Sudocrem tegen vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:23

Nouvel schreef:
Earbalm heb ik ook maar leek me helemaal zo plakkerig in een zandpaddock, maar ik kan het proberen.
Sudocreme werkt hier niet of nauwelijks.
Ik spray nu als ik er ben de neuzen met Equi protecta, dat werkt een paar uurtjes.
Maar het is op ‘t moment echt drama, eentje kan er prima tegen bij ons maar de ander wordt er helemaal gek van en blijft maar met zijn hoofd schudden.

Bij mij heeft alleen mijn zwarte pony een neus vol zitten, de rest niet. Eigenlijk reageert hij er zelf amper op, maar ik vind het zo vies... je ziet bijna geen neus meer, enkel maar vliegen. De sudocreme helpt bij hem prima.

De earbalm leek me wel interessant voor tijdens de training. Ik hoop dat het beter werkt dan de vliegensprays die ik tot nu toe heb gebruikt en die al snel niets meer doen als het paard warm wordt. De Tedax spray werkte ook wel prima, dus ik kijk het nog wel even aan zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:39

Nouvel schreef:
Earbalm heb ik ook maar leek me helemaal zo plakkerig in een zandpaddock, maar ik kan het proberen.
Sudocreme werkt hier niet of nauwelijks.
Ik spray nu als ik er ben de neuzen met Equi protecta, dat werkt een paar uurtjes.
Maar het is op ‘t moment echt drama, eentje kan er prima tegen bij ons maar de ander wordt er helemaal gek van en blijft maar met zijn hoofd schudden.

Het plakt helemaal niet, voelt ook niet plakkerig aan als je het smeert. Het trekt snel in, de geur blijft wel een tijdje hangen (ook aan je handen). Op mijn merrie haar oortjes smeer ik het het dikst en ook daar geen zand terwijl ze wel regelmatig rolt enzo.

Ik gebruik het vooral in de gezichten, vliegenspray vind ik daar niet fijn voor. En voor de uier van mijn merrie en de koker + liezen van mijn ruin. Mijn merrie heeft een keer een rare reactie gehad daar, 't is toch wat dunnere huid. Dus de stukken die ik niet inspray doe ik even met de Ear Balm. De huid wordt er echt heel zacht van, mijn eczemer had van die harde, schilferige plekken op haar buiknaad en die blijven een paar dagen zacht met dit spul. Daar had ik het ook voor gekocht. Dat het ook tegen de vliegen zou helpen wist ik wel, maar het blijkt zo effectief te zijn dat ik het daar nu dus ook voor gebruik.

Jessix

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:00

Klinkt als fijn spul Koper!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:12

Ik heb het staan maar nog niet gebruikt omdat ik ergens las dat het zo enorm plakt, en dat vind ik in een stoffige zandpaddock vies aan het hoofd.
Ik smeer of spray nu Equi protecta en dat werk ook tot nu toe het beste tegen die gewone vieze zwarte vliegen, maar ook niet heel lang.
Ik ga de earbalm dan toch ook maar eens proberen.
Er zitten nu echt zoveel vliegen, bah!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:15

Anders probeer je 't op een klein stukje, kun je zelf beoordelen of het plakt.

Ik heb 't ook op m'n eigen benen gesmeerd (want daar zaten ook vliegen :+ ) en dat plakte ook niet.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:31

Ik heb het ook gekocht, ben benieuwd!
Heb meteen ook de droge plekjes op de huid ermee ingesmeerd, voelt fijn aan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:23

Heb vandaag nieuwe vliegengordijntjes gehaald en eye clear van divoza.
Om in ieder geval savonds even de ogen schoon te kunnen maken. Hij leek het wel fijn te vinden. Daarna nog een lekker stapritje gemaakt en niet echt meer vliegen gezien. Doe om ze zoveel dagen en insmeren/sprayen met ultrashield. Wel duur maar tot nu toe meest effectief.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:32

nou hier vonden vliegen sudo creme wel gaaf, 5 min weg en daarna 110 meer op peerd :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:13

Net sudocreme op het roze/witte deel van zijn neus gesmeerd en earbalm op het zwarte deel, we gaan het afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:21

Waar is earbalm van??

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:22

Wat werkt als tierelier is flybuster op halster spuiten en op vliegenkap en op vliegendraatjes, goed rondom...en tadaa, geen vliegen meer....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:22

Zalf op basis van vaseline in dit weer op roze huid zou ik iet doen, verbranding van de neus..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:26

Indestal schreef:
Wat werkt als tierelier is flybuster op halster spuiten en op vliegenkap en op vliegendraatjes, goed rondom...en tadaa, geen vliegen meer....

Neem aan dat je de Flybuster Ecobuster bedoelt en niet de Flybuster bait?
Aangezien bait lokstof is ;-)

Ik smeer geen sudocreme op mijn paard, er is iets wat mij ervan weerhoud. Ooit wel eens een kind gehad die het in zijn of haar haar smeerde?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:31

Nee ecobuster....en echt het helpt enorm goed...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:33

Afbeelding
mijn paard heeft dit masker dag en nacht op
heb deze al jaren en zijn super fijne maskers
het stikt hier van de vliegen sinds 1 week, na de regenbui zijn ze ineens gekomen....met duizenden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:03

Afbeelding

Ze was er klaar voor vanmorgen :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:45

Prijzig. Is t zuinig in gebruik??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:51

Ik had het potje al even staan maar nog niet gebruikt, vanmorgen voor het eerst de neuzen ermee gesmeerd.
Dus ik heb nog geen idee...

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:56

Ik denk dat ik ook een potje ga bestellen. Tegen de vliegen maar ook voor de oren van mijn paard. Die zijn vaak wat schilferig.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:00

mirgino schreef:
[ [url=m/weescN.jpg]Afbeelding[/url] ]
mijn paard heeft dit masker dag en nacht op
heb deze al jaren en zijn super fijne maskers
het stikt hier van de vliegen sinds 1 week, na de regenbui zijn ze ineens gekomen....met duizenden -O-

Van welk merk is dat masker?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:03

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:17

Indestal schreef:

Vind ik toch best eng.....is een insecticide....
Weet wel dat het systeem idd zorgt dat je geen vliegen in de stal hebt. Stal waar ik ooit werkt had het systeem hangen.

Maar op de halsters/vliegenkap spoten we het niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:25

Wat is er eng aan? Bang dat je paard dood in de wei ligt? Dat ze de nevel inademen van zo een spuitbus op stal vind ik veel ongezonder....

Wordt ook niet als normaal gebruik gezien, maar werkt wel super goed, beter dan alle andere vliegensprays die je op de huid spuit in de felle zon...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:48

Indestal schreef:
Wat is er eng aan? Bang dat je paard dood in de wei ligt? Dat ze de nevel inademen van zo een spuitbus op stal vind ik veel ongezonder....

:\ zoals ik al zei is het een insecticide. Dat zou ik niet graag op mijn paard Hebben. En het inademen is ook niet je van het idd. Gelukkig heb ik wat dat betreft zelf de keus het niet te doen.

Citaat:
Wordt ook niet als normaal gebruik gezien, maar werkt wel super goed, beter dan alle andere vliegensprays die je op de huid spuit in de felle zon...

Daar zitten geen insecticiden in en daarnaast maak ik het zelf.
Maar goed ieder zn meug.