Billy schreef:En voorpluk... ik vind het zelf niet mooi, maar vraag me eigenlijk af of het wel diervriendelijk is.... het vergt veel onderhoud en zilt altijd in ongemakkelijke vlechten, het is warm en zwaar en hangt in de ogen. Ik snap best dat niet iedereen een sportcoupe wil, maar volgens mij zijn die lange manen meer voor de baas haar plezier en ego dan voor het welzijn van het paard.. ben ik de enige die er zo over denkt?
Ik denk dat jij vooral je eigen smaak hier naar voren haalt en enkele ideeën als feit neer zet.
Hoevaak loopt er nou een paard tegen een boom aan omdat zijn voorpluk in de weg zit? Hoe vaak heeft een paard een vliegenmasker om omdat de voorpluk te kort is.
De paarden met echt zo extreem dikke manen dat ze er door verblind zouden worden zijn er maar enkele..
Wat een punt om je druk over te maken zeg, zolang je en stuk ijzer in de mond van een paard hangt, er bovenop gaat zitten of met sporen meent je hulpen te moeten verduidelijken dan zullen die paar haartjes zeker niet onder dieren welzijn of geen welzijn vallen.