Bijdrage gebruik buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:28

bruintje123 schreef:
Ik heb een bak die altijd te rijden is behalve met vorst.
En heel fijne bodem.

Dus als mensen dan gaan gooien met weet je wel wat het kost zonder regio vermelding. Antwoord ik daarop terug dat ik dat weet. :)

Wat heeft de vorst te maken met die vraag :? ?

Ik bedoel dat sommige regio's nu eenmaal duurder zijn, je hebt verschil in kwaliteit van materiaal die gebruikt wordt. Dus weet hoeveel het kost bij u, maar niet hoeveel het gekost heeft bij een ander.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:29

Wat vorst ermee te maken heeft.
Dat ik geen bak heb die met regen nat staat.
Er werd toch om de kwaliteit gevraagd.
Dus hele jaar goed behalve met vorst.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:30

bruintje123 schreef:
Hoe komen jullie aan de 3,75?
Buurman wil 5€ per keer.

Diegene waar ik dat tegen zei had het over een bedrag van rond de 50 euro. Ik heb dan 45 genomen. 45 gedeeld door 4 weken en nog is delen door 3 keer per week.

Buurman stelde voor, is iets anders dat hij het eist. Hij heeft ook gezegd dat ts zelf met een voorstel mocht afkomen, zoals bv een vast bedrag per maand.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:32

bruintje123 schreef:
Wat vorst ermee te maken heeft.
Dat ik geen bak heb die met regen nat staat.
Er werd toch om de kwaliteit gevraagd.
Dus hele jaar goed behalve met vorst.

ja, ok maar weet jij dat hoe de bak is waar ts het over heeft? Misschien heeft die eigenaar nog met hoogwaardiger materiaal gewerkt dan jij?

Je kan niet van je eigen situatie uitgaan, en dat als maatstaf nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:35

Goed kunnen rijden met goede bodem maakt dat dan uit of er zand A in ligt of zand B?
Of vlokken C of D?
Goed is goed.

Rendiertje

Re: Bijdrage gebruik buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:38

Pfoe wat een bedragen zie ik hier voorbij komen! Ik betaal hier €60 voor een jaarkaart voor een binnenbak. Dan mag ik er onbeperkt gebruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:45

@chanel1985

Ik begrijp bij god niet waarom je er opeens 45 euro van maakt, terwijl TS het over 50 euro had. :+

Verder: Het enige wat ik probeer uit te leggen is dat ik, in mijn persoonlijke situatie, 50 euro per maand te duur vindt voor een buitenbak. 45 ook trouwens. En dat het hier in de buurt waarschijnlijk ook niet zal lukken je buitenbak te verhuren voor die prijs. Als ik op mijn beurt in de buurt van Rendiertje zou wonen, zou ik er waarschijnlijk niet over peinzen om maar liefst 5 euro per keer neer te leggen voor die binnenbak. Waarom zou ik dat betalen als ik voor 60 euro het hele jaar naar een binnenbak kan? En TS zit waarschijnlijk weer in een heel andere situatie, waardoor het haar mogelijk wel 50 euro per maand waard is.

Bottomline: De prijs die het waard wordt niet alleen bepaald door tijd, geld en moeite die het de buurman kost om die bak te onderhouden, maar ook simpelweg door je wensen en het overige aanbod in de buurt. En dat maakt het lastig om een uitspraak te doen over of 50 euro teveel is of niet. Voor mij is dat teveel. Voor een ander misschien niet. Dat is alles wat ik probeer uit te leggen. ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:49

5€/keer lijkt me heel redelijk. Kan je zelf geen bak voor aanleggen en onderhouden :-)
Je kan het dan nog voor het gemak omrekenen naar maandprijs en jaarprijs en naar boven afronden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:52

Dat bedoel ik ook; Eigenlijk kan men geen indicatie geven vanuitgaande van je eigen situatie aangezien die voor iedereen anders is.

Hier in de buurt vragen ze gerust 10 tot 15 euro per keer voor te rijden in een piste, dan is 5 euro per keer heeel goedkoop.
Als ik, in zo'n dure regio, afkom met 5 euro per keer, lachen ze me vierkantig uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:14

Hier is de bak waar ik dagelijks gebruik van maak, de beste in de omgeving. Er is er nog eentje die net zo'n goede bodem heeft, maar die wordt slecht onderhouden, waardoor je er met vorst en hevige regenval geen gebruik van kan maken. Bij ons wordt de bak wel goed onderhouden (paarden mogen er niet in losgegooid worden, je paard mag er niet in rollen en als je paard flink uit z'n dak is gegaan in de bak moet je even de gaten aanharken zodat de bodem weer mooi vlak is), waardoor je er letterlijk altijd gebruik van kan maken. Daarbij is onze bak ook nog eens mega groot: 20 x 60 meter.

Ja, 50 euro is een hoop geld, maar ik ben heel erg blij dat ik dagelijks van deze bak gebruik kan maken en ik hoef er niet eens voor van het terrein af!

Bij mijn eigen stal heb ik trouwens nog wel een kleine bak zitten, maar dat lijkt qua bodem meer op een paddock. Daar gooi ik m'n paard alleen in los en daar zou ik dan weer nooit 50 euro per maand voor willen betalen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:07

20x 60 vind ik niet mega groot.
Gewoon Z afmeting.
Heb ik hier ook liggen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:48

Hier in de buurt is dat mega groot ;) Enige bak in de omgeving waar mensen het hele jaar door kunnen mennen.