Nouvel schreef:Earbalm heb ik ook maar leek me helemaal zo plakkerig in een zandpaddock, maar ik kan het proberen.
Sudocreme werkt hier niet of nauwelijks.
Ik spray nu als ik er ben de neuzen met Equi protecta, dat werkt een paar uurtjes.
Maar het is op ‘t moment echt drama, eentje kan er prima tegen bij ons maar de ander wordt er helemaal gek van en blijft maar met zijn hoofd schudden.
Bij mij heeft alleen mijn zwarte pony een neus vol zitten, de rest niet. Eigenlijk reageert hij er zelf amper op, maar ik vind het zo vies... je ziet bijna geen neus meer, enkel maar vliegen. De sudocreme helpt bij hem prima.
De earbalm leek me wel interessant voor tijdens de training. Ik hoop dat het beter werkt dan de vliegensprays die ik tot nu toe heb gebruikt en die al snel niets meer doen als het paard warm wordt. De Tedax spray werkte ook wel prima, dus ik kijk het nog wel even aan zo.
) en dat plakte ook niet.

zoals ik al zei is het een insecticide. Dat zou ik niet graag op mijn paard Hebben. En het inademen is ook niet je van het idd. Gelukkig heb ik wat dat betreft zelf de keus het niet te doen.