Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bruintje123 schreef:24/7 buiten vind ik zelf alleen mogelijk met een goede schuil stal. Er paard moet wel kunnen kiezen om droog te kunnen staan.
Modder. Oke bij een ingang of pad.
Maar de wei of ruime paddock hoort toch geen modder te zijn.
pol1 schreef:Vind dit altijd wel interessant om te volgen!
Ik vind 24/7 buiten een mooie gedachtegang maar niet hier in NL. Vind de weersomstandigheden echt te wisselend en vooral te nat! In de zomer vind ik het nog wel een optie. Maar met zware onweer en hevige regenval vind ik het echt niets! Kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld mok snel opkomt bij heel nat weer! Ook voor een ouder paard met misschien wat mankementen lijkt het mij behelpen ( voer, misschien opgejaagd worden ). Uiteraard vind ik het wel enorm belangrijk dat paarden er langdurig uitkomen overdag ( geen 4 uurtjes).
De modder en blub lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ook in hitte en bijvoorbeeld als het dazenseizoen begint lijkt het mij een verschrikking! Mijn hypergevoelige paarden willen echt naar binnen bij extreem veel dazen! Mijn oudje graag bij de ventilator bij 30+..
bruintje123 schreef:Ja hoe droog je het kunt houden ligt zeker aan de ondergrond.
Is die slecht zul je simpelweg meer moeten investeren.
Verder is grote natuurlijk wel van belang.
Ik heb droge zandgrond.
Maar als ik er hier vier op 2500m2 zet heb ik blubber. (of ik moet draineren)
Zet ik er vier op 25.000 is er geen blubber.

Rizette schreef:pol1 schreef:Vind dit altijd wel interessant om te volgen!
Ik vind 24/7 buiten een mooie gedachtegang maar niet hier in NL. Vind de weersomstandigheden echt te wisselend en vooral te nat! In de zomer vind ik het nog wel een optie. Maar met zware onweer en hevige regenval vind ik het echt niets! Kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld mok snel opkomt bij heel nat weer! Ook voor een ouder paard met misschien wat mankementen lijkt het mij behelpen ( voer, misschien opgejaagd worden ). Uiteraard vind ik het wel enorm belangrijk dat paarden er langdurig uitkomen overdag ( geen 4 uurtjes).
De modder en blub lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ook in hitte en bijvoorbeeld als het dazenseizoen begint lijkt het mij een verschrikking! Mijn hypergevoelige paarden willen echt naar binnen bij extreem veel dazen! Mijn oudje graag bij de ventilator bij 30+..
Eczeemdekens kunnen helpen bij dazen, diepe schuilstallen ook. Mok en nat ( in de zin van regen of modder) heb ik nog geen verband tussen gezien. Wel mok door teveel krachtvoer of door zonnebrand. Of door mijten.

Sizzle schreef:Als je geld genoeg hebt is alles haalbaar
Mijn huidige paard lijkt het echt geen klap uit te maken of ze snachts binnen staat (met 'balkon') of buiten. Mijn vorige paard kon gewoon niet in een box zonder ongelukkig te zijn, maar kon ook niet zonder opgestrooide schuilstal en niet zonder deken. Dat is best moeilijk te vinden als je in pension staat helaas.