Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:22

In een regenachtig land als Nederland vind ik het niet hebben van een binnenbak wel een enorm gemis, en een longeerbak is die er? Want bij iemand in rijden die longeert vind ik persoonlijk heel irritant (en gevaarlijk) plus je bodem wordt er ook behoorlijk mee belast.

Maar goed, dat zijn dingen die vooral voor mensen belangrijk zijn. Voor paarden lijkt t mij een heerlijk plekje :j Zeker als je bedenkt dat een enorm deel van de paarden in de randstad heel wat minder wei/buitenlucht te zien krijgt, zeker in de wintermaanden.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:23

kimmysan schreef:
Ziet er al goed uit. Ik heb voor een stuk minder 210 betaald voor ik ze aan huis had. Heb daarvoor nog een stuk duurder gestaan. Ik zou hiervoor zo'n 300-350 betalen. Nadeel is geen binnenbak.

Bedankt voor je antwoord! +:)+

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:26

Mars schreef:
In een regenachtig land als Nederland vind ik het niet hebben van een binnenbak wel een enorm gemis, en een longeerbak is die er? Want bij iemand in rijden die longeert vind ik persoonlijk heel irritant (en gevaarlijk) plus je bodem wordt er ook behoorlijk mee belast.

Maar goed, dat zijn dingen die vooral voor mensen belangrijk zijn. Voor paarden lijkt t mij een heerlijk plekje :j Zeker als je bedenkt dat een enorm deel van de paarden in de randstad heel wat minder wei/buitenlucht te zien krijgt, zeker in de wintermaanden.

Ja voor een hoop mensen is een binnenbaan een vereiste, voor een grote groep ook niet :D
Ik persoonlijk haat binnenbanen en rijdt net zo lief in de regen en vrieskou buiten ( ja daar is de bodem geschikt voor :D )

Longeren mag in de baan, mits 'lopend' om zo geulen te voorkomen :o

Je bent in het slechtste geval met nog max 2 paarden tegelijk in de baan dus dat moet te doen zijn. Wilde niet nog meer land wegsnoepen voor een longeerbak. :o Wellicht is hier in de toekomst wel plek voor, dan hebben we meer land tot onze beschikking namelijk :+

Thanks voor je reactie!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:26

Komt er geen aparte longeerbak? In de rijbaan longeren zou voor mij geen optie zijn. Die van mij vind het heel erg leuk om af en toe heel erg hard te gaan. En dan is een vak van 20x20 toch wel de max anders ga ik vliegen. :)
De paddock kan niet breder dan die 4-5 meter? Want dat is wel erg smal ook al is deze dan wel lang. Liever een meer vierkante paddock zodat ze elkaar bij onenigheid kunnen ontwijken.
Hele dag in de paddock met hooi vind ik overigens wel top!
Is zelf uitmesten een mogelijkheid?

Het klinkt leuk en het zou mij met zelf uitmesten, droge longeerpaddock en aparte rijbak, droge paddocks en onbeperkt ruwvoer wel 300 waard zijn (incl uitmesten ong. 350).

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:29

@ Chevax, kan jouw reactie helaas niet quoten maar ehm.. ik denk écht dat je mij verkeerd begrijpt o.i.d. want begrijp niet zo goed wat ik 'weer verkeerd' heb gezegd? :oo

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:30

In brabant en limburg op de plaatsen waar ik heb gewoond mag je blij zijn als je je stallen voor 225 vol zou krijgen denk ik. Maar dat is wellicht niet heel representatief.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:32

Mara2000 schreef:
Komt er geen aparte longeerbak? In de rijbaan longeren zou voor mij geen optie zijn. Die van mij vind het heel erg leuk om af en toe heel erg hard te gaan. En dan is een vak van 20x20 toch wel de max anders ga ik vliegen. :)
De paddock kan niet breder dan die 4-5 meter? Want dat is wel erg smal ook al is deze dan wel lang. Liever een meer vierkante paddock zodat ze elkaar bij onenigheid kunnen ontwijken.

Het klinkt leuk en het zou mij met zelf uitmesten, droge longeerpaddock en aparte rijbak, droge paddocks en onbeperkt ruwvoer wel 300 waard zijn (incl uitmesten ong. 350).

Bedankt voor je reactie! +:)+

Longeren is in de baan, wel 'lopend' ivm geulen :o
Als je er eentje hebt die graag 'uitbreekt' dan heb ik inderdaad al een beeld bij hoe jij door die baan gaat .. :') Nee de paddock kan niet breder. ;( Nee is echt all inclusief dus álles wordt elke dag voor je gedaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:32

Ik betaal nu in jouw regio 345€ inclusief binnenbak. Echter geen land, alleen paddocks, geen land. Ik zou 300€ heel reëel vinden.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:33

Azmay schreef:
In brabant en limburg op de plaatsen waar ik heb gewoond mag je blij zijn als je je stallen voor 225 vol zou krijgen denk ik. Maar dat is wellicht niet heel representatief.

Nee denk inderdaad niet dat je dat prijstechnisch met elkaar kunt vergelijken maar toch bedankt :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:35

DatBenIkNou schreef:
Ik betaal nu in jouw regio 345€ inclusief binnenbak. Echter geen land, alleen paddocks, geen land. Ik zou 300€ heel reëel vinden.

Bedankt voor jouw reactie!

Hebben ze daar ook de kleine extra's zoals volledig beveiligd dmv camerasysteem, paardengras op de weide ipv koeiengras, gedraineerde weide? Natuurhooi 4 maal daags?
Worden ze indien gewenst, meerdere malen per dag binnen/buiten gezet?

Puur even om te vergelijken he, daar ben ik wel even benieuwd naar :D

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:37

ik zou 250- 300 willen betalen..

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:37

Als er een aparte longeerbak is met eveneens eens superboden. Ik zelf niks hoef te mesten of mee moet draaien met bepaalde diensten zou ik er zo 350 euro voor betalen. Is de bak of longeerbak overdekt zou ik tot 475 per maand willen betalen. Als er een vitaminebrok gevoerd word wat aansluit bij mijn wensen 500. Zoals je leest een hoop en helaas in mijn regio niet vindbaar ook niet voor dat geld. Helaas ben ik erachter dat alles een compromis is. Je zal altijd iets moeten inleveren. Wat dat betreft gaat de ruimte voor mijn paarden voor mijn luxe. Succes!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:41

Ik zou 300-350 willen betalen. Ik heb al even op Facebook gespiekt en het ziet er echt mooi uit! Complimenten. Vooral de weide met paardengras en kruiden vind ik super :)

edit: Mijn paard staat een half uur bij jou vandaan en ik ga 350 betalen voor een stal die volledig beveiligd is dmv camerasysteem, paardengras met kruiden op de weide, onbeperkt natuurhooi en 24/7 buiten in de paddock. Bij zeer slecht weer op stal. Bij ons hebben ze dadelijk alleen max. 3 uur weidegang. Paddocks zijn 10x30 en er wordt gevoerd en gemest. Ik denk dat jij zeker >300 kan vragen.
Laatst bijgewerkt door Shanel op 09-08-16 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:45

_ENGEL_ schreef:
Als er een aparte longeerbak is met eveneens eens superboden. Ik zelf niks hoef te mesten of mee moet draaien met bepaalde diensten zou ik er zo 350 euro voor betalen. Is de bak of longeerbak overdekt zou ik tot 475 per maand willen betalen. Als er een vitaminebrok gevoerd word wat aansluit bij mijn wensen 500. Zoals je leest een hoop en helaas in mijn regio niet vindbaar ook niet voor dat geld. Helaas ben ik erachter dat alles een compromis is. Je zal altijd iets moeten inleveren. Wat dat betreft gaat de ruimte voor mijn paarden voor mijn luxe. Succes!

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! +:)+

Ik hoor het overal, van iedereen, ze staan allemaal 'vaak' prima naar het zin maar is altijd wel iets, hoe klein dan ook, wat ze graag anders willen zien. Het is zó moeilijk om het iedereen naar het zin te maken. Ik wil basis en sportbrok van Vente gaan voeren, maar ik sta zeker open voor ander voer, vind dit erg belangrijk en het moet goed aansluiten aan de behoefte van het paard dus heb al nooit begrepen waarom een klant hier niet altijd vrij in is. :? Geen enkel paard heeft dezelfde behoeftes dus waarom wel allemaal op hetzelfde voer.. Enfin, ik dwaal af! :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:46

Shanel schreef:
Ik zou 300-325 willen betalen. Ik heb al even op Facebook gespiekt en het ziet er echt mooi uit! Complimenten. Vooral de weide met paardengras en kruiden vind ik super :)

Bedankt voor je reactie en het compliment! :D

We hopen dat de paardenbeesten het straks even fijn vinden als wij :o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:46

Ik moet zeggen dat ik me er een beetje aan stoor hoe geweldig je je eigen stal nu vind. Jij hebt er voor gekozen speciaal gras te zaaien, een camerasysteem op te hangen en zovaak natuurhooi (is dat speciaal hooi? duurder ofzo?) te voeren. Verplicht andere mensen niet om dat ook te willen.

Je vraagt wat andere mensen er voor willen geven, maar wil hier vervolgens niet naar luisteren. Ik ga niet zoveel geld neerleggen als ik geen longeerbak en geen binnenbak krijg. Voor een camerasysteem en gedraineerde weide ga ik niet extra betalen. Maar je wilt niet horen dat mensen er geen 300 euro voor neer willen leggen.

Heb je er echt zin in meerdere keren per dag een enkeling uit de kudde te vissen en op stal te doen?Om vervolgens een paar uur later weer naar buiten te mikken? Ik denk dat je daar na een poos ook flink zat van bent, en dat is wel iets om rekening mee te houden. Beloofd is beloofd, dus je kan er niet later op terugkomen. Je kan dan ook nooit dagjes weg, want wie gaat er meerdere keren per dag naar jou stal toe om die paarden weer uit t land te sleuren?

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:48

By_Chantal schreef:
Mara2000 schreef:

Bedankt voor je reactie! +:)+

Longeren is in de baan, wel 'lopend' ivm geulen :o
Als je er eentje hebt die graag 'uitbreekt' dan heb ik inderdaad al een beeld bij hoe jij door die baan gaat .. :') Nee de paddock kan niet breder. ;( Nee is echt all inclusief dus álles wordt elke dag voor je gedaan.

Bedankt voor je reaktie.:)
Dan wens ik je veel succes met je nieuwe stal, helaas niet wat ik zoek.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:49

By_Chantal schreef:
Dobbelicious schreef:
Hoe groot zijn de boxen? En de paddocks?
Mogen de paarden eventueel ook snachts buiten blijven?

Nee paarden gaan snachts sowieso op stal, mogen wel indien het weer het toe laat, tot max 22:00 uur naar buiten. Gaan op zijn vroegst, 07:30 na het ontbijt, naar buiten.

De boxen worden minimaal 3.5 x 3.5 en de paddocks zijn 4 x 12 ( indien er paarden samen kunnen/willen dan kunnen de paddocks vergroot worden naar 4 x 24

Is het snachts binnen een harde eis?? Ik voor mezelf heb mijn paarden graag hele dagen buiten..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:54

prugelpiet schreef:
Ik moet zeggen dat ik me er een beetje aan stoor hoe geweldig je je eigen stal nu vind. Jij hebt er voor gekozen speciaal gras te zaaien, een camerasysteem op te hangen en zovaak natuurhooi (is dat speciaal hooi? duurder ofzo?) te voeren. Verplicht andere mensen niet om dat ook te willen.

Je vraagt wat andere mensen er voor willen geven, maar wil hier vervolgens niet naar luisteren. Ik ga niet zoveel geld neerleggen als ik geen longeerbak en geen binnenbak krijg. Voor een camerasysteem en gedraineerde weide ga ik niet extra betalen. Maar je wilt niet horen dat mensen er geen 300 euro voor neer willen leggen.

Heb je er echt zin in meerdere keren per dag een enkeling uit de kudde te vissen en op stal te doen?Om vervolgens een paar uur later weer naar buiten te mikken? Ik denk dat je daar na een poos ook flink zat van bent, en dat is wel iets om rekening mee te houden. Beloofd is beloofd, dus je kan er niet later op terugkomen. Je kan dan ook nooit dagjes weg, want wie gaat er meerdere keren per dag naar jou stal toe om die paarden weer uit t land te sleuren?

Sjeeses, die eerste zin van jou...natuurlijk vind ze haar eigen stal geweldig, ze maakt niet voor niks beslissingen over hoe ze het wil hebben. TS is overduidelijk heel enthousiast! Super toch als een stalhouder zo enthousiast is?

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:57

Ik vraag me toch echt af waar die stallen van 250 al inn incl binnebak en mesten en binnen en buiten zetten zitten in de randstad.

Hier heb je zulke stallen vanaf 400 euro!!

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:01

Ik sta op een stal voor 290 euro per maand, Limburg Belgie. Hier wordt alles voor me gedaan enigste verschil met jou is dat de paarden hier in de winter ook op het land komen, hele dagen, en ik een binnenbak en solarium erbij heb. Ik denk dat je zeker rond die prijs kunt zitten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:06

Toch snap ik prugelpiet wel, op eigenlijk alles wat aangedragen word antwoord TS met een ' ja maar daar' antwoord. Ik zou er ook niet voor kiezen om er een paard te stallen, ik zou het dan liever wat minder mooi zien qua uiterlijk (want daar gaat het om, uiterlijk.. het land is klein, paddocks zijn klein, geen longeerbak dus luxe wil ik het niet noemen.) als er voor de paarden meer mogelijkheden zijn zoals buiten in een ruim stuk land of samen in een ruime paddock. Ieder zijn keuze natuurlijk maar als je vraagt wat mensen zouden betalen dan krijg je ook antwoorden van mensen die er of niet voor zouden kiezen of geen €300 zouden betalen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:19

Wat ik vooral heel belangrijk vind is de bodem van de bak, liever een buitenbak met echt goede bodem dan een binnenbak met redelijke bodem. Heb hier in de regio (Antwerpen) al veel stallen bekeken, en de echt goede bodems liggen bij de dure stallen (>380). Dus als je bodem echt goed is voor springen én dressuur, en ook nog voor een spinnende western ruiter mag je van mij veel geld vragen.

Ik zie heel veel bodems die net te droog, of net te vochtig, of net te los zand of net te hard...
En ja, dat is voor mij een prioriteit, voor anderen veel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:40

By_Chantal schreef:
Dyonne schreef:
De paddock kunnen ook 1 grote paddock worden hoor dan is die 40 lang en gemiddeld 5 meter breed ( loopt schuin af ) Kunnen ze best een klein galopje maken :)

Zo'n paddock voor een groep van 3 paarden waarvan de samenstelling onstabiel is is levensgevaarlijk.
Of is dit dan een eenpaards straatje?

Ik vind het gek om te lezen dat je in dit topic alleen prijzen wilt (die je vervolgens afserveert als ze onder jouw beoogde bedrag zitten) maar geen vragen over de stalling wilt, terwijl je zelf niet alle gegevens geeft waar mensen hun prijs op moeten baseren?
Weidegang is bijvoorbeeld leuk, maar 4500 meter voor 3 paarden is voor de meesten toch echt iets anders dan volwaardige weidegang. Nu blijkt het alweer meer te zijn dus dat valt dan weer mee. Alleen blijkt het niet-koeiengras nu eigenlijk voor 40% weer wel koeiengras en zo zwalkt het topic verder: de beloftes zijn super maar de praktijk valt dan weer wat tegen. Dus logisch dat mensen naar de praktijk achter de beloftes vragen. Hoe wil je anders dat mensen je stal beoordelen als je niet alle feite geeft? Enkel op jouw kreten dat jouw stal superluxe wordt met een netjes erf en heel fijn voor het paard plus een goede buitenbak?

Gelukkig kijken mensen tegenwoordig toch wat beter naar paardenwelzijn, dus dan lijken mij vragen naar het welzijn dat jij de paarden biedt in ruil voor geld in dit geval erg on-topic, want dat is waar mensen uiteindelijk voor betalen, niet voor wat jij luxe of netjes afgewerkt vindt.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:02

De service klinkt top! Ook dat de stal niet zoveel paarden heeft spreekt mij aan. Flevoland is geen randstad te noemen maar hier liggen de prijzen van stallen toch ook redelijk hoog. Zou er toch zeker wel 325-350 voor betalen als het hier in de buurt was en je een longeerbak had. die is voor mij echt een must. Ik vind het lopend longeren in een bak vervelend, kan ik me toch niet helemaal focussen op mijn paard enz. En om grondwerk te doen etc. Qua gras, hooi, paddock aan stal wauw! zou er zo komen staan in vergelijking tot wat we hier hebben in de buurt :j