Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:56

Laulitz schreef:
Misschien een gekke vraag maar 15 minuten naar de wei wandelen? :wow: Hoe werkt dat dan want ik kan mij daar echt niks bij voorstellen, is de wei dan zover van de stallen/parking??

Eerst reed ik een 30-tal minuten, maar toen werkte ik vlakbij stal, dus dat scheelde wel veel. Daarna verhuisd naar ongeveer 5 minuten rijden (spits net geen 10 minuten) en dat vond ik wel veel fijner!
Nu staan mijn verzorgpaarden op een 10 minuutjes rijden, ook 10 minuten van het werk, dus niet te ver/lang rijden meer.

Jep, ongeveer 10-15 minuten. Ligt eraan vanwaar je vertrekt. De weides liggen niet direct aan de manege. Die liggen een paar 100 meter verder. Het zijn een aantal weides naast elkaar en soms heb je pech dat je helemaal naar de achterste moet lopen.

M_nouska

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:05

Met de auto 10 minuten, scooter 20 minuten en met de fiets iets langer dan een half uurtje.

Op mijn vorige stal was je al gauw een halfuur aan het lopen enkele reis naar de wei. Stonden de paarden in de verste wei en moest je het halve dorp door lopen. Blij dat dit niet meer hoeft!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:23

Romeo2007 schreef:
CastaMickey schreef:
20 min naar het station, dan 1, 5 uur in de trein en dan een halfuur fietsen. In totaal zo'n 2, 5 uur onderweg *\o/*

WoW dit meen je niet? Hoe dat zo?

Ben verhuisd voor mijn studie en mijn paard staat zó fijn dat ik hem daar echt niet weg wil halen. Hij heeft het super naar z'n zin daar dus dan reis ik liever zelf wat verder dan mijn paard een verhuizing aandoen naar een stad waarvan ik weet dat ik er na mijn studie weer wegga en hem weer kan gaan verplaatsen..

sascharoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:26

10 min met de fiets en 5 min met de auto. :D
Lekker dichtbij! Alleen niet echt mooie uitrijdmogelijkheden. :(

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:36

15minuutjes met de auto.
Heb naar een stalling dichterbij gekeken maar kon niks vinden.
En dan ben ik liever zelf wat langer onderweg en dat mijn paard goed staat dan andersom.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:38

Paard staat op 3,3 km met de auto (5minuten) en op 3 km met de fiets (10 minuutjes )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:46

CastaMickey schreef:
20 min naar het station, dan 1, 5 uur in de trein en dan een halfuur fietsen. In totaal zo'n 2, 5 uur onderweg *\o/*

Ben verhuisd voor mijn studie en mijn paard staat zó fijn dat ik hem daar echt niet weg wil halen. Hij heeft het super naar z'n zin daar dus dan reis ik liever zelf wat verder dan mijn paard een verhuizing aandoen naar een stad waarvan ik weet dat ik er na mijn studie weer wegga en hem weer kan gaan verplaatsen..[/quote]
Dan ga je vast niet elke dag?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:47

Ongeveer 1,5 uur met het ov. Van deur tot deur.
Waarom? Ik studeer in een andere stad en mijn verzorgpony staat daar prima :).
Mijn moeder woont in dat dorp dus kan ik daar eten en omkleden.
4 keer in de week red ik qua school en stage nog steeds, in de trein aan school of stage werken :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:52

Ik heb geen eigen paard, maar deel hem iig (gelukkig) niet.
Ben ruim 20 minuten onderweg met de auto vanaf huis. Sinds kort werk ik ergens anders en kom ik heen en terug langs stal, dus dan neem ik vaak spul mee om daar om te kleden. Vind het vervelend om eerst naar huis te gaan terwijl ik er langs kom, tenzij ik les heb natuurlijk.

Vond het vervelend vanwege extra milieubelasting wat helemaal niet nodig is. Bedenk me nu pas dat ik geen benzinekosten betaal om naar paard te gaan op die dagen. Dus dubbel voordeel :')

Als ik een keer een paar dagen niet kan, dan is dat gelukkig geen probleem.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:55

20 seconden :) deur uit , poortje door :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:00

Ik ben ook wel vaak direct uit het werk te gaan, maar dat is toch vaak een georganiseer met spullen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:06

30 minuten fietsen, maar we staan ook midden in het bos. Een, groot bos :=.
Dus het is eigenlijk 20 minuten alleen maar rechtdoor en 10 minuten door de stad. Prima te doen elke dag. En nu 2 keer op een dag wegends der debiele actie en nu een grote wond opgelopen. _-:( .
En ong 20 minuten met de auto.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:08

Ik ben van huis naar stal 20 minuutjes onderweg met de fiets en 15 met de auto als me vriend een goede bui heeft! Paard staat op een boerderij met 3 andere paarden met een groot weiland en een rijbak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:14

AmoorM schreef:
Ik ben ook wel vaak direct uit het werk te gaan, maar dat is toch vaak een georganiseer met spullen.

Echt wel! Eerder kwam ik gewoon langs huis als ik van werk naar stal ging. Veel makkelijker.

Maar ik zou nu 40 tot 50 minuten extra kwijt zijn als ik eerst naar huis ging. Dat vind ik dan toch ook wel erg jammer. Zoveel tijd ben ik niet kwijt met kleding klaar leggen.
Zit alleen wel altijd met eten, je zit dan vaak pas rond half 8 te eten.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:22

AmoorM schreef:

Ohja dat herken ik ook! 'Gelukkig' moet ik mij sowieso omkleden op het werk maar je loopt elke keer te sleuren met spullen en wij hebben op stal geen verwarmde wc ofzo om je om te kleden dus moet op werk dan :o

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:37

Ik ben 15 min onderweg en als het druk is 20-25 min. En als ik mijn vriendinnetje eerst ophaal dan ook 25 min. We doen vaak om en om rijden naar stal dus scheelt ook in benzine kosten en het is gezelliger

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:43

Ik sta nu veertig km van ons huis af en dat is best pittig. Over vier weken verhuizen we naar het eiland waar hij staat en dan is het maar zeven kilometer en daar kijk ik enorm naar uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:51

Vroeger 20 minuten met de auto. Toen 10 minuten met de fiets. Nu 150 meter wandelen als ze in de wei staan of gelijk bij ze zijn als ik de deur uit stap als ze aan huis staan

Wij wilden de paarden zo graag aan huis dat wel ervoor naar frankrijk zijn geëmigreerd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:39

Ineke2 schreef:
CastaMickey schreef:

Ben verhuisd voor mijn studie en mijn paard staat zó fijn dat ik hem daar echt niet weg wil halen. Hij heeft het super naar z'n zin daar dus dan reis ik liever zelf wat verder dan mijn paard een verhuizing aandoen naar een stad waarvan ik weet dat ik er na mijn studie weer wegga en hem weer kan gaan verplaatsen..

Dan ga je vast niet elke dag?[/quote]

Helaas niet, maar gelukkig heb ik lieve stalgenootjes <3

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:55

Mijn verzorgpaard is ongeveer 30 minuten fietsen (met mijn snelheid dan := )

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:04

8 minuten met de auto, 15 min met de e-bike. Met prima uitwijkmogelijkheden, zalig. En ook nog eens heel dicht bij m'n werk. Echt een verademing, als m'n paard een keer extra verzorging nodig heeft ben ik er zó.
Stond eerst 20 min met de auto en 45 met de e-bike.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:43

Binnen 5 minuten met de auto en op de fiets 10 fiets elektrisch en lopend met de wagen en kind een 25 minuten

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:53

Mijn verzorgpaard is verhuisd.stond eerst op 20 min van mn huis maar nu 50 minuten rijden mits er geen file is.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 00:41

Toen ik nog een paard had, heeft ie enkele jaren op stal gestaan waarbij ik er 2 uur over deed om heen te gaan en 2 uur terug (met de bus). Werd wat korter als ik van school kwam maarja..
was echt living hel :')
In die 6 jaar dat ik mijn paard had, heb ik daar wel de leukste tijden met hem beleefd!
En oh, moeder dacht er nog niet aan om mij te brengen.. was ong 35 min met de auto

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 04:47

Paard ( lease) en Kameraadpoetspaard; Doordeweeks en buiten vakanties ; ideale bus vlakbij huis en stopt na 40 minuten; vlakbij weiland paard 1. Dan 15 minuten naar stal lopen met mijn kruk. Weekenden , vakanties en vanwege de uren; Andere bus ; 5 minuten naar bus station fietsen, dan 30 minuten bus. 25 minuten lopen naar stal of 35 minuten naar weiland ( binenkort 5 minuten fietsen mbt aanschaf lichte vouwfiets v de bus) Andere optie is 5 minuten naar station fietsen, 17 minuten trein, 35 minuten fietsen naar stal . ( op zondag soms het handigst) Van huis naar stal is 1 uur en 15 minuten doe ik enkel als ik echt wil fietsen. Verder fijne stalgenoten die mij soms bij de bushalte zetten of stukje meenemen. Mbt reizen zit ik dus per enkele reis op 50/ 60 minuten. Het went en gelukkig door een plezierige groene omgeving.