Maartje_M schreef:Zijn alle wilgen soorten geschikt voor paarden? Ik vind hier verschillende soorten op het erg die ik eigenlijk wil verplaatsen...
Voor zover ik weet zijn alle soorten wilg geschikt voor paarden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henny_w schreef:Jets schreef:Ukie’s zaadjes zijn uitverkocht helaas!
Henny ik zou ook graag brandnetel bewaren. Hoelang laat jij het drogen en in hoe grote stukken knip jij het en hoe bewaar je dit zodat het goed blijft ?
Jets, ik knip de brandnetels gewoon in stukjes van zo'n 3-5 cm. Zowel blaadjes als steeltjes. Het is een beetje afhankelijk van het weer hoe lang ze moeten drogen. Maar zoals nu is het met een paar dagen kurkdroog. Ik verzamel ze vanaf het vroege voorjaar tot in de nazomer en voer de gedroogde brandnetels in de herfst en winter. Ik bewaar ze in grote kunststof tonnen met een draaideksel.
Daarnaast maai ik ook nog brandnetels die ze daags erna gewoon in de paddock krijgen de zomerdag. Brandnetels en Kleefkruid bevatten veel Silicium en dat is een van de belangrijkste mineralen voor mens en dier.
Maartje_M schreef:ja we hebben al verschillende stekjes staan, gaat echt super goed! We hebben nu alleen kleine takjes gedaan om te testen maar dat duurt natuurlijk mega lang voor ze groot zijn. En we hebben de paastak gestektDie is wel wat groter en die gaat ook zeker de weide in