Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:30

Gizeppie schreef:
Gero_Justine schreef:
Ik vind het leuk om goed contact te hebben met mijn stalgenoten als in weten dat ik op ze kan vertrouwen dat ze het beste voor hebben met mijn paard en het een en ander begrijpen.

Maar nooooooooiiiiiiittttt meer dat ik stalgenoten te dicht in mijn privéleven ed laat komen. Hele harde les hiermee geleerd op een vorige stal, alles en iedereen buitenom stal aan de kant gezet en alles voor hun. Moment dat er dingen bij mij privé veranderde, veranderde mijn relatie met hun volkomen tot het punt dat ik vanuit de deuropening van stal mijn zogezegde vriendinnen zag vertrekken om wat leuks te gaan doen...zonder mij.

Heftig verhaal zeg! Ik kan je wel begrijpen hoor. Hoe ben je hier mee omgegaan?

Uiteindelijk moeten kiezen tussen paard verkopen of een andere stal vinden en dat is gelukkig gelukt! Hele moeilijke periode gehad, maar veel geleerd en een stuk wijzer geworden!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 08:23

Bedankt voor alle reacties. Maar ik kijk niet meer aan hoe het zich ontwikkelt. Ik ben totaal klaar met het. Er worden zulke rare, lelijke dingen nu gezegd door mensen tegen mensen die eerst vrienden waren...echt niet normaal. Het gaat al lang niet meer over de verplichte gezelligheid maar er bleek onder de huid veel meer aan de hand te zijn. Ik krijg de schuld van het aanzetten tot ruzie door mij niet aan te passen aan de gewoontes van de stal, maar inmiddels ben ik er wel achter dat deze escalatie nog weinig met mij te maken had....

Inmiddels andere stal gevonden, niet veel verder dan deze. Stalbaas van nu snapt dat ik gezien de situatie graag weg wil en wil soepel omgaan met de opzeggingstermijn. Ik kan dus per 1 april naar de andere stal. Is denk ik leuke stal, iets groter dan deze maar niet zo heel groot. Veel land, veel buitenritten mogelijk maar ook de bak. Dus we gaan daar met nieuwe moed beginnen. Iemand die mij rondleiding gaf op die stal heeft mij geïnformeerd over de ongeschreven omgangsregeling en dat klinkt veel gezonder. :+ gewoon gezellig, zonder verplichtingen.

@gero_Justine: wat een heftig verhaal %)

cobiie

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:54

Groot gelijk, veel plezier straks op de nieuwe stal.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:01

Mensen op stal zie je vaak meer dan je eigen familie.. leuk als het gezellig is maar moet geen verplichting worden zeg!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:02

Veel plezier op je nieuwe stal! :) Denk dat je daar heel goed aan hebt gedaan.
En fijn dat je stalhouder zo flexibel is met de opzegtermijn gezien de situatie.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:09

Oei... Wat jammer. Maar begrijpelijk dat je daar niet tussen blijft zitten. Laat ze het zelf maar uitzoeken. Jij hebt alleen je eigen grenzen aangegeven. En dat is je goed recht.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:18

Jammer dat het zo moet gaan, maar beter dat je voor jezelf kiest. Denk dat het op geen 1 stal een verplichting kan zijn dat je privé met elkaar om moet gaan en dat de anderen op je huidige stal het maar deden, omdat je anders ruzie zou krijgen. Veel plezier op je nieuwe stal in ieder geval!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:12

Mooie oplossing. Veel plezier op je nieuwe stal!

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:02

Veel plezier en rust toegewenst op je nieuwe stal ! Je maakt de stap gelukkig eerder dan ik heb gedaan ;-)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:44

Geniet ervan vanaf 1 april zou ik zeggen. En mochten er vragen komen wáarom je weggaat zou ik het keihard vertellen waarom. Misschien schrikken ze dan zo hard en gaan ze zich schamen dat ze dit nooit nog eens doen. Wat een stelletje...

En mochten het bokkers betreffen....wat een ongezonde situatie....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:49

Fijn dat je zo snel een oplossing hebt gevonden.
Ik zou niet graag in de schoenen van de stalhouder staan. :n

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:52

Bizar dit! Vervelend dat je nu zo snel weer moet verhuizen, maar ik begrijp het helemaal. Zou er ook helemaal kriegel van worden, dan durf je toch bijna niet meer naar stal?
Ik heb wel buiten stal ook contact met m'n stalgenoten met verjaardagen en zo, maar wel op eigen initiatief. En ik had maar 2/3 stalgenoten, dat scheelt ook wel.
Wel heel coulant van de stalhouder, die zal dr ook wel lekker mee zitten zeg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:53

Nou als ik die stalhouder was zou ik toch denk ik heel duidelijk aangeven dat je met mensen te maken hebt die je niet kan en mag dwingen en alleen mag vrágen of ze iets wíllen en ook altijd een NEE moet accepteren en als je dat niet kan het niet eens moet vragen. Dat het hier een vrije en fijne plek moet zijn voor mens en dier en als je daar niet aan mee wilt werken het je vrij staat een andere locatie te zoeken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:05

Fijn dat je snel weer wat anders gevonden hebt. Wat een gedoe zeg.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers op die stal staan of hebben gestaan.
Blijft gewoon erg vreemd. Hopelijk bevalt de andere stal een stuk beter.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:49

friendly schreef:
Nou als ik die stalhouder was zou ik toch denk ik heel duidelijk aangeven dat je met mensen te maken hebt die je niet kan en mag dwingen en alleen mag vrágen of ze iets wíllen en ook altijd een NEE moet accepteren en als je dat niet kan het niet eens moet vragen. Dat het hier een vrije en fijne plek moet zijn voor mens en dier en als je daar niet aan mee wilt werken het je vrij staat een andere locatie te zoeken.

Dat zou ik denk ik ook hebben maar de eigenaar en zijn vrouw bemoeien zich eigenlijk nooit met de stal...ze verhuren eigenlijk alleen de grond en faciliteit. Ik ben in elk geval blij dat hij soepel omgaat met de opzegging

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:18

ik had al zo'n vermoeden dat er meer aan de hand zou zijn. Als er zulke extreme omgangsregels zijn, wat niet normaal is, dan is er meer gezeik. gefeliciteerd met het vinden van een nieuwe stal :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:05

Fijn dat je zo snel een nieuwe stal gevonden hebt TS, wegwezen uit dat wespennest...

Tegenwoordig houd ik het bij een groet of kort praatje op stal. Minder gezeur en meer tijd en aandacht voor mijn paardjes. Ik vind het perfect zo!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:54

wespennest..waarbij je constant uit moet kijken :D

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 07:55

Wijslander schreef:
Fijn dat je zo snel een nieuwe stal gevonden hebt TS, wegwezen uit dat wespennest...
!

Wespennest? :?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 07:56

Kinke schreef:
wespennest..waarbij je constant uit moet kijken :D

Aaaah, Ik snap het :')
Bedankt
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 16-03-18 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:01

jazeker.
Je hand in een wespennest steken -> je 'bemoeien' met een bepaald onderwerp en dan wellicht zelf in de problemen komen

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 08:02

Kinke schreef:
jazeker.
Je hand in een wespennest steken -> je 'bemoeien' met een bepaald onderwerp en dan wellicht zelf in de problemen komen

Bedankt! :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:02

Ja, dat is een uitdrukking ;) haha!

wat een gedoe zeg! Fijn dat je er weg kan. Heb zoiets nog nooit meegemaakt op een stal (gelukkig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:41

Ik heb ook geen zin in veel contact op stal, kom er voor mijn paard en niet voor een theekransje.
Er zijn wel een paar mensen met wie ik wel graag een praatje maak, maar verder beperk ik me vaak tot hoi en doei of soms even iets korts over de paarden.
Geen zin in verplicht sociaal gedoe.

OliverTwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:07

Jeetje wat een verhalen zeg!

Ik ben wat dat betreft ook van nature best voorzichtig. Ik ben op vele stallen over de vloer geweest en nu ik een paard heb sta ik op een klein stalletje (8 pensionklanten) en daar vind ik de sfeer echt super. Toch hou ik het op beetje leuk koetjes en kalfjes gesprekken en gesprekken over de paarden.

Vind ik wel zo fijn. Zo blijft het een plek waar ik gewoon kan ontspannen