Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
s_v schreef:joyce B schreef:Mooi hoor!en leuk dat jullie zelf een stal(frame) maken!
Die man van mij kan ook lassen. Ben wel benieuwd wat voor staal jullie gebruiken voor het frame en waar je dat kunt krijgen. Misschien kan die van mij wel een hooiruif frame lassen
Ik had je berichtje even gemist
Wij gebruiken 'hol' ijzer van 4x4, lengtes van 5m. Ik heb ze geverfd tegen de roest.
[ [url=m/4O3box.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij zijn het gewoon bij de lokale metaal handelaar gaan halen
s_v schreef:heerlijk! Hij is dus goedgekeurdIk werd vanochtend wakker met dit heerlijke uitzicht
[ [url=m/T5SFOL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen ik ging kijken of er van het hooi gegeten was. En toen vond ik harde 'bewijzen' dat iemand binnen is geweest vannacht
[ [url=m/9KrB7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen gebeurde dit
[ [url=m/HAEhX3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij konden ze kopen van een neef van mijn man, scheelt gelijk een stuk in de prijs

En ze hebben er ook al gezellig samen gestaan, echt geslaagd dus
joyce B schreef:Super!
Hebben jullie hem ook verankerd in de grond of aan een paar palen in de grond? Bij mijn vorige bijrijdpaard hebben ze een vergelijkbare schuilstal gemaakt van stalen f Amerikaanse met damwand, maar die is met storm al wel een paar keer omgewaaid. Gelukkig geen schade aan de jonge paarden die er bij stonden, maar dan schrik je wel.

!
Onder andere nog op het lijstje voor komend jaar:
)
), maar wat een prachtig plekje ben je ervan aan het maken.

En de damwand heeft door de plooien ook veel stevigheid, het is echt een mooie degelijke stal, die letterlijk tegen een stootje kan
Ik vind het erg leuk om je topic te volgen omdat ik zelf ook bezig ben om mijn droom paddock Paradise aan huis te maken, wij hebben 2 weken terug een flinke laag wit zand laten storten en ze zijn er ZOOO blij mee. Volgende projectje wordt de betegeling voor de schuilstal
) en dan wil ik graag zaterdag een nieuwe hooi plek maken met een fruitkist

Ze zaten eerst in een kleiner verblijf, omdat we niet hadden verwacht dat ze het zo goed zouden blijven doen... Daar waren ze uit gegroeid, dus nu krijgen ze een nieuw plekje bij de paarden!)

) ...

Ik ben er tijdens het uitmesten met de kubota tegenaan gereden 

Eens proberen met prikpaaltjes binnenkort 

)...