Levita schreef:Cinnepin schreef:Manege hier in de buurt schaft alleen wedstrijd af, laat alle lessen doorgaan, mag dat wel?
Officieel niet volgens mij.
Dat dacht ik dus ook...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vikawiek schreef:Bij ons is nu een schema gemaakt voor 3 dagen per keer zodat je kan inplannen wanneer je komt. Maximaal 2 personen op stal voor maximaal 2 uur. Alle lessen en zorgklanten zijn afgelast, ook bakhuurders zijn niet meer welkom. Ben je verkouden doet iemand anders je paard en je mag niet meer van het erf af met je paard. Alle regels zijn vanmiddag al verbroken, echt, zo moeilijk is het ook weer niet
Sizzle schreef:De boete voor huis verlaten in Spanje is 500-1000 euro. Vriendin vsn mij mag niet meer met de honden het bos in (ze woont er practisch naast). Ben benieuwd of dat in andere landen ook zo doorgevoerd wordt.
Blackberry28 schreef:Coronavirus: Sectorraad komt met adviezen voor paardensector
https://www.horses.nl/welzijn/coronacri ... rw3HLxAnWw
Zie hier ook gewoon staan dat een buitenrit met 2 personen kan/mag.
Shae schreef:JosefienE schreef:Eigen paard gelukkig aan huis (met 1 ander paard). Maar de stalling (niet zo groot) waar mijn verzorgpaarden staan heeft net aangegeven op slot te gaan. Niemand mag komen, zij zullen de stallen schoonhouden en de paarden beweging geven.
Is dat een hele grote stal? Op kleine stallen (zoals waar ik sta) lijkt het risico op elkaar besmetten me juist er klein. We hebben nu alleen de vraag gekregen om geen bezoek mee te nemen, wat ik best redelijk vind.
Utixo schreef:Werk, supermarkt en apotheek is noodzaak. rondje bos niet.
Westhof schreef:Ik zie op de Facebookpagina van de manege al moeders voorbijkomen die vragen of ze 'toch niet even mogen langskomen, want hun kind mist de pony's zo'. Die hebben het echt niet begrepen. En na 2 dagen ook alDe meeste kinderen rijden überhaupt maar één keer per week. Ga een andere dagbesteding zoeken voor je kind
Daphara schreef:Westhof schreef:Ik zie op de Facebookpagina van de manege al moeders voorbijkomen die vragen of ze 'toch niet even mogen langskomen, want hun kind mist de pony's zo'. Die hebben het echt niet begrepen. En na 2 dagen ook alDe meeste kinderen rijden überhaupt maar één keer per week. Ga een andere dagbesteding zoeken voor je kind
Weet ik niet, mijn twee paarden staan op pension op een zorgboerderij waar regelmatig clienten met een beperking de dagbesteding komen doen.
Voor veel van hen is het onbegrijpelijk als/dat zij ineens niet meer naar de zorgboerderij mogen komen, zij hebben iets met de dieren en de dagbesteding daar wat hun rust en regelmaat geeft.