Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:31

Jeetje, er staat weer paard voor en het kost weer een vermogen. Het zijn gewoon ijzertjes. Bij de Karwei zou je er 200 halen voor 2.99. Nee maar het is voor paarden en die mensen kunnen dat toch betalen dus hoppa we maken ze gewoon dubbel, oh nee, driedubbel, oh nee gewoon 20 x zo duur! -O- {:)-:(

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:53

Suzanne F. schreef:
Jeetje, er staat weer paard voor en het kost weer een vermogen. Het zijn gewoon ijzertjes. Bij de Karwei zou je er 200 halen voor 2.99. Nee maar het is voor paarden en die mensen kunnen dat toch betalen dus hoppa we maken ze gewoon dubbel, oh nee, driedubbel, oh nee gewoon 20 x zo duur! -O- {:)-:(


Tot nu toe heb ik er 1tje al 3x gebruikt en kan die prima nog een ronde mee. Als je ze niet eenmalig gebruikt vallen de kosten nog best mee.

Ik verwacht wel dat als t patent verlopen is dat er wel meer soortgelijke dingen voor een lagere prijs op de markt komen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:25

Dat vind ik dan wel weer jammer, gebruik de mijne nu een keer of 3-4 en de verf bladdert echt wel af... Het is zo ideaal dat ik het er alsnog wel voor over heb, maar grappig is het niet als je er al zo veel voor betaald.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:31

Mijn pakje was wat gehavend waardoor er van mijn quickknots al veel kleine stukjes zijn afgebladerd maar ik zie t eigenlijk niet na het indoen dus vind t ook niet zo erg.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:49

Suzanne F. schreef:
Jeetje, er staat weer paard voor en het kost weer een vermogen. Het zijn gewoon ijzertjes. Bij de Karwei zou je er 200 halen voor 2.99. Nee maar het is voor paarden en die mensen kunnen dat toch betalen dus hoppa we maken ze gewoon dubbel, oh nee, driedubbel, oh nee gewoon 20 x zo duur! -O- {:)-:(


Haha, tja kennelijk is er toch markt voor.

SUSANNEx

Berichten: 834
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:16

In mijn omgeving al heel veel goede verhalen gehoord over de Quickknots, dus ik ga ze dit weekend ook maar eens halen en proberen. Voor de zekerheid maar wel de XL variant. Vind ze ook zeker duur, maar ik sta na jaren nog steeds te stuntelen met naald en draad, dus ik vind het het proberen waard :')

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:25

Jouw officiële Quickknot ziet er wel echt slecht uit hoor. Zo horen ze niet te zijn.
Ik heb deze ook gehad, maar die stuur ik terug ivm beschadigd
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 09-11-17 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van een verwijderd bericht verwijderd

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:29

MarianneW schreef:
S_en_Z schreef:
[ [url=m/6WgKEB.jpg]Afbeelding[/url] ]

4,69 bij de Karwei (bij de tuinafdeling)

Benodigdheden: combinatietang

[ [url=m/E80Kgl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn 1e poging ligt rechts. Was teveel bezig met meten en ik ben niet zo best in wiskunde.. hahaha

De 2e poging ligt links! Eenmaal 1tje gedaan is het easy peasy!

(Heb de XL als voorbeeld gebruikt)



Jouw officiële Quickknot ziet er wel echt slecht uit hoor. Zo horen ze niet te zijn.
Ik heb deze ook gehad, maar die stuur ik terug ivm beschadigd


Ah jij had dus ook zo'n pakje.. dacht al dat alleen ik er pech mee had. Net als 8 vd 10x dat ik iets online bestel :')

Ik denk dat de laag die er op zit gewoon te dik is.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:18

Suzanne F. schreef:
Jeetje, er staat weer paard voor en het kost weer een vermogen. Het zijn gewoon ijzertjes. Bij de Karwei zou je er 200 halen voor 2.99. Nee maar het is voor paarden en die mensen kunnen dat toch betalen dus hoppa we maken ze gewoon dubbel, oh nee, driedubbel, oh nee gewoon 20 x zo duur! -O- {:)-:(

Ik volgde dit topic eigenlijk vooral omdat ik hoopte dat iemand bij de karwei ofzo een vergelijkbaar product voor een euro had gevonden. Tot nu toe alleen het paperclipalternatief gezien.

Jester_

Berichten: 12286
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:03

Ik heb de zilveren bij mijn vosjes. Als je goed kijkt zie je soms wat haha

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:24

Ik had die berichten echt gemist, zie ze nu pas. Echt een perfect idee! Maar ik vraag me nog steeds af of er echt niet van die voorgevormde vorkjes al ergens bestaan voor een ander doel, gordijnen ophangen ofzo.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:44

Ik heb vandaag met een doosje paperclips in mn handen gestaan. 60 stuks voor €1 dan heb je de grote variant. Heb nu een quickknot proefsetje thuis. Maar ga de paperclips toch zeker ook proberen al blijf ik de voorpluk toch met naald en draad doen want ik maar daar geen knotje maar trek de vlecht terug door de het ingevlochten stuk :o

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:10

Kom net dit topic tegen, super handige dingen zeg! Zeker even onthouden als ik ooit op wedstrijd zou gaan. Al denk ik dat ik dan wel voor de paperclip variant ga haha :D

Nibbit

Berichten: 10427
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:59

bamsy schreef:
*knip* geen knotje maar trek de vlecht terug door de het ingevlochten stuk :o


Hoe doe je dat? Klinkt handig!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:19

Mijn paard heeft lange (ong 70 cm) maar in verhouding wat dunnere manen. Welke maat kan ik dan het beste pakken?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:36

M_ontana schreef:
Mijn paard heeft lange (ong 70 cm) maar in verhouding wat dunnere manen. Welke maat kan ik dan het beste pakken?


XL.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:38

Ik zou voor de zekerheid ook voor XL gaan. Mocht het echt te lang zijn kun je er altijd een klein stukje afknippen :)

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:14

Afbeelding

Nou ik ben fan! Binnen 3 minuten, 3 knotten (incl vlechten).. ik denk dat ik nog geen 10 minuten nodig heb om alles te knotten!

Het formaat van de knotten is hetzelfde als bij naald en draad en het zit net zo stevig. Alleen voor de voorpluk zal ik nog draad nodig hebben want ik heb nog niet kunnen bedenken ho dat kan met deze pinnen.

Ik heb trouwens de XL variant gekocht. Mijn merrie heeft vooral op het stuk wat ik geknot heb veel haar namelijk.. de rest zou ik ook wel afkunnen met de gewone schat ik in.

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:19

Voorpluk ermee is echt super easy!

Je rolt hem helemaal op en dan steek ik ergens in de vlecht de quick knot er al door helemaal in de lengte door de knot tot die eruit komt en dan buig ik hem om. Zit super stevig.

Afbeelding

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:32

MartineC1711 schreef:
[ [url=m/xyqd5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik ben fan! Binnen 3 minuten, 3 knotten (incl vlechten).. ik denk dat ik nog geen 10 minuten nodig heb om alles te knotten!

Het formaat van de knotten is hetzelfde als bij naald en draad en het zit net zo stevig. Alleen voor de voorpluk zal ik nog draad nodig hebben want ik heb nog niet kunnen bedenken ho dat kan met deze pinnen.

Ik heb trouwens de XL variant gekocht. Mijn merrie heeft vooral op het stuk wat ik geknot heb veel haar namelijk.. de rest zou ik ook wel afkunnen met de gewone schat ik in.


Heb ze in beide maten liggen maar moet zeggen dat ik de gewone wel echt heel klein vind ogen vergeleken met de xl

Afbeelding

Denk dat ik de gewone alleen voor dunne maantjes zou gebruiken eigk. Maar heb de kleintjes nog niet gebruikt.

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:45

MartineC1711 schreef:
[ [url=m/xyqd5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik ben fan! Binnen 3 minuten, 3 knotten (incl vlechten).. ik denk dat ik nog geen 10 minuten nodig heb om alles te knotten!

Het formaat van de knotten is hetzelfde als bij naald en draad en het zit net zo stevig. Alleen voor de voorpluk zal ik nog draad nodig hebben want ik heb nog niet kunnen bedenken ho dat kan met deze pinnen.

Ik heb trouwens de XL variant gekocht. Mijn merrie heeft vooral op het stuk wat ik geknot heb veel haar namelijk.. de rest zou ik ook wel afkunnen met de gewone schat ik in.


Op youtube bij het kanaal Snuitable kun je zoeken op Quickknot, zij laat in haar video zien hoe je de voorpluk kunt doen, zag er heel makkelijk uit :)

Jester_

Berichten: 12286
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:25

Hij heeft altijd dikke knotten en ook dikke manen, de gewone versie pastre net bij hem

Afbeelding

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:29

Nibbit schreef:
bamsy schreef:
*knip* geen knotje maar trek de vlecht terug door de het ingevlochten stuk :o


Hoe doe je dat? Klinkt handig!

Uhm hoe ga ik dat uitleggen haha :=

Ik maak een invlecht soms bovenlangs soms onderlangs net waar ik zijn in heb de rest vlecht ik normaal af en draai er een stiekje in.

Dan pak je een stuk draad en knoop deze zo om het uiteinde dat je 2 gelijke stukken aan beide zeide hebt (geen vaste knoop maar alleen de 1ste lus die je maakt voor de knoop zeg maar).

Haal beide touwtjes door de naald en steek de naald onder de invlecht door naar boven en laat heb bovenaan ergens eruit komen. Dan 1 draadje nog een keer om een plukje van je invlecht en dan kun je er een knoopje in leggen.

Mijn paarden heeft nogal dikke manen dus als ik een knotje moet maken van de voorpluk krijg je echt zon bol erop en nu is een mooie vlecht.

Is simpeler dan hoe omslachtig het hier staat haha ben er zo mee klaar de invlecht maken kost meer tijd

Afbeelding

Nibbit

Berichten: 10427
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:58

Ik denk dat ik je snap bamsy.
Je rolt het niet op maar vouwt het eigenlijk dubbel, in het holletje van de invlecht. De draad komt er dan uit aan het begin van de invlecht?

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:21

Ik had de gewone maat gekocht voor mijn pony om te proberen. Alleen nu twijfel ik of ik niet toch de XL nodig heb, ze heeft niet gigantisch lange of dikke manen maar ik vind de quickknots toch vrij kort. En ik heb blijkbaar ook niet echt de skills om het goed voor elkaar te krijgen, want het lukt mij echt niet netjes en stevig :n Komende week nog maar een paar keer proberen en anders zondag maar gewoon met naald en draad knotten.