Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Azmay schreef:Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.
- Hoe groot is het? Ongeveer 8 bij 8
- Zijn er stukken verhard? Voor de paddock heb ik een stuk beton, wat ongeveer 50m2 is
- Staan ze alleen of samen? Paard van 1.60 en een Shetlander
- Hoeveel uur staan ze erop? Van 7.00uut tot 20.00-22.00 uur, maar bij heel slecht weer, hele dag harde wind en regen, kan het korter zijn.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja
- Is er een schuilstal aanwezig? Nee, wel aan 3 kanten ingesloten door stal, ronde mestafvoer vd koeien, en een boomhaag
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Ze staan nu nog op de wei, maar ik denk dat het binnen een week afgelopen is. Zo nat als de wei is geworden. Maar het jongvee van de boer staat ook nog op het land. Dus bier doet niet al te moeilijk over vertrappen.
Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden
GDG schreef:_suus19_ schreef:Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?
Verbaasd ben ik er niet over, maar heel erg triest vind ik het wel.
noah14 schreef:Was laatst op een prachtige pensionstal voor de verkoop van een zadel, maar die paarden stonden echt in hele ruime nette boxen (denk 5 x 4) maar die paarden hadden ook geen onderling contact. Ja door de tralies snuffelen, sommige waren afgeschermd met doek. En ook daar hadden de paarden hun eigen weiland en paddock.
Ik was daar ook verbaasd over, maar de eigenaren van de paarden vonden dit juist heel fijn. Want als je je paard uit de wei haalt heb je geen 'klever', of paniek omdat er 1 achter blijft, ze kunnen elkaar niet verwonden.
Ja dat is allemaal waar, maar kriebelen of spelen met elkaar kunnen ze ook niet
GDG schreef:_suus19_ schreef:Het verbaasd me hoeveel bakkers er hele kleine paddock hebben waar maar een paard tegelijk in staat. Hebben jullie paarden dan de hele winter geen sociaal contact? Wat is het nut van een paddock alleen?
Verbaasd ben ik er niet over, maar heel erg triest vind ik het wel.
KoudbloedKim schreef:Ik denk ook dat er altijd wel uitzonderingen te bedenken zijn en dat het niet altijd persé vanwege het comfort van de eigenaar is.
Otti1977 schreef:Tja als ze hoefbevangen worden door bij elkaar te laten staan..er zijn gewoon paarden met verschillende behoeftes. Is zeker geen gemakzucht.
GDG schreef:KoudbloedKim schreef:Ik denk ook dat er altijd wel uitzonderingen te bedenken zijn en dat het niet altijd persé vanwege het comfort van de eigenaar is.
Geloof ik direct. Maar de logica van een kleine paddock, zie jij die? Anders dan tijdelijk beperken in bewegingsruimte om gezondheidsredenen zie ik het niet. Ja, dat je meer paarden kwijtkunt op hetzelfde stuk...
KoudbloedKim schreef:Ik bedoelde inderdaad beide, zowel het apart staan als de kleine paddocks.
Nogmaals, ik zou het voor mijn dieren niet willen, maar ook niet direct uit de hoogte roepen dat iedereen die dat wel doet zijn/haar dier mishandelt.
Otti1977 schreef:Tja als ze hoefbevangen worden door bij elkaar te laten staan..er zijn gewoon paarden met verschillende behoeftes. Is zeker geen gemakzucht.
Azmay schreef:GDG schreef:Verbaasd ben ik er niet over, maar heel erg triest vind ik het wel.
Mee eens, maar als je daar een discussie over wil houden graag in een ander topic. Anders verliest deze het overzicht.
_suus19_ schreef:Otti1977 schreef:Tja als ze hoefbevangen worden door bij elkaar te laten staan..er zijn gewoon paarden met verschillende behoeftes. Is zeker geen gemakzucht.
Imo wel. Ik heb er zelf ook een met HB, speciaal voor hem een pony erbij gekocht die mee kan doen met zijn dieet zodat hij niet alleen hoeft te staan. Zeker niet de makkelijkste of goedkoopste optie. Wel de beste voor mijn pony.
Imo dus zeker wel gemakzucht, anders zocht je er een bij met dezelfde behoeften, en als dat niet mogelijk was koos je voor je paard en deed je hem weg naar iemand die hem wel kan bieden wat hij nodig heeft.