Wat een leuke ruimte! Ik weet niet of deze link al doorgegeven was: [VSW] Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten? het is even wel alles doorspitten maar er staan enorm leuke ideeen tussen.
Ja klopt, die heb ik maanden geleden ook al eens doorgekeken, maar toen nog geen concrete plannen.
Syberdepiep
Geplaatst: 29-08-16 12:14
Ook nog een idee voor je dekens, heb van die dekenrekken met meerdere stangen per arm in de stal hangen, inmiddels zijn het 3 rekken met 3 armen dus 9 in totaal maar je kan er nog veel meer kwijt zo te zien. Ideaal om dekens en dekjes die in gebruik zijn op te bergen en te laten drogen. Op de foto hangen ze eigenlijk niet zoals ze horen, moeten met borstsluiting boven hangen. Wat niet in gebruik is op het moment heb ik in een kamer in huis opgeborgen. Dekens in opbergzakken in een stellingkast en dekjes aan broekhangers aan een hangstang in een kast, losse spullen in bakken in de stellingkast. Verder heb ik m'n zadels/hoofdstellen/longeerspullen niet in de stal maar ergens bij het huis in een goed afgesloten kast, puur ivm evt inbraak, als ik ga rijden neem ik op een zadelkarretje mee wat ik nodig heb naar de stal. Had nog 2 spiegels over waarvan ik met een plank en hoofdstelhangers de stal beetje aangekleed heb, daarvoor is de poets/wasplaats. In de kast zit het in het bovenste deel laarzen+cap (op steun). Het onderste deel heeft een aantal planken met daarin mandjes, heb 2 paarden en elk heeft eigen mandjes met poetsspullen en beenbescherming. Verder ook de stalapotheek/verzorgingsspullen, refectiemateriaal, emmers met sponzen/wasspul in opgeborgen. Wilde dat allemaal in handbereik hebben bij de poetsplaats, maar toch netjes weggewerkt achter deuren.
Keet
Geplaatst: 29-08-16 12:20
Jammer dat je zadel plek al vast zit, maar misschien is zoiets als hieronder er om heen te bouwen
(dit is dan voor kinderen, maar je kan het vast wel omdenken)
Per paard daarin het zadel, hoofdstel, halsters, bescherming en onderin zo'n 100 liter bak van de action met de dekens. Eventueel kunnen dan paard specifieke dingen ook netjes goed opgeborgen worden.
Spring balken netjes aan de muur. Voer in allemaal dezelfde tonnen, staat gelijk netjes. Vloer goed schoonhouden. Grote kliko neerzetten om daar gelijk vuilnis in te kunnen wegwerpen
Oh, ook nog een tip: muur schilderen in één kleur, bijv. gewoon wit, of heel lichtblauw ofzo. Dat maakt het lichter binnen
Ik heb op mijn kamer een heel lichtblauwe kleur, die meestal wit lijkt,maar als de zon er goed op schijnt het lichtblauw is!
tamary
Geplaatst: 29-08-16 12:40
medicijnkast : http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00277437/ Aan de muur schroeven, zodat je er altijd snel bij kan in noodgevallen. Telefoonnummer DA, etc. er op zetten (die vergeet je wel eens in zo'n situatie).
Misschien kunnen jullie om de stro/hooi opslag een laag muurtje van hout maken zodat al het losse stro daar op die plek blijft. Houdt de vloer schoner en maakt het gelijk een stuk minder rommelig.
Als medicijn kastje kan je ook een keukenkastje gebruiken. Groter dan die van de Ikea. Als je daar lage plastic bakken in zet blijft het ook netter. Met rode verf een kruis er voorop en dan is het gelijk duidelijk dat dat de ehbo kast is
[quote="Keet"]Misschien kunnen jullie om de stro/hooi opslag een laag muurtje van hout maken zodat al het losse stro daar op die plek blijft. Houdt de vloer schoner en maakt het gelijk een stuk minder rommelig.
Of een pellert tijdelijk plaatsen en even kijken of het bevalt .... heb je er zo staan en ook zo weer weg....
Er komen hele leuke en praktische ideeën langs, TOP
Groet Karin.
Kanto
Geplaatst: 29-08-16 17:42
Deze kwam ik tegen op FB vond ik er wel handig uitzien met die dekjes zo!
We hebben nu 4 kasten staan, daar willen we er 2 van houden. Ik heb zonet een voerton goed schoon gemaakt, die is nu aan het drogen en daar kan straks brok in. Ook weer een lading dekjes gewassen.
Morgen halen we het rek op, ik heb 20 broekhangertjes besteld voor daar aan en een handig opbergding voor de beenbescherming. Ook halen we morgen een heel mooi kastje op die handig gaat zijn. En ik heb een hele toffe kapstok voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Die komt binnenkort ook aan en daar willen we de halsters dan aan hangen.
Haha, ik ga morgen foto's maken van het rek en het kastje voor aan de muur. Morgen wel een hele drukke dag, maar ik denk dat we dan woensdag het rek gaan verven!