VogeltjeM schreef:Plus je hebt natuurlijk altijd wel extra onderhoudswerkzaamheden bovenop dat halve uur, maar zeker niet dagelijks en misschien zelfs niet wekelijks. En die werkzaamheden heb je ook met een groter perceel zónder paarden
Klopt, bij elkaar is het (veel) meer werk maar dit ging even puur over de dagelijkse klussen (zoals ik al specifiek aangaf). En met een groot perceel (en vrij in het open land gelegen gebouwen) heb je sowieso behoorlijk wat werk inderdaad, daarbovenop nog de klussen puur voor de paarden. Het is echt best veel bij elkaar, maar zoals eerder ook al genoemd door anderen: het is een manier van leven en dat moet je willen en plezier in hebben.
Wij hebben het werk nooit af, maar steken er dan ook niet twee/drie uur per dag in en we kunnen het ook loslaten. Maar op vakantie gaan hebben we dan weer geen behoefte aan. We voelen ons hier de koning te rijk en vermaken ons opperbest met bezig zijn buiten. Natuurlijk is het lang niet altijd leuk (en vooral irritant dat alles altijd veel langer duurt dan je denkt/wil

Gini schreef:Natuurlijk, maar dat is wat ik bedoelde met 'je moet niet alles minimaliseren'.
Iemand zei dat 2 uur per dag een gemiddelde is en sindsdien probeert de ene na de andere dat te ontkennen
Ik ging enkel op jou in waar jij het had over twee uur per dag en toen je dagelijkse bezigheden opsomde en nogmaals: ik schreef er expliciet bij dat ik voor de dagelijkse klussen bij lange na geen twee uur nodig heb.