Nikass schreef:Gizeppie mijn paard heeft er ongeveer anderhalf jaar over gedaan om 24/7 buiten te kunnen staan. Wel een regendeken op als het hard of langdurig regent. Als ze in de winter geen gebruik maakt van de schuilstal dan moet ze snachts op stal.
De omstandigheden zijn dus wel erg van belang, maar je paard kan het dan echt wel weer leren. Maar gooi hem niet in het diepe. Mensen die zeggen dat het niet erg is als zijn haren overeind staan omdat hij het koud heeft... Wat een flauwekul, geef hem een deken.
Kendra: mijn ervaring is dat mijn merrie niet goed met ruinen samen kan staan. Uitzonderingen daargelaten. Mijn andere paarden kunnen wel gemengd staan.
Duhelo het is wel zaak om in de gaten te houden of het paard van de schuilstal gebruik maakt.
Ik denk wel dat een paard het idd kan leren.. Maar of hij er gelukkig van wordt is een tweede.. Ik weet ook niet of ik het voor hem wil, omdat hij niet heel goed in een kudde kan functioneren, omdat hij het niet geleerd heeft. Ook omdat hij te lang hengst daarvoor is geweest.. Dit merk je aan alle kanten.