Orsje schreef:Wij beschikken thuis over 2000m2. Hier staat dus ook het huis op. Dus effectief voor ons paard straks 1500m2. Het oude kippenhok gaan wij op opnieuw renoveren tot 2 paardenboxen. Eentje van 3,5x3,5m en een kleinere. Want ons paard is 1m60 en er komt dan alleen een pony of shet bij. De stal wordt een open stal principe. Die zal de hele dag open staan, zodat ze beschikking hebben tot de paddock. De stal dient gelijk ook als schuilstal dan. Ik zal dan ongeveer 20x30 aan paddock hebben, met een deel bestraat, en dan de rest opdelen als weides. De weides gaan dan ook alleen open met goed droog weer,zodat ze iets meer lengte hebben om te lopen. Dus ik schat 3/4 van het jaar op de paddock met goed hooi bijvoeren. Ik heb 1 km verderop een stalling met binnenbak waar ik heus iets zou kunnen regelen. En ben achterom gelijk in de Duitse teverenerheide. Momenteel hebben we maar 1 paard en die staat nog op de zelfzorg stalling 5 minuten verderop. Voor onze dochter overwegen we al eerder een pony aan te schaffen en deze gelijk thuis te zetten. We hebben namelijk ook geiten lopen, waar de pony prima bij kan. Deze beschikken over 40x40m achterdoor met eigen schuilstal.
Heel eerlijk vind ik het bij mij al vrij krap.. Want ook ik wil kijken of ik naar de buren kan uitwijken voor extra gras. Maar het is waar wat je zegt... Ook ik zie genoeg paarden staan op mini stukjes.. Dan is onze grond juist mega! Maar ideaal was gewoon 3000m2
Ik heb zelf ook 2000 m2 thuis met huis erop. Maar heb een rijbak 20x40 en de stallen eraan vast met verhard stuk ervoor en stukje opslag erachter. Maar kan dan echt geen weilanden meer erbij hebben. En jij hebt ook nog geiten op een stuk van 40x40 lopen.... dit is al 1600 m2. Of lopen die ergens anders hahaha want of je totale m2 klopt niet of de maten kloppen niet want dat gaat niet op 2000m2 met elkaar passen