Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rumay schreef:Misschien rare vraag maar wat is jouw gevoel bij de stalverhoging?
Soms zie je dat het een gewone verhoging is en voelt het oke en soms heb je er een raar gevoel bij en als dat zo is kan je beter op zoek gaan naar wat anders en als het al de zoveelste verhoging is vragen waarop het gebaseerd aangezien er nog niet lang geleden ook al een verhoging was.
Gizeppie schreef:rumay schreef:Misschien rare vraag maar wat is jouw gevoel bij de stalverhoging?
Soms zie je dat het een gewone verhoging is en voelt het oke en soms heb je er een raar gevoel bij en als dat zo is kan je beter op zoek gaan naar wat anders en als het al de zoveelste verhoging is vragen waarop het gebaseerd aangezien er nog niet lang geleden ook al een verhoging was.
Nou mijn gevoel is niet goed. Daarom dat ik de vraag hier in het topic stel.. Een half jaar geleden is er ook al met een tientje omhoog gegaan namelijk. En nu zit er weer een verhoging aan te komen. Ik snap dat de hooiprijzen etc allemaal duurder zijn geworden, kan ik mij goed voorstellen. Maar het voelt niet goed dat er weer een verhoging aan zit te komen. Ik huur een box, wordt uitgemest, paard wordt binnen en buiten gezet (winters paddock/zomers land), maar er zit geen krachtvoer bij in. En dan wordt het voor mij wel erg hoog zeg maar. Dan kan ik net zo goed gaan staan op een stal waar ik een binnenbak heb en waar hetzelfde gedaan wordt inclusief het krachtvoer zelf. Ook hoef ik dan minder ver te reizen.
Gizeppie schreef:Nee klopt. Ik heb idd liever twee keer een prijsstijging dan ineens heel veel hoger. Het wordt allemaal veel duurder.. Ook door de btw en droog land etc.
sassefras schreef:Gizeppie schreef:Nee klopt. Ik heb idd liever twee keer een prijsstijging dan ineens heel veel hoger. Het wordt allemaal veel duurder.. Ook door de btw en droog land etc.
maar de pensionhouder heeft toch ook geen glazen bol ??? neem bv gas en licht wie had verwacht dat dit zo zou lopen ??? beter 4 keer een beetje dan gokken wat de kosten worden toch
tiwi1969 schreef:Wat ik raar vind is dat de BTW verhoging op loonwerk als kostprijs verhoging wordt gezien.
Deze BTW die de stalhouder aan het loonbedrijf betaalt mag hij bij de kwartaal/maand aangifte aftrekken van de af te dragen BTW over het stalgeld. Is de betaalde BTW hoger dan de af te dragen BTW dan krijgen ze geld terug.
Kostprijs en marge (winst) bereken je altijd over de inkomsten en kosten zonder de BTW.