Hoeveel staan jullie paarden nu echt buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

Altijd binnen
6 (0%)
0-2
10 (0%)
2-4
32 (2%)
4-8
125 (10%)
8-12
239 (19%)
12-16
100 (8%)
16-20
15 (1%)
20-24
32 (2%)
Altijd buiten
597 (49%)
Anders
47 (3%)

Totaal aantal stemmen: 1203

Anna_98

Re: Hoeveel staan jullie paarden nu echt buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:34

Mijn verzorgpaarden staan op het moment 24/7 buiten. Vanwege de hitte blijven ze nu op de wei, daar staan ze met z'n tweeën. Als het weer wat is afgekoeld gaan ze 's nachts op de paddock, helaas wel postzegels van 10x10 en daar staan ze los van elkaar. Dan komen ze van 9 tot ongeveer 18 op de wei.

Vanaf oktober/november gaan ze waarschijnlijk weer 's nachts op stal en als de wei te nat wordt gaan ze overdag op de paddock, tijden blijven daarvoor in principe hetzelfde.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:44

Mijn sportpaarden staan zomer en winter ongeveer 8-12 uur buiten. In de zomer en de winter staan ze in het weiland met elkaar, de weilanden zijn ook geen postzegel formaatjes. ;) Paddocks hebben we niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:53

24/7 op een kleine paddock

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:00

Altijd buiten. Vind het niet natuurlijk om ze in een box te zetten maar ben er niet tegen als mensen hun redenen hebben. In de winter zal die van mij ook soms wel moeten op deze pensionstal. Maar het liefst zo min mogelijk. Geen idee hoe groot het is, in ieder geval wel een aantal voetbalvelden. Ben recreatief bezig, rijd zo'n 5 x per week waarvan een aantal keer ook lekker ontspannen buiten.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:00

24/7 buiten. (haflinger)
We hebben een weiland hier in de buurt, waar ze alleen in staat, zowel in de zomer als winter, ongeveer een hectare groot.
Ze heeft wel gezelschap van de paarden ernaast in de wei.
In het begin hadden we haar in de winter wel op stal, s'nachts, maar sinds we dit weiland hebben, staat ze lekker dag en nacht buiten, met wat beschutting van een boerderij en bomen ernaast. Mocht het te gek worden met het weer, zoals ijzel in de winter of een langere periode met regen dan zorgen we dat ze wel op stal kan.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:26

Zomer periode nu 24/7 op het land met zijn 2e op iets meer als 1 hectare.
Ze staan bij op 33n bevriende boer zijn land.
Van het winter moet ze wel opstal gezien hij niet zijn land in de winter verlopen wil hebben.
Hoe dit gaat lopen is afwachten.

Mijn verzorg haflinger staat ook 24-7 buiten met inloop stal weide en of paddock.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:30

Hier staat m'n 6 jarige op een paddock paradise. Ze hebben een soort kleine binnenbak waar ze zelf in kunnen gaan staan uit de regen/wind en ook nog een deel overdekt en bestraat. Voor de rest vooral paddock/track en 3 weides om af te wisselen. Onbeperkt hooi beschikbaar.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:33

savieralover schreef:
verschilt per seizoen. zomers staat die van mij 24/7 buiten 's winters gaan ze geloof ik om 8 of 9 uur naar buiten en dan rond 2/3 weer naar binnen dit in verband met geen hooi en water in de paddocks...

Oef dit zou ik toch wat korter maken en verspreiden over de dag. Bijvoorbeeld 's avonds nog een uurtje of 3. Want 6/7 uur zonder water en hooi is echt niet bevorderlijk voor je dier..!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:34

Ongeveer 12-16 uur per dag buiten :) Zomers in de weide, Swinters in de paddock (met eten). In de winter/herfst als het echt de hele dag regent gaan ze wat eerder naar binnen of later naar buiten.

Ze staan 2 om 2 (De 2 Friese merries kunnen niet samen..) en het pension paard staat alleen :)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:39

Hier heerlijk het hele jaar door in een grote wei. Ze hebben het hier echt getroffen *\%/*

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:43

zomers 24/7 buiten, winterperiode minimaal 8 uur buiten. En dit wordt altijd weer zsm opgebouwd naar langer buiten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:49

's ochtends om 6.30/6.45 krijgen ze brok, een half uur later gaan ze naar buiten, in de winterperiode iets later als het licht is gaan ze dan naar buiten, vervolgens komen ze pas weer binnen als het gaat schemeren, dus afhankelijk van het jaargetijde staan ze langer of korter buiten. Ze gaan hier lekker naar buiten, regen of geen regen tenzij het echt gevaarlijk is met ijzel maar ik zorg in de winter dat de bak en paddock vlak is gesleept en dan mooi vlak bevroren is en dan kunnen ze daar ook prima op lopen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:55

Mijn mannen hebben een stal met uitloop. Kunnen naar buiten en naar binnen wanneer ze zelf willen. :D

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:56

Ik heb mijn paarden thuis staan. De ponies hebben 24/7 de keus tussen binnen en buiten, wel altijd een uitgemeste en opgestrooide stal. En de paarden heb ik ‘s nacht graag op stal. Afgelopen nacht was dat 12 uur ‘s nachts, maar meestal een uur of 9. Om 7 uur gaan de deuren weer open.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:58

Mijn viertal staat dag en nacht buiten met schuilstal. Geen idee hoeveel de oppervlakte is, maar we werken in ieder geval met strookbegrazing en daarom mag mijn kleine mannetje apart staan overdag in zijn eigen stukje met hooi en water omdat hij 2 jaar geleden bevangen is geweest. `s Nachts staan ze alle 4 samen. Mijn KWPNer rij ik recreatief.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:06

Ik heb ze aan huis staan en ik ben vrijwel altijd thuis, dus kijk vooral ook hoe ze er bij staan.

Ze staan met twee en op 10 hectare, in de zomer staat alles open in de winter ongeveer de helft. Zomer en winter ook altijd beschikking tot hooi en uiteraard altijd vers water.

In de zomer dag en nacht buiten, behalve bij kans op onweer of erg veel regen, gaan ze de nacht naar binnen. Onweer gaan ze sowieso altijd binnen.
Als het heel erg warm is, gaan ze in de middag even paar uurtjes naar binnen.

De winter buiten van zonsopkomst tot zonsondergang ivm de wolven en als het erg koud is (-20 of kouder) gaan ze niet te lang achter elkaar naar buiten. Dan liever paar keer op een dag een uurtje spelen.

Dagen dat ze wat langer binnen staan of in de winter in de avond, stap ik ze allebei regelmatig extra aan de hand. En natuurlijk altijd hooi, binnen en buiten, zomer en winter.

Maar ze geven allebei wel heel duidelijk aan of ze zich prettig voelen of niet en of ze naar binnen willen.
Als het kouder is dan -20 is het buiten langer dan een uurtje ook echt niet prettig meer. Ze hebben buiten ook een tent waarin ze kunnen staan en waar het hooi in staat.

Het zijn er maar twee, dus voor mij is het goed te doen ze de hele dag door te controleren en eventueel binnen/buiten te laten. Ook dekens wisselen, etc.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:18

Mijn pony staat sinds juni in een paddock paradise met 3 andere paarden. Vroeger stond ze veel op stal, vooral in de winter kwam ze soms maar een uurtje per dag buiten. Achteraf was ze daardoor soms ook ontzettend opgefokt en gestresst. Nu ze vooral buiten staat is ze echt de rust zelve en niet meer zo schrikkerig.

Waar ze nu staat krijgen ze onbeperkt hooi en af en toe gras. Daarnaast is er altijd een mogelijkheid om te schuilen in de schuilstal of onder de bomen. Ik vind het echt ideaal en mocht er ooit nog een nieuw paard komen dan zou ik voor dezelfde stalling kiezen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:21

Geen idee hoeveel uren ze vrijwillig binnen staan :D, maar ze staan 24/7/365 met een open staldeur. Ze hebben inloopstal met weidegang op een ruime halve hectare.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:22

Van Mei t/m November 24/7 buiten. In de winter 's nachts op stal maar minimaal 12u buiten.

Paarden staan hier in vaste groepen van ca.8. Mijn paard loopt actief shows (stunts, historisch dressuur en rossfechten) en wedstrijden (WE). Hij staat blootsvoets en ik scheer hem niet maar hij staat 's winters wel onder een deken want a) komt uit Portugal en heeft het met nat weer snel koud en b) minder dikke wintervacht is fijn met zweet. Naast gras krijgt hij onbeperkt hooi. Verder haver/gerst mix en vitaminesupplement van Pavo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:24

Recreatie E-pony.

In de zomer staat hij 12-24 uur op de weide met 1 vriendje op 2 hectare verdeeld in 4 stukken. Afhankelijk van de nachttemperatuur staan ze binnen of buiten.
In de winter staat hij 1-2 uur op de paddock met hetzelfde vriendje en gaat daarna nog voor een uur of 5-6 de wei op.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:28

In zomer 24 uur buiten in de wei.
Vanaf oktober tm april naar binnen als donker wordt en in ochtend weer naar buiten in de wei.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:33

Mijn paard staat zo’n 8 uur buiten, soms wat langer, soms wat korter, hij staat in kuddeverband met zo’n 15 andere ruinen op een mega wei, zomer en winter :)

Afbeelding

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:58

Mijn paarden staan met zijn vieren altijd op een weiland van 2,5 hectare.
Schuilstal hebben we gehad, maar aangezien onze dames er nooit in stonden maar hem wel op aten, hebben we er geen meer.
Wel veel bomen, struiken en veel hoeken waar ze uit de wind staan.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:06

zomers 24/7 wei + bestraat stuk met hooiruif 2 x daags beetje hooi (geen 24/7 hooi in verband grasland.
winter gaan ze tussen 6u en 9u naar buiten en tussen 17uen 20u. ligt aan het weer, Op het bestrate stuk met hooiruif met 2x daag hooiruif vullen en binnen ook hooi. eigenlijk onbeperkt hooi, het is namelijk nooit helemaal op.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 26-08-19 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:06

Van eind mei tot half oktober 24/7 op De wei in een kudde van 11 merries op 2 a 3 hectare. Ze worden regelmatig verwekt dus oppervlakte wisselt.

Van half oktober tot eind mei van 9.00 tot donker op de wei met dezelfde kudde. Gok dat ze op ongeveer een hectare staan.
Vaak kom ik in de avond dus dan is ze ook weer uit haar box.
Ze heeft een buitenbox van 3 bij 4 waarbij ze echt contact kan hebben met haar buurvrouw en vrijwel onbeperkt hooi uit een slowfeeder.