hengst...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:19

Sjuimpje schreef:
Wat denk jij dat jouw paard kan toevoegen aan de fokkerij?
Bedenk wel dat je hier te maken hebt met een F1 product,
of te wel, een 1e product uit een kruising.
Fokkers zullen niet graag met zo'n hengst dekken aangezien je nauwelijks kan voorspellen wat zo'n dier doorfokt. Komt er een halve Arab uit? Of meer een westernpony? Verder is er zowiezo erg weinig vraag naar dieren in deze stokmaat en zeker met deze kleur.
Dit zijn al een heel aantal dingen die jou hengst tegen zich heeft.
Verder moet je je beseffen dat je niet zomaar naar een hengstenkeuring kan stappen, om hier niet compleet voor paal te gaan zal je het dier proffessioneel moeten laten klaarmaken. Weet je hoeveel dat kost?
Het is heel erg leuk bedacht hoor, maar volgens mij onderschat je het enorm.

Verder niks aan toe te voegen. Ben het er helemaal mee eens..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:39

hoi
ik ken ook zo'n hengst die krijgt nu alles door. Wij mogen niet in zijn stal komen alleen onze instrcuteur met een zweep. hij zegt hij kan beter de eerder paar weken kopschouw zijn dat krijg je er wel uit. hij moet zich leren gehoorzamen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:35

miekelover schreef:
hoi
ik ken ook zo'n hengst die krijgt nu alles door. Wij mogen niet in zijn stal komen alleen onze instrcuteur met een zweep. hij zegt hij kan beter de eerder paar weken kopschouw zijn dat krijg je er wel uit. hij moet zich leren gehoorzamen

Ja vooral lekker er op los rammen! Worden het hele leuke paarden van Huilen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:53

hey
die zweep in niet om te slaan. Alleen voor je eigen veiligheid. Straks wordt je tegen de muur platgedrukt of je wordt getraopt. Veel jij veel. Heb je altijd iets om van je afteweren.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:52

vera"]
[quote="miekelover schreef:
hoi

[/quote]
wat anders? of jij hebt een heel aardig aandenken aan je paard doordat je twee hele mooie hoefjes op je voorhoofd hebt staan, of je geeft hem een lel omdat hij je aanvalt....

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:59

Ik denk dat je heel consequent moet zijn, echt opletten, en echt duidelijk laten zien hoe ver hij mag gaan. En als hij te ver gaat, "straf" geven. Dus tikje geven ofzo. Iig laten zien dat jij de baas bent, en dat altijd zult zijn!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:20

boeflover"]
[quote="vera"][quote="miekelover schreef:
hoi

[/quote]
wat anders? of jij hebt een heel aardig aandenken aan je paard doordat je twee hele mooie hoefjes op je voorhoofd hebt staan, of je geeft hem een lel omdat hij je aanvalt....
[/quote]
Als het zover is dat je paard dat soort dingen doet, is er al een hele tijd iets scheef in jullie verhouding.
Dan is je paard dominant aan jou, maar met een zweep spreek je ze taal niet, hoor.
Daarmee probeer je alleen maar recht te slaan wat al scheef zat.

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:28

Castreren lijkt me eigenlijk wel een goed idee. Uit mijn ervaring zijn hengsten met rijden ook niet altijd even makkelijk. Ik kan thuis bijvoorbeeld niet normaal bij één van de ruinen die hij kent inrijden. Op wedstrijd met onbekenden geen probleem, maar die ruinen ziet hij waarschijnlijk als zijn concurenten

Als je hem niet wilt castreren, wil ik alleen maar zeggen dat je op moet passen waarmee je hem op z'n hoofd slaat, want de hengst waar ik op rij is dus al sinds z'n 5e ofzo blind aan één oog en naar wat wij gehoord hebben is dit oog gewoon blind geslagen. Verder wil ik hier niet mee zeggen dat dat je hem niet mag slaan, want op andere plekken dan z'n hoofd zal je toch niet zo veel schade aanrichten.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:56

Bij een regionale keuring ga je waarschijnlijk ook flink voor paal staan hoor, als je hem niet goed africht. Wat dat betreft is een regionale keuring niet minder dan een nationale keuring.
Onderschat het niet! Als je zo doorgaat, komen er alleen maar ongelukken van!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:25

Er staan hier een aantal belachelijke toestanden geschreven en veel stinkende heelmeestertips ... Een paard "blind slaan" ben je niet meer aan het straffen maar mishandelen, een correct straf heeft géén blijvende gevolgen!!!!!! Als je meteen ingrijpt wéét het dier de reden waarom hij die straf krijgt en hoef je hem niet lam te meppen!

Opmerking twee .... TIKJES ... Geef geen tikjes, geef hem loeiharde meppen!!!!!!! De reden? Ik zal het vertellen Knipoog

Ik heb zelf een tinkerhengst. Vorige jaar was ie één jaar en begon het bijten-spelletje van hem. Lekker oraal, en ik iedere keer "tik" hij deed "BIJT" ik deed weer "tik" en hij gewoon weer "BIJT". Hij vond dat een héél cool spelletje en soms kon het zo wel 10-tallen keer na elkaar gebeuren Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed en ik, ik speelde onwetend mee .... Gek genoeg deed hij het met mijn man niet ... Zo ben ik weken lang aan het "knoeien" geweest tot ik het ZO beu was dat m'n man wel respect kreeg en hij mij als hondenbotje gehandelde dat ik hem geen "tik" gaf maar een knoert van een mep Bloos! .... Je mag het raden, maar ik wil het ook gerust vertellen. Mijn hengst heeft NOOIT meer gebeten!!!!!

Mijn advies? Hou op met "tikjes", ze maken geen indruk en werken kopschuwheid in de hand. Straf hem LOEIHARD en METEEN na de misstap zodat je indruk maakt. Beter één keer zodat je eigen hand ervan pijn doet dan die sukkel-tikjes (die in "maatvoering" gelijk zijn aan een belonend klopje ... Knipoog) Iets om 's grondig over na te denken!

Ik heb m'n les geleerd, zachtjes zijn met een hengst loont niet als hij niet zachtjes met jouw wil zijn, mijn hengst respecteerd zelfs m'n 7-jarige dochter in z'n stal en hij is ook twee jaar nu ... Het ligt 'm volkomen in hard en correct optreden zodat het erg duidelijk is : "Wat je deed is NOT DONE" !!!!!!

Ik doe nu geen pleidooi om kinderen in een hengstenstal te laten, helemaal niet! Het is en blijft met elk dier een risico om kind en dier samen te laten, zelfs met een kat! Voorzichtig moet je altijd blijven, oplettend ook! Wij zijn nu gewoon zover dat hij weet dat "UH" betekend dat ie z'n grens aan het zoeken is en hij weet verdomd goed dat ik geen aai'tjes niet meer uitdeel ~~}>

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:38

kijk de ene hengst is de andere niet. die marius waar ik het over heb is erg dominant. Maar er staat ook nog een andere hengst Raqin en die doet geen vlieg kwaad. Bijt niet trapt niet en is erg gehoorzaam. Je kan hem beter in 1keer goed straffen dan 10keer telkens een klein beetje