Maar goed, dat zijn dingen die vooral voor mensen belangrijk zijn. Voor paarden lijkt t mij een heerlijk plekje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mars schreef:In een regenachtig land als Nederland vind ik het niet hebben van een binnenbak wel een enorm gemis, en een longeerbak is die er? Want bij iemand in rijden die longeert vind ik persoonlijk heel irritant (en gevaarlijk) plus je bodem wordt er ook behoorlijk mee belast.
Maar goed, dat zijn dingen die vooral voor mensen belangrijk zijn. Voor paarden lijkt t mij een heerlijk plekjeZeker als je bedenkt dat een enorm deel van de paarden in de randstad heel wat minder wei/buitenlucht te zien krijgt, zeker in de wintermaanden.
Mara2000 schreef:Komt er geen aparte longeerbak? In de rijbaan longeren zou voor mij geen optie zijn. Die van mij vind het heel erg leuk om af en toe heel erg hard te gaan. En dan is een vak van 20x20 toch wel de max anders ga ik vliegen.
De paddock kan niet breder dan die 4-5 meter? Want dat is wel erg smal ook al is deze dan wel lang. Liever een meer vierkante paddock zodat ze elkaar bij onenigheid kunnen ontwijken.
Hele dag in de paddock met hooi vind ik overigens wel top!
Is zelf uitmesten een mogelijkheid?
Het klinkt leuk en het zou mij met zelf uitmesten, droge longeerpaddock en aparte rijbak, droge paddocks en onbeperkt ruwvoer wel 300 waard zijn (incl uitmesten ong. 350).
DatBenIkNou schreef:Ik betaal nu in jouw regio 345€ inclusief binnenbak. Echter geen land, alleen paddocks, geen land. Ik zou 300€ heel reëel vinden.
_ENGEL_ schreef:Als er een aparte longeerbak is met eveneens eens superboden. Ik zelf niks hoef te mesten of mee moet draaien met bepaalde diensten zou ik er zo 350 euro voor betalen. Is de bak of longeerbak overdekt zou ik tot 475 per maand willen betalen. Als er een vitaminebrok gevoerd word wat aansluit bij mijn wensen 500. Zoals je leest een hoop en helaas in mijn regio niet vindbaar ook niet voor dat geld. Helaas ben ik erachter dat alles een compromis is. Je zal altijd iets moeten inleveren. Wat dat betreft gaat de ruimte voor mijn paarden voor mijn luxe. Succes!
By_Chantal schreef:Mara2000 schreef:Komt er geen aparte longeerbak? In de rijbaan longeren zou voor mij geen optie zijn. Die van mij vind het heel erg leuk om af en toe heel erg hard te gaan. En dan is een vak van 20x20 toch wel de max anders ga ik vliegen.
De paddock kan niet breder dan die 4-5 meter? Want dat is wel erg smal ook al is deze dan wel lang. Liever een meer vierkante paddock zodat ze elkaar bij onenigheid kunnen ontwijken.
Hele dag in de paddock met hooi vind ik overigens wel top!
Is zelf uitmesten een mogelijkheid?
Het klinkt leuk en het zou mij met zelf uitmesten, droge longeerpaddock en aparte rijbak, droge paddocks en onbeperkt ruwvoer wel 300 waard zijn (incl uitmesten ong. 350).
Bedankt voor je reactie!![]()
Longeren is in de baan, wel 'lopend' ivm geulen![]()
Als je er eentje hebt die graag 'uitbreekt' dan heb ik inderdaad al een beeld bij hoe jij door die baan gaat ..Nee de paddock kan niet breder.
Nee is echt all inclusief dus álles wordt elke dag voor je gedaan.
By_Chantal schreef:Dobbelicious schreef:Hoe groot zijn de boxen? En de paddocks?
Mogen de paarden eventueel ook snachts buiten blijven?
Nee paarden gaan snachts sowieso op stal, mogen wel indien het weer het toe laat, tot max 22:00 uur naar buiten. Gaan op zijn vroegst, 07:30 na het ontbijt, naar buiten.
De boxen worden minimaal 3.5 x 3.5 en de paddocks zijn 4 x 12 ( indien er paarden samen kunnen/willen dan kunnen de paddocks vergroot worden naar 4 x 24
prugelpiet schreef:Ik moet zeggen dat ik me er een beetje aan stoor hoe geweldig je je eigen stal nu vind. Jij hebt er voor gekozen speciaal gras te zaaien, een camerasysteem op te hangen en zovaak natuurhooi (is dat speciaal hooi? duurder ofzo?) te voeren. Verplicht andere mensen niet om dat ook te willen.
Je vraagt wat andere mensen er voor willen geven, maar wil hier vervolgens niet naar luisteren. Ik ga niet zoveel geld neerleggen als ik geen longeerbak en geen binnenbak krijg. Voor een camerasysteem en gedraineerde weide ga ik niet extra betalen. Maar je wilt niet horen dat mensen er geen 300 euro voor neer willen leggen.
Heb je er echt zin in meerdere keren per dag een enkeling uit de kudde te vissen en op stal te doen?Om vervolgens een paar uur later weer naar buiten te mikken? Ik denk dat je daar na een poos ook flink zat van bent, en dat is wel iets om rekening mee te houden. Beloofd is beloofd, dus je kan er niet later op terugkomen. Je kan dan ook nooit dagjes weg, want wie gaat er meerdere keren per dag naar jou stal toe om die paarden weer uit t land te sleuren?
By_Chantal schreef:Dyonne schreef:De paddock kunnen ook 1 grote paddock worden hoor dan is die 40 lang en gemiddeld 5 meter breed ( loopt schuin af ) Kunnen ze best een klein galopje maken