Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:En voorpluk... ik vind het zelf niet mooi, maar vraag me eigenlijk af of het wel diervriendelijk is.... het vergt veel onderhoud en zilt altijd in ongemakkelijke vlechten, het is warm en zwaar en hangt in de ogen. Ik snap best dat niet iedereen een sportcoupe wil, maar volgens mij zijn die lange manen meer voor de baas haar plezier en ego dan voor het welzijn van het paard.. ben ik de enige die er zo over denkt?
Anoniem schreef:Vind het wel frappant dat er nu foto’s geplaatst worden van paarden met zgn. hele lange manen terwijl ze niet eens onder de hals vandaan komen of net wat eronderuit steken. Dat is niet heel erg lang te noemen. Ben verder in dit topic ook nog geen een paard met écht mooie volle en lange manen tegengekomen waarbij het goed staat. Allemaal van die lelijke dooie sprieten onderaan, onderkant ontzettend dun maar dat maakt niet uit want welgeteld twee haren komen tot de knie hoor! Die gaan er echt niet af
.
8nnemiek schreef:Al het haar is dood hoor![]()
Maar ik heb bij mijn tinker die 'dooie' sprieten wel eens geknipt omdat ik hoorde dat het dan dikker en langer terug zou groeien.. Nou, hij heeft maanden voor joker gelopen en het is nooit meer zo lang gewordenDie sprieten zorgen er juist voor dat het er natuurlijk uit ziet. Net als ons eigen haar, dat laten we zelfs in laagjes knippen zodat het er natuurlijk uit ziet.
Billy schreef:Volgens mij voel je je aangesproken Gillbo
Billy schreef:We hebben het over extreem lange manen hier, er is al duidelijk gezegd, zelfs meerdere malen, dat halslengte gewoon normaal is....