Waar zijn alle vlieg- en steekbeesten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:53

Afbeelding

Nou hier heeft een steekbeest ook een paar flinke extra tieten achtergelaten

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:12

MarryAnneR, :wow: Dát zijn nogal steken.

Ik las het topic eens door en dacht ook meteen, hier zijn ze, je mag ze allemaal komen evacueren, we moeten ze niet hebben :Y)

Nee maar serieus, ik heb een vliegenspray die die beesten volgens mij echt lokt ipv weghoudt. Volgende keer een andere testen, want ik was gisteren de spray vergeten en er zaten beduidend minder dazen op mijn paard, en dat rond hetzelfde uur, in dezelfe holle wegen en bosranden!

Edit; Oh ja, en junikevers. Véél junikevers :') Mijn merrie haat ze met een passie. Ze doen niks, maar zodra ze dat gezoem hoort in de weide en ik ben mest aan het scheppen vliegt ze spontaan knorrend de andere kant van de weide op _O-

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:54

MarryAnneR schreef:
[ [url=m/671pDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou hier heeft een steekbeest ook een paar flinke extra tieten achtergelaten

Heeft die van mij dus ook en duurt aardig lang voor deze verdwijnt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:55

Kirania schreef:
MarryAnneR, :wow: Dát zijn nogal steken.

Ik las het topic eens door en dacht ook meteen, hier zijn ze, je mag ze allemaal komen evacueren, we moeten ze niet hebben :Y)

Nee maar serieus, ik heb een vliegenspray die die beesten volgens mij echt lokt ipv weghoudt. Volgende keer een andere testen, want ik was gisteren de spray vergeten en er zaten beduidend minder dazen op mijn paard, en dat rond hetzelfde uur, in dezelfe holle wegen en bosranden!

Edit; Oh ja, en junikevers. Véél junikevers :') Mijn merrie haat ze met een passie. Ze doen niks, maar zodra ze dat gezoem hoort in de weide en ik ben mest aan het scheppen vliegt ze spontaan knorrend de andere kant van de weide op _O-

Welke spray is dat?

Kirania

Re: Waar zijn alle vlieg- en steekbeesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:59

Tylando, dat weet ik niet meteen uit mijn hoofd, maar kan het deze avond laten weten :j Het is allesinds een grote blauwe fles met een gele sproeikop op.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:01

Ok thx ben benieuwd

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:25

Popstra schreef:
Ja hier nu ook veel vliegen en die dazen klootzakjes. Het is ook een beetje broeierig weer. Zolang er wind staat gaat het wel

Ik had altijd een goede spray tegen vliegen. trytec van Farnam. Vliegen vielen dood neer als ze er mee in aanraking kwamen. Echt fantastisch maar dat mag natuurlijk weer niet meer verkocht worden :roll:

Het mag hier niet verkocht worden omdat fabrikanten per land een licentie moeten aanvragen voor hun product. Nederland is te klein voor de meeste en dus vragen ze geen licentie aan en mag het hier niet worden gebruikt. Nederland is idioot, dat spul is overal in europa gewoon te krijgen en te gebruiken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:20

Augustus is doorgaans het hoogtepunt daarna verdwijnen ze weer heel snel.
En dat het weer nu warmer is zorgt ook dat ze overal tevoorschijn komen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:55

Afbeelding

Dit is de spray die je niét moet kopen :\ andere spray gebruikt vandaag en amper dazen op de paarden gezien! Met deze moet ik ze in een zwerm van me af meppen en ga ik gewoon lopen _O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:02

Kirania schreef:
[ [url=m/LSvC9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de spray die je niét moet kopen : andere spray gebruikt vandaag en amper dazen op de paarden gezien! Met deze moet ik ze in een zwerm van me af meppen en ga ik gewoon lopen _O-

Maar de spray zegt toch “fly away”? Betekend toch dzt je wegvliegt op alle dazen als op een vliegend tapijt? :o?

:')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:03

Bij ons zijn er op het moment dazen in overvloed. Snap eigenlijk niet zo goed waar TS zich op 30 Juni zorgen over maakte. Het ene jaar komen ze wat eerdere het andere jaar wat later. Niks bijzonders. Vorig jaar was het ook uitzonderlijk warm dus dan komen ze ook eerder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:15

Nou bij ons zijn ze er normaal al eind mei en nu heel de maand juni niks geen daas! Dat was wel uitzonderlijk.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:16

Bij ons tot nu toe nog geen deken hoeven op te doen, er zijn wel vliegen, maar niet in de grote getalen als de vorige jaren. Dazen heb ik er nog geen 10 van gezien. Voor mij ok. Vliegenkappen dragen ze wel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:57

jumpyhorse schreef:
Kirania schreef:
[ [url=m/LSvC9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de spray die je niét moet kopen : andere spray gebruikt vandaag en amper dazen op de paarden gezien! Met deze moet ik ze in een zwerm van me af meppen en ga ik gewoon lopen _O-

Maar de spray zegt toch “fly away”? Betekend toch dzt je wegvliegt op alle dazen als op een vliegend tapijt? :o?

:')

oh help die heb ik ook nog gehad. Had ook eerder de indruk dat het vliegen en dazen aantrok dan dat het ze verjaagde. Helpt echt niet tegen de vliegen. Koop ik ook niet meer. Ik koop alleen nog vliegenspul voor de paarden uit een ruitersport zaak die weet wat helpt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:59

Popstra schreef:
Nou bij ons zijn ze er normaal al eind mei en nu heel de maand juni niks geen daas! Dat was wel uitzonderlijk.

Mijn paarden heb pas sinds dit weekend last van de dazen. Andere jaren ook veel vroeger. Eentje loopt er nu pas onder haar vliegendeken in de wei. de andere 2 hebben geen vliegendeken nodig.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:47

Het ging hier best goed, wei wel deels omringt met eiken vol rupsen maar dat was 'op te lossen' door ze daar gewoon niet te laten lopen. De paddock is gelukkig eikvrij. Maar de laatste 2 dagen met die hittegolf..... superveel vliegen en heel agressief. Ook op stal ging het eigenlijk gewoon niet vandaag, paard werd helemaal apathisch ervan. Er hangt een ventilator, het stinkt er naar spray en sinds vanavond hangt er ook maar een vliegenval. Hopelijk wordt het snel minder.

MarijeCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:59

Ook bij ons in kop noord Holland sinds een paar dagen heel veel vliegen. Hun hoofden zitten helemaal vol als ze op de wei staan. Uit de stal blijven ze (nog) aardig weg. ☹️

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:18

Het zal ook vast iets met het weer te maken hebben. Maar de honderden vliegen die donderdag mijn paard op stal helemaal gek maakte zijn verdwenen. Het zijn er echt nog maar een paar. En de vliegenval zit behoorlijk vol }>

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:45

Vliegen wel dazen eigenlijk niet deze week te heet en droog gok ik.

Bos probeer ik niet uit.