dan krijgt ie een knuffel en een aai over zijn bol.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:20

Iedereen mag mijn paardje wat geven. Ze staan op een wei in een wijk en krijgen best veel van de mensen. maar ik heb in het begin geduld gehad om iedereen die er komt uit te leggen wat ze wel en niet mogen hebben. Ik vind het niet erg. ik weet hoe fijn het is als je een paard iets lekkers kan geven als je er zelf geen hebt ik ben mijn paardloze leven nog niet vergeten. Zolang de mensen geen rotzooi geven is het voor mij goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:56

Ik rij zelf ook op een manege (ik heb helaas geen eigen paard). Maar sta je in een prive stal of niet? Want bij ons staan er een paar prive paarden/pony's in de manege pony stal (dat is dan goedkoper dan in een privé stal), daar worden door jan en alleman nog wel snoepjes gegeven door kleine kinderen enzo, maar in een privé stal komen nooit kleine kinderen (tenminste, alleen dan als ze een eigen paard hebben), en de priveérs, zullen ook wel weten dat ze niet aan elk paard een snoepje moeten geven.
Maar ik vind dat het geen kwaad kan als 1 keer iemand hem gewoon een keer een snoepje geeft, maar niet als hij elkar keer als die aankomt een snoepje aan het paard geeft ofzo.
Wat ik zelf doe als ik per se aan een privé paard een snoepje wil geven (doe ik bijna nooit, omdat ik dus niet weten of ze het willen), vraag ik het altijd en dan hoor ik zelf wel of het mag of niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:00

klaske"]
[quote="Lieke"][quote="klaske schreef:
ik heb een manege pony ook wel eens een waterijsje gegeven maar hij hoefde het niet. maar dat je een ander zijn paard ongevraagd iets gaat geven kan bij mij niet door de beugel.. niet doen!

Kan aan mij liggen, maar een manegepaard is toch ook een paard van iemand anders Verward
[/quote]

ja maar de manege ging failliet en toen zou ik diezelfde pony kopen. dat was op dat moment al bekend, maar de manege heeft me bedonderd door hem voor mijn neus aan een duitser te verkopen Huilen
[/quote]

Ik vind zelf dat je een manege paard wel snoepjes mag geven. Want de eigenaar van de manege zelf zal niet 1 keer per dag alle stallen doorlopen om zn/der paardjes eens te verwennen ofzo..

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:16

Nico staat gelukkig op een kleine pensionstal, dus daar heb ik geen last van Haha! Als ze in de wei staan (grooooote wei) staan ze ook nooit bij het hek (behalve als ie eruit wil Tong uitsteken, maar da's alleen als ie jaloers is als ik met een andere pony bezig ben *LOL* )

Een vrouw bij ons op stal heeft haar paarden altijd in een wei staan (denk.. 3x bakafmeting van 20x40 ofzo). Die paarden staan altijd veel bij het hek en veel wandelaars hier. Die heeft op het hek een bordje hangen, en ze had ook bordjes gemaakt om aan de halsters vast te maken Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:44

Mijn paard is een mega slijmbal met zo'n schattig koppie en krijgt daardoor van alles toegeschoven. Ik vond het nooit echt leuk, omdat ik bang was voor verwend gedrag. Inmiddels merk ik wel dat ze er niet vervelend van geworden is. Ze blijft niet doorzeuren en vertoont geen vervelend gedrag als ze niets krijgt, dus inmiddels heb ik er minder moeite mee.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:39

Heel erg irritant Boos! . Mijn paarden staan prive, alleen mensen uit het dorp komen met hun kinderen langs mijn wei lopen omdat er 4 van die lieve schattige Lovers bedelende Bloos Boos! paarden staan.
Door die mensen zijn ze helemaal gaan bedelen Boos! . Als er iemand stil staat bij het hek gaan ze er in volle galop heen Bloos! Bloos! Schijnheilig .
We hebben zelfs mensen die het nodig vinden hun groentje te bewaren voor hun. Er hangt wel een bordje alleen niet iedereen houdt zich eraan.
Daarom hebben we ook het grootste deel van het jaar een draadje 5 meter van het hek af gespannen Schijnheilig .

Laurakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:28

het is meestal wel goed bedoelt, maar toch kan ik het niet goed hebben Scheve mond

ik vind dat je uit beleefdheid, het toch eerst moet vragen ...
het klinkt misschien dom, maar, als je paardje door weet ik veel wat,bepaalde dingen niet mag eten (door een allergie ofzo!) kan je je paardje verliezen,aan iemand die heel lief wou zijn door je paardje iets te snoepen te geven !!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:37

In principe wil ik het niet hebben. Ik hou niet van bedelende dieren en....wat ze niet kennen missen ze ook niet. Als ik wat geef is het in de voerbak of op de grond.

Wat ik overigens ook heel irritant vind is als één iemand alleen zijn eigen paard op stal wat geeft (extra halfje brok ofzo) en de rest staat daar maar te kijken. Of allemaal wat geven of je paard op een plaats geven waar de andere het niet zien.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:01

Daarom ben ik zo blij dat mijn paard niet op een manege staat!
Zou het verschrikkelijk irritant vinden als mijn paard om de haverklap werd gevoerd.
Met een wedstrijd op de amnege ofzo heb ik ook standaard eenbordje met niet voeren. Helpt wel Lachen

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:16

Best raar, op de manege waar ik stond gaven die kinderen nooit snoepjes aan pensionpaarden.
Ook een kwestie van opvoeding/fatsoen denk ik.

Mijn paard krijgt geen snoepjes, en op stal geeft ook niemand snoepjes dus dat kan wel dacht ik zo Tong uitsteken