Ik heb een slecht gevoel over mijn paard... weidegang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:00

Eerlijk gezegd snap ik wel dat van stal veranderen geen optie is. Paard is door ouders betaald en die betalen nu ook alles. Vindt het eerlijk gezegd dan best respectloos om gewoon maar je paard te verhuizen. Verkopen vind ik nu op dit moment een beslissing die uit emotie genomen is laat het eerst nog bezinken en kijk of ee geen andere optie is.
Zorg in ieder geval dat ze iedere avond nog hooi krijgen dan kan je dat rot gevoel los laten.
Kijk inderdaad voor een halve stal zodat paard lief ee meer uitkomt.
En bespreek het nogmaals met je ouders maar op een ander moment . Gisteren had je net dit topic geopend en van alles te horen gekregen . Eerst alles laten bezinken en dan nogmaals het gesprek aan gaan.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:02

Ah oke, het meisje dat ik ken komt uit Nederland.
Succes met de verkoop.

HeleennnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:07

genja schreef:
Eerlijk gezegd snap ik wel dat van stal veranderen geen optie is. Paard is door ouders betaald en die betalen nu ook alles. Vindt het eerlijk gezegd dan best respectloos om gewoon maar je paard te verhuizen. Verkopen vind ik nu op dit moment een beslissing die uit emotie genomen is laat het eerst nog bezinken en kijk of ee geen andere optie is.
Zorg in ieder geval dat ze iedere avond nog hooi krijgen dan kan je dat rot gevoel los laten.
Kijk inderdaad voor een halve stal zodat paard lief ee meer uitkomt.
En bespreek het nogmaals met je ouders maar op een ander moment . Gisteren had je net dit topic geopend en van alles te horen gekregen . Eerst alles laten bezinken en dan nogmaals het gesprek aan gaan.

Verkopen spookt al maanden door mijn hoofd. Ik wist dat het moment dat ik geen tijd meer zou hebben ging komen en dat is er nu. Dus moet ik beslissen met mijn verstand, als ik uit emotie zou kiezen zou ik haar gewoon bijhouden en dan moet ze maar 22 uur per dag op stal. Dat zie ik niet zitten en om me in 1001 bochten te wringen en steeds stressig mijn paard buiten te halen loopt ook fout binnen de kortste keren.

Othilly

Re: Ik heb een slecht gevoel over mijn paard... weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:46

Dat van dat verkopen zal al wel langer in je hoofd hebben gezeten..
En of ze goed terecht komt weet je helaas nooit..mensen verkopen paarden ook weer door met een beetje pech!
Suc6!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 06:07

Dus eigenlijk zocht je gewoon een excuus om haar te kunnen verkopen en er zelf vanaf te zijn van de verantwoordelijkheid?
Zeg dat dan meteen! Want mogelijkheden neem je hier toch niet aan!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 06:44

Little_Gift schreef:
Dus eigenlijk zocht je gewoon een excuus om haar te kunnen verkopen en er zelf vanaf te zijn van de verantwoordelijkheid?
Zeg dat dan meteen! Want mogelijkheden neem je hier toch niet aan!

Ts ging idd wel heel makkelijk over op verkoop :D nouja misschien een geluk voor het paard wel op een fatsoenlijke stal te kunnen komen!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:30

Of niet! Je hebt dan geen enkele controle meer....maar idd, alle adviezen worden terzijde geschoven... :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:00

hier ook geen weidegang mogelijk.

Maar komt hij wel 2 uur in een paddock.

Ik heb jaren lang op stallen gestaan waar die in de winter helemaal niet buiten kwam, alleen als ik het zelf deed en dan ook hooguit voor een half uur. Helaas is dat in deze omgeving zo. (er zijn zelf stallen dat paard in de zomer maar 2 uur buiten komen, dat vind ik dan wel te weinig)

Heb zelf ook op een stal gestaan van 24/7 buiten en overdags buiten. Mijn hafje werdt er niet gelukkig van. Zodra hij ff in een stalletje kwam zag je hem echt van zo ff rust, en als ik hem terug wou zetten wou hij niet eens mee.

Toen verhuisd na de stal van overdag buiten. Maar op die stal had hij het totaal niet na zijn zin. was erg onrustig, kon niet met hem wandelen. of na buiten met hem. En ik had totaal niet na me zin op die stal.

Nu verhuisd na een stal waar hij toch nog 2 uur buiten komt, en vaak nog door een stalgenoot buiten wordt gezet. En hij is weer helemaal happy. zomers komt hij wel 24/7 buiten.

dus ts. ik weet dat het niet de ideale oplossing is, maar probeer te kijken of hij samen met een ander paardje na buiten gezet kan worden, miss met een andere stalgenoot ipv alleen je moeders paard

HeleennnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 09:01

Ik vind het echt belachelijk hoe bokt in eender welk topic roept verkopen als het paard zelfs maar te pittig is voor de ruiter. Maar op het moment dat iemand het gevoel heeft dat hij zijn paard niet kan geven wat hij nodig heeft (aandacht, tijd, voldoende beweging,...) schuif ik de verantwoordelijkheid van me af en ben ik een slecht mens. Lekker is dat, de keuze is zo al moeilijk genoeg voor mij. Bitsige commentaren maken het er niet beter op. Ik zou dus aan iedereen willen vragen om niet meer te reageren in dit topic zodat het niet meer op het overzicht komt. Moderators weigeren om het topic op slot te zetten of te verwijderen, dat is jammer. Zo kan ik zelf in alle rust mijn beslissing nemen zonder dat soort dingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.

Dus nogmaals, gelieve niet meer in dit topic te reageren.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:09

Ja zeg, een topic openen en als je niet de gewenste antwoorden krijgt 'eisen' dat er niet meer gereageerd wordt :? Grow up TS.
Je vraagt adviezen, je krijgt er meer dan genoeg, maar ze zitten niet in jouw straatje. Dat is jammer, maar misschien kun je er eens over nadenken? Want waarom zou de meerderheid hetzelfde adviseren?
Ik wens je succes met je overwegingen en ik hoop dat je tot een goed besluit komt (voor je paard...)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:33

Ts, wie zegt dat je paard het beter krijgt wanneer je haar verkoopt? Wie weet sluiten ze haar wel 24/24 op in een hok, of wordt ze elke 2 weken doorverkocht? Dat weet je toch ook nooit. Wanneer iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook.

Hier de omgekeerde wereld. Ik heb een eigen stuk land van een halve hectare met 2 stalletjes waar mijn paard met zijn shetlandervriendje 24/7 buiten stond. Overdag op de weide en snachts op de paddock met onbeperkt hooi. Heel de natuurlijke rimram bij elkaar. Paard was altijd stijf en gewoon niet fijn te rijden. Niet dik te houden in de winter ondanks onbeperkt hooi.

Nu staat hij sinds eind juni op een pensionstal omdat de weide was overstroomt. In de zomer wel 8 uur buiten maar in de winter slechts 3 à 4 uur per 2 op een paddock. Mijn hart bloedt als ik hem zie staan maar weet je wat? Paard vindt het dikke prima. Is nog steeds super happy en gezond. Vindt het gezellig om veel mensen te zien en krijgt van iedereen aandacht. Is mentaal een heel stuk rustiger en simpeler geworden en is veel fijner te rijden dan voordien. Ik heb hem al bijna 8 jaar waarvan 5 jaar dus op ons eigen stukje en als ik dit had geweten had hij nooit van een pensionstal af gegaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:35

Dat weet je als je een topic maakt, je krijgt altijd advies waar je niet op zit te wachten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:40

heleennn, ik volg je topic.

Trek je niets aan van die opmerkingen. je bent een prima eigenaar voor je paard!! Als jij het beter vind je paard te verkopen dan moet je dat doen. 23 uur per dag in een stal staan is niets voor een paard en daar heb je groot gelijk in! Dat zouden meer paardeneigenaren moeten doen. Er is niets verkeerds aan om je paard te verkopen.

Heel veel sterkte TS .. hopelijk vind je snel een goede plek