[VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LvA1993

Re: [VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:17

Ik ga ook volgen, leuk project!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:21

Ik volg ook! Ziet er al goed uit

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:01

Ik volg ook ben al een tijdje een stille meelezer maar wat gaan die paarden het daar toch leuk krijgen met veel bewegings ruimte

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:29

Ik volg ook, wat een leuk project!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 19:05

Bedankt voor de leuke reacties!

Keell94 schreef:
Ziet er al goed uit.
Heb je ook iets van een Bak waar je straks kan rijden met je grote pony? of doe je dat dan op de Wei?
Lekker stukje hebben ze :) ben je alleen niet bang dat ze struikelen over de bielzen als ze een keer te debiel doen?

De bielzen gaan we inderdaad weghalen. Nu gaat het prima en weten ze niet beter, maar ik wil inderdaad het risico niet lopen met de nieuwe er straks bij. Ook beginnen ze slecht te worden en ik zou niet willen dat er eens één zijn hoef op zet en erdoor zakt.

Ja we hebben straks ook een kleine bak. Geen 60 x 20 en geen professionele bak, maar één die vast voldoet als recreatiebak voor 1 pony.
We hebben aan de andere kant van de oprit een driehoekig weitje. Daar hebben we een kleine bak in gemaakt. Ook is er nog een heel klein driehoekig puntje gras over waar de shetten op kunnen grazen.
De bak is nu 28,4m x 15m. We hebben spijt dat we aan de korte zijde het stukje gras niet mee hebben gepakt. Dat hebben we toen gedaan, omdat de bak dan niet meer echt rechthoekig is. Eén hoek is dan gek afgerond.
Maar we gaan het er wel bijpakken. Dan maar één gekke hoek. In ruil daarvoor krijgen we wel één mooie lange zijde. Dan wordt hij namelijk 34,5m x 15m met één afgesneden ronde hoek (lastig uit te leggen, maar jullie snappen vast wat ik bedoel :') )

Afbeelding

Dit stukje komt er bij voor wat extra ruimte:
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:13

Supermooi, Delphi!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:33

wow, :):) ziet er echt goed uit en leuk zo die 8 vorm waardoor je verschillende kanten op kunt :j
Mooi om te zien wil graag in de toekomst ook een paddock paradise...

en er wordt veel werk verzet in korte tijd +:)+

Groet Karin.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:36

Wauw! Ziet er netjes uit!
Leuk om te volgen

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:47

Erg leuk om mee te kijken zeg!

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:09

Wij huren one weide dus willen er niet heel veel geld steken. Mochten we ooit gaan dan willen ze het in originele staat terug, en dat betekend zoals het nu Is alleen palen en draad weghalen en de track opnieuw inzaaien.
Als we ooit onze eigen weides hebben gaan we er een echt paddock paradise incl vijver boomgaard enz. van maken <3

Dat galoperen kan echt snoei hard gaan hè! Vooral de 2 jaarlingen stoken mekaar dan op en dan gaat dat zoo snel achter mekaar aan :oo

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:40

Ik volg ook, je hebt een super mooie plek voor de paardjes!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 13:16

da_re schreef:
Wij huren one weide dus willen er niet heel veel geld steken. Mochten we ooit gaan dan willen ze het in originele staat terug, en dat betekend zoals het nu Is alleen palen en draad weghalen en de track opnieuw inzaaien.
Als we ooit onze eigen weides hebben gaan we er een echt paddock paradise incl vijver boomgaard enz. van maken <3

Dat galoperen kan echt snoei hard gaan hè! Vooral de 2 jaarlingen stoken mekaar dan op en dan gaat dat zoo snel achter mekaar aan :oo

Nee dan zou ik dat ook niet doen nee. Wij hebben de weide in eigen bezit en dat is idd wel fijn dat je zelf kunt bepalen wat je er mee doet. Vijver en een berg waar ze op kunnen lijkt me erg gaaf, maar daar is het hier te klein voor.

Ja hier kunnen ze ook flink stoeien en over de track vliegen. Heerlijk om naar te kijken. Zo heb je in de winter als ze de wei niet op kunnen op een kleine oppervlakte toch heel wat meters om te rennen en de benen te strekken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:25

Wat een droomplekje! De pony's hebben het goed bij jullie! Geniet :-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:41

30 x 15 meter is de klassieke, oude maat voor een rijbaan. Prima te doen met een pony.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 14:47

rien10 schreef:
30 x 15 meter is de klassieke, oude maat voor een rijbaan. Prima te doen met een pony.

Oh echt waar? Leuk om te weten, dat wist ik helemaal niet :D Volgens mij komt het ook gewoon goed. Voordeel is dat we er alleen in rijden en niet met 4/5 tegelijk. En de verhoudingen kloppen dus dat is ook fijn om te rijden. En we willen ook graag volop buiten rijden, niet enkel in de bak.

Anneloree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:15

ik ga ook volgen ben benieuwd hoe het er uit eindelijk uit gaat zien :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:38

Wauw wat gaaf!!! Ik volg ook!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:48

Wat wordt het mooi! Leuk om de vorderingen te zien, jullie schieten al flink op.
De rijbak die ik hier thuis al 16 jaar heb liggen is ook 30 x 15 en ik ben er zelfs met 2 paarden Z2 "in" geworden. Ze worden er alleen maar erg wendbaar van :D

K&K sporthorses zag ik al voorbij komen, ik kan ze je echt aanraden! Je kunt Kimberley en Kelly ook opdracht geven uit te kijken naar een leuke pony in jouw prijsklasse. Mijn vorige pony kwam ook bij hun vandaan, maar zij is helaas overleden......

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:49

Toevallig zijn er vanavond weer 2 leuke pony's geplaatst op hun facebookpagina!

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:15

Leuk die rondleiding!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:22

Zou toch echt niet voor n 4-jarige gaan...

Ben superbenieuwd naar t eindresultaat en de pony over n tijdje

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 22:30

Fijn om nog meer goede ervaringen met k&k te horen!

Getup schreef:
Zou toch echt niet voor n 4-jarige gaan...

Ben super benieuwd naar t eindresultaat en de pony over n tijdje

Nee, ik wil geen 4/5/6 jarige inderdaad. Ik zat zelf te denken aan een pony tussen de 7 en 13 jaar. Eén die echt stabiel is en vooral cool en topbraaf :D

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:01

Wat super leuk die rondleiding zeg. Wat me wel opvalt is dat bij de bomen het draad regen de boom aan zit,als dat zo is loopt het stroom via de boom het grond in, is opzich niet erg maar je verliest wel veel stroom.

Verder ga ik het goed volgen. Ziet er super uit en is zeker iets wat ik ook zou willen als ik mijn paard ooit aan huis zou kunnen hebben.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:51

filly schreef:
Wat super leuk die rondleiding zeg. Wat me wel opvalt is dat bij de bomen het draad regen de boom aan zit,als dat zo is loopt het stroom via de boom het grond in, is opzich niet erg maar je verliest wel veel stroom.

Verder ga ik het goed volgen. Ziet er super uit en is zeker iets wat ik ook zou willen als ik mijn paard ooit aan huis zou kunnen hebben.

Als oplossing zou je er een stukje rubber kunnen tussendoen. Ik heb niet terug gekeken op de fotos hoezeer het er tegen komt. Maar rubber geleid niet dus stopt de stroom voordat het in de boom kan gaan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:59

Leen schreef:
filly schreef:

Als oplossing zou je er een stukje rubber kunnen tussendoen. Ik heb niet terug gekeken op de fotos hoezeer het er tegen komt. Maar rubber geleid niet dus stopt de stroom voordat het in de boom kan gaan.

Stukje tuinslang kapot snijden overdwars en dat om het draad heen doen. Probleem opgelost :D