Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:22

AlphaDaemon schreef:
Ik zou op dat berichtje reageren: Als dat de enige manier is waarop je je niet ongevraagd gaat bemoeien met mij en mijn paarden: dan top.

Dit zou ik ook doen. Niet heel chique, maar vind het wel een passend antwoord op van die emotioneel chanterende manipulatieve appjes van haar kant.

meggiemeg

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:39

Maar door te reageren geef je haar toch ook weer een handvat om door te gaan? Niet reageren is ook geen opening geven om door te kunnen gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:40

Ik zou toch altijd proberen daar boven te staan hoor, nergens voor nodig om je tot dat niveau te verlagen, zelf gewoon beter zijn dan dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:50

GDG schreef:
YellowLemon schreef:
Kreeg ik net bericht dat ze dan nooit meer de weide ging inkomen als ik er ben :roll: Dat hoeft voor mij ook weer niet. Maarja, als ik nu effectief zeg dat dit ook niet hoeft, dan is het precies ook niet duidelijk voor haar.
Het is lastig. Weet dat ik nu niet verantwoordelijk ben voor de manier waarop zij reageert maar toch. Leuk is anders.

Haar bedoeling is inderdaad dat jij het nu gaat afzwakken en haar tactiek heeft tot nog toe ook steeds prima gewerkt bij jou. Tijd voor jou om het drama vanaf nu bij haar te laten. Het is niet leuk, maar het is echt haar probleem. Zoals het jouw probleem is/was dat jij je er steeds in mee liet trekken, dat is weer jouw verantwoordelijkheid.

Dus: niet gaan afzwakken nu. Niet 'dat is niet nodig' oid. Gewoon ofwel helemaal niet op reageren ofwel een duimpje omhoog. Echt, geen woorden aan vuil maken. Zoals iemand anders al zei: nu volhouden.

Dat dus! :)

Ik zou dus ook niet te uitgebreid gaan reageren. Gewoon "oké" terug sturen. Niets meer. En lekker je eigen ding doen met je paarden. :) Even doorpakken nu en je niet laten bespelen. :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:12

Ik heb alleen jouw berichtjes gelezen TS maar jij bent echt veel te lief voor deze wereld. Ze bespeelt je gewoon. Ik zou d’r op de app negeren en lekker even laten. Haar probleem dat ze zich zo voelt. Zodra ze ziet dat je gewoon je ding doet zal het vast goed komen. Zo niet dan kan je altijd nog verhuizen. Echter op elke stal is wel iets of iemand.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:30

Lastige situatie TS!
Ik heb op verschillende stallen ook al (vaak) met soortgelijke mensen moeten dealen. Ik straal blijkbaar uit dat ik advies wil ofzo?

Dit soort advies is meestal goedbedoeld, maar zoals je zegt, ongewild. Als je dan reageert dat je niet om dat advies hebt gevraagd zijn mensen meestal beledigd.

Vroeger vond ik het echt moeilijk om hier mee om te gaan, met als gevolg dat ik hartstikke onzeker werd omdat ik constant bekritiseerd werd op wat ik deed.

Inmiddels ben ik na een aantal jaar toch wat harder geworden. Als ze advies geven waar ik niet om heb gevraagd/vervelend vind krijgen ze gewoon een kille 'okay' terug. De meeste begrijpen de hint dan wel na een tijdje. Ik ga gewoon door met mijn eigen ding. Sommigen blijven dan even achter me aanlopen maar na een tijdje druipen ze allemaal af.

Als ik dan later te horen krijg waarom ik niet naar ze luister/kil reageer, dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik gewoon lekker mijn eigen ding wil doen.

Verdere discussie ga ik niet aan. Blijf gewoon mijn eigen ding doen en dan hield het vanzelf op.

Als iemand dan dus zegt dat ze de weide niet meer in willen komen, prima, moet je zelf weten. Dat soort 'dreigementen' houden toch geen stand.

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 13:31

Nou was ik van plan om te reageren met: "Prima, maar verwacht niet dat ik telkens een bericht stuur wanneer ik langs kom, dat kan ik niet voorzien." Alleen, zoals hier ook al aangekaart werd, ga ik het opnieuw voeden. Vroeg of laat komt ze terug op die bedenking (wat ik ook niet haalbaar vind - telkens zo'n stoelendans en op eieren lopen, bah) en dan zijn we opnieuw bij af.

Vanavond heb ik een afspraak bij een nieuwe plek: praktisch even dicht bij huis, 24/7 buiten en ik heb de vrijheid om te doen wat ik wil in die weide. Het is enkel nog de prijs af te wachten want nu zou ik een fantastische (binnen- en buiten)piste ter beschikking hebben. Maar wie weet valt er daar nog wat te regelen :-)
Fingers crossed!

Nou zullen er velen wss denken: "laat je toch niet wegjagen en bijt van je af" > ik snap die opmerking heus wel. Echt! Alleen heb ik er al een heuse weg op zitten om wat "harder" te worden (waar ik ook persoonlijk hulp voor heb gezocht want tsja, ze is niet de eerste persoon die zo over me loopt of die ik toch laat lopen) en gaat dit me een brug te ver. Hier heb ik écht geen zin meer in. Mijn paarden zijn mijn rust. En dat hoort zo te blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:35

Het is heel simpel TS. Je hebt je paarden om te ontspannen. :) Er is nog nooit iemand gelukkiger geworden van zijn of haar trots in de weg te laten staan van wat hem of haar effectief goed doet voelen. :)
Dus als die stal haalbaar is en dat jou opnieuw meer gemoedsrust geeft dan moet je daarvoor gaan.

Harder worden is ook niet altijd de oplossing, jezelf beschermen is belangrijk maar het voornaamste probleem van de wereld is denk ik dat heel veel mensen al te hard zijn. Dus daar hoef jij helemaal niet in mee te gaan. :(:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:51

Ik snap je volkomen TS. Nadat ik verhuisd was met m'n paarden zag ik pas hoe erg ik op mijn oude plek vond. Het moet inderdaad een plek zijn om tot rust te komen en te genieten.
Ik hoop dat je nieuwe plek voor je gaat lukken.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:17

YellowLemon schreef:
Nou was ik van plan om te reageren met: "Prima, maar verwacht niet dat ik telkens een bericht stuur wanneer ik langs kom, dat kan ik niet voorzien." Alleen, zoals hier ook al aangekaart werd, ga ik het opnieuw voeden. Vroeg of laat komt ze terug op die bedenking (wat ik ook niet haalbaar vind - telkens zo'n stoelendans en op eieren lopen, bah) en dan zijn we opnieuw bij af.

Vanavond heb ik een afspraak bij een nieuwe plek: praktisch even dicht bij huis, 24/7 buiten en ik heb de vrijheid om te doen wat ik wil in die weide. Het is enkel nog de prijs af te wachten want nu zou ik een fantastische (binnen- en buiten)piste ter beschikking hebben. Maar wie weet valt er daar nog wat te regelen :-)
Fingers crossed!

Nou zullen er velen wss denken: "laat je toch niet wegjagen en bijt van je af" > ik snap die opmerking heus wel. Echt! Alleen heb ik er al een heuse weg op zitten om wat "harder" te worden (waar ik ook persoonlijk hulp voor heb gezocht want tsja, ze is niet de eerste persoon die zo over me loopt of die ik toch laat lopen) en gaat dit me een brug te ver. Hier heb ik écht geen zin meer in. Mijn paarden zijn mijn rust. En dat hoort zo te blijven.

Dat denken we heus niet hoor! Als ik een nieuwe plek zou kunnen vinden waar mijn paarden even goed staan, voor een haalbare prijs, dan zou ik in dit geval ook verhuizen. Dan ben je helemaal van het probleem af. En ja, op je nieuwe plekje heb je ook kans dat er zo iemand rondloopt, maar misschien ben je nu voorbereid!

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 14:30

Hoop écht dat het wat mag worden, het kan niet snel genoeg avond zijn. Ik gebruik er eigenlijk regelmatig de piste(s). Heb eigenlijk nog niet gehad dat er ongevraagd commentaar werd gegeven. 1 keer sloeg m'n paard met handleiding even op hol, dan kwam er iemand kijken maar zo'n hulp vind ik prima. Méér dan prima zelfs :-)
Ik hou jullie op de hoogte.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:32

Als het echt niet lukt en je kunt een goede plaats elders vinden, ben je eventjes van het gelazer af.

Maar wees er op bedacht dat het wemelt van dit soort types in de paardenwereld.

Mijn standaard reply : bemoei jij je met jouw paard dan bemoei ik me met de mijne.
En dan omdraaien en duidelijk negeren.

Als je dat (of zo'n zelfde zinnetje) consequent herhaalt bij iedere 'goedbedoelde' tip, heeft dat tot nu toe altijd voor mij gewerkt. Wel iedere keer het zelfde zinnetje gebruiken en wel op suikerzoete toon }:)

Dit soort mensen spelen gewoon een machtsspelletje met je, gewoon niet toelaten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:35

Idd als het voor je paarden even fijn is op de nieuwe stal en het geeft jou rust dan ben je gek dat je blijft. Het voordeel van de nieuwe stal is dat je opnieuw begint. Mocht er nu iemand over je grens heen gaan kun je dat gelijk afkappen.

Succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:40

Wij vinden helemaal niets van de beslissing die je neemt, het is tenslotte jouw beslissing. Je komt over als iemand die het beste voor haar paarden wil en daar goed over nadenkt, dus het gaat helemaal goed komen.

Veel plezier met je knolletjes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:50

Echt wemelt het van dit soort types in de paardenwereld? Ik ben ze serieus nog nooit tegen gekomen. TS, ik hoop dat je nieuwe plekje bevalt en je er snel terecht kan. Groot gelijk hoor fijne plek is alles :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:53

SusanH schreef:
Echt wemelt het van dit soort types in de paardenwereld? Ik ben ze serieus nog nooit tegen gekomen. TS, ik hoop dat je nieuwe plekje bevalt en je er snel terecht kan. Groot gelijk hoor fijne plek is alles :j

Op grotere stallen waar ik heb gestaan, zat er altijd wel eentje tussen.
Maar ze weten hun 'slachtoffers' uit te kiezen hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:56

Sosha schreef:
SusanH schreef:

Op grotere stallen waar ik heb gestaan, zat er altijd wel eentje tussen.
Maar ze weten hun 'slachtoffers' uit te kiezen hoor !

Idd, ik heb er ook nooit last van gehad want ik straal denk ik niet uit dat ik hulp nodig heb :') Maar ze weten echt wel iemand uit te kiezen waarmee ze zich lekker kunnen bemoeien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:59

Wij staan toch ook al bijna 14 jaar op een grote stal. Ik dacht nog, misschien ben ik ze nooit tegen gekomen omdat ik zelf zo'n betweter ben :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:09

Succes vanavond ts. :j
En wij hebben niets te vinden, het is jou gevoel wat er bij komt kijken,dagelijks, niet het onze.
Als je denkt dat je daar fijner staat moet je lekker je eigen plan trekken hoor. Hoop voor je dat het een fijn plekje is en dat je snel kunt verplaatsen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:17

Nu kijk jectoch of ze er niet is . Of ze er alweer aan kont of ze eibdelijk weggaat. Onbewust ontloop je toch zo iemand.

Zelf thuis ik ga vanmiddag wel want nu zal zei er wel zijn bijvoorbeeld

Dat had ik op den duur bij een om weg te blijven waar die was( meerdere gebouwen)... wat een rust toen die weg was.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:23

YellowLemon schreef:

Er is niks ergs aan een betere plek zoeken als deze je niet de rust geeft. Ik moet zeggen dat ik een hoop spierpijn in mijn rug en schouderbladen heb verloren sinds wij er weg zijn en dat is nog geen maand. Zulke mensen kunnen echt genoeg stress leveren om je tijd op stal héél vervelend te maken.. Je gaat echt prettiger naar een stal of wei zonder dit soort gezever. :j Is niet weglopen, is kiezen voor jezelf. :o

Hard worden is ook weten wanneer je een nieuwe plek nodig hebt. ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:04

YellowLemon schreef:

Fingers crossed!

Goh, ik zou dat niet zeggen. Ik heb ook op een stal gestaan waar ik gewoon al moe werd om naartoe te rijden. Gelukkig was die stal ook niet meer goed voor mijn paard en was de keuze snel gemaakt. Maar het blijft iets waar je naartoe moet gaan om te ontspannen, niet waar je nog rekening moet houden met elke sneeuwvlok en zijn gevoelens en hun bemoeienissen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:06

Hoe is het gegaan gisteren?

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 10:13

Ze hebben een voorstel gegeven waar het eigenlijk op neer komt dat mijn paarden gesplitst zouden staan en niet 24/7 op een weide.
Nou wil ik dat natuurlijk niet maar het was voor hen initieel blijkbaar niet duidelijk wat ik wel wilde. Dus dat nog eens meegegeven met ook de max. maandelijkse prijs dat ik ervoor wil/kan neerleggen. Ze laten me deze week nog wat weten :) ...

Gisteren ook nog even m'n paarden aan het werk gezet in de weide: niemand gezien. Dat was wel fijn natuurlijk maar voelde ook weer erg oncomfortabel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:23

Heb je al contact gehad met je huidige staleigenaar? Wie weet heeft hij liever dat je stalgenoot met 1 paard vertrekt dan jij.

Hoop dat je snel weer met plezier naar je paarden kan!