Stalling met weinig weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Stalling met weinig weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:21

Ja vreselijk he Terpentijn. Weet er alles van. Op maneges in/om Den Haag is er uberhaupt geen weidegang, Dan moet je naar Nootdorp, Pijnacker, Schipluiden etc. Vaak moet je zelf binnen/buiten zetten. Dat is niet te doen als je ook nog werkt. Of je betaalt 450 per maand.
Maar als je goed zoekt is er soms wel wat te vinden. Zo verhuizen wij binnenkort naar een privestalletje in Monster. Paarden worden (dagdeel) binnen/buiten gezet en er is een goede (eb en vloed) buitenbak en longeerpaddock die elke dag worden getrokken. Staan maar 10 paarden en het is te betalen. Maar als je buiten wil rijden is het de trailer pakken. Gelukkig heb ik die. Bovengenoemd is al heel riant voor een betaalbare prijs.
Als het aan mij ligt verhuizen we ook naar "paardenland".
Schilderen is iets dat ik nog graag zou willen leren. Tot nu toe blijft het bij pastels (dat ruimt makkelijker op).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:04

Hoe is die verhuizing je bevallen, Terpentijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:26

Ik woonde al op een plek waar paarden gelukkig veel buiten stonden.
Maar daar was het voor ons niet te betalen om het zelf te kopen.
Wij zijn daarom ook verhuist naar een plek waar het voor ons wel te betalen was.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:49

Heb mijne al in drie systemen gehad. Op het huidige doet hij het het beste.

1ste systeem was zoals de "normale" pensionstal. In de ochtend in de molen, paddocks ter beschikking maar wel zelf regelen. Zomermaanden 2uur per dag op het land, wel apart.

2de systeem, paard zat in elk opzicht vast. 24/7 de wei op gegooid met een stel jaarlingen en drie maanden laten staan. Paard werd weer paard. Daarna 24/7 op een paddock waarvan in de zomermaanden 12u per dag op grasland. Lastig te combineren met sport, blijkt nu ik in het derde systeem zit. Toen geen moment over te klagen gehad.

3de systeem: paard gaat 12u per dag in vaste groepen buiten, permanent hooi ter beschikking, in de zomermaanden wisselend paddock of weide. Gaat 's nachts op stal, zodat ze hun eigen voer rustig op kunnen eten en degenen die lager in orde staan ook hun rust krijgen. Werkt perfect, paard kan alles beter aan omdat ie 's nachts op stal duidelijk beter en langer slaapt dan op de paddocks.

Het is verschillend per paard, mijn vorige paard was in het eerste systeem ook gelukkig, mijn andere pony is altijd blij als er maar te vreten valt. Maar het rijpaard moet ik niet teveel aan willen veranderen...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:03

Ik woon in de omgeving Rotterdam en mijn pony staat toch echt 24/7 buiten hoor :D. Niet naar buiten kunnen is voor mij gewoon een no-go. Daarvoor wil ik best wat inleveren op luxe. Zo hebben wij bv geen binnenbak, maar wel een buitenbak die vrijwel altijd te rijden is.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:04

Ik denk dat het aan je paard ligt hoeveel weidegang :))