Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nohra schreef:Ik krijg de kans een eigen stal te beginnen, dit wil ik gaan doen dmv PP.
Heel gaaf allemaal en de plannen liggen er al.
Maar wat is nou een redelijke stallingsprijs per paard voor omgeving NH (Beemster)?
Alle paarden in groepsverband (kudde) Geen idee nog hoeveel...Binnenpoetsplaats 3x3
Zadelkamer met zadelsteunen en eigen kast
Kantine met wc, koelkast en koffie/thee met uitzicht op de paarden
Mogelijkheid trailer te stallen (tegen vergoeding)
2 Loopstallen (6x7meter met zaagsel en rubber matten en 3x4meter met alleen rubber matten)
Verlichte buitenrijbak met zeer goede bodem 20x40
Paddock aan de loopstallen en tracks
Verschillende tracks (bospad, weidepad, diverse verhardingspaden)
Gebruik springmateriaal en pionnen etc
Groot gedraineerd weiland (lang bruikbaar in de winter)
Onbeperkt hooi
Water en hooi op diverse plaatsen
Diverse obstakels (boomstammen etc)
Heuvel
Poel (alleen in zomer open)
Mesten volgens een maandrooster (zelf in te vullen ongeveer 6-7 x per persoon per maand alles mesten) Zo wordt er elke dag alles uitgemest (paddock, tracks en weide)
Krachtvoer, wormenkuren en entingen exclusief
Nergens komt schrikdraad, afrastering dmv stevig hekwerk.
Hoor het graag... zat zelf aan 275,- te denken maar mijn man denkt meer... trailerstallinggeld zit er niet bij in, auto gratis natuurlijk.
Ik wil een stalling maken waarbij de paarden in een zo natuurlijk mogelijke omgeving staan in een kudde en meer lopen per dag. Paarden staan voorop
jepsica schreef:Ik sta in NH vlakbij de Beemster. Er wordt gemest. Ik heb een binnenbak, buitenbak, spuitplaats, stapmolen en solarium. Ik betaal 275 euro.
Ik vind voor alleen een buitenbak en zelf mesten 275 euro echt veel te duur.
Dees schreef:Op 0,6 hectare kun je 2-3 paarden een zomer laten grazen, tenminste, als je ze 's nachts dan wel op stal zet of in een paddock plant, met bijvoeren. Van dat postzegeltje weiland ook nog hooien naast begrazing zal niet lukken. Bovendien, zo'n 6.000 meter levert amper wat op aan hooi.
Al met al is het een leuk particulier erf, maar het plan pensionstalling zou ik maar gauw laten varen. Daarvoor is het gewoon te klein.
Wendy schreef:Dat klopt, bij ons is het geen klei maar zand.
Maar klei heeft als het goed is wel een hogere grasopbrengst dan zand, toch? Dus ruim voldoende gras in de zomer...
Mijn punt was juist dat het echt geen postzegel is. Daar kun je echt wel een aantal paarden op houden, zeker als je bijvoert.
Brainless schreef:Dat je dan het idee van PP een beetje kwijt bent het grootst gedeelte van het jaar omdat de paarden er niet op kunnen lopen.
Wendy schreef:Brainless schreef:Dat je dan het idee van PP een beetje kwijt bent het grootst gedeelte van het jaar omdat de paarden er niet op kunnen lopen.
Hoezo dan? TS was van plan een bepaalde oplossing toe te passen zodat ze wel op de paden kunnenDan is het toch gewoon een PP? Dat is júist bedacht voor kleine oppervlakten...
Johnnydepony schreef:Fish_n_Chips schreef:Wat als je 350 euro per maand vraagt, en je hier per dag dat iemand mest opruimt 10 euro af haalt?
Moet je wel bereid zijn het "mestoverschot" zelf op te vangen.
Ik zou alle dagen mesten