Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik kan inmiddels mijn dekbed vullen met het haar van paardlief, 1 borstel erover heen en ik mag de poetsplaats weer gaan bezemen en al mn kleren ontharen.
defenitief klaar met toiletteren, geef mij maar een geschoren zwart paard
Oprollen ipv plooien kan ik wel een keer proberen... Paard heeft alleen een hekel aan gefrunnik aan zijn manen, wat maakt dat stilstaan absoluut niet zijn beste punt is. En ik kan 'm op stal ook niet vastzetten tussen 2 touwen. Omdat hij dan niet meer kan buigen om te kijken wat ik doe gaat ie hele tijd van voor naar achter stappen en in de touwen hangen. Doet hij alleen met vlechten/manen trekken/manen knippen. Zodra ik met de roskam begin blijft hij met alle plezier stilstaan en gekke bekken trekken omdat hij het leuk vindt 
De manen en de staart worden in iedergeval wekelijks helemaal ingespoten met anti-klit, uitgeplozen, ingevlochten en als het droog is uitgekamt. als het nodig is was ik het
de staart van de shet ondergaat de zelfde behandeling. Het trekpaard heeft geen staart (maar wel sokken die uitgbreid uitborsteld word
)
hier op stal zeggen ze altijd dat hij er het Best verzorgd uit ziet haha.
En dan echt strak als in samentrekken strak.
. Liefst zal ik nog olie op de hoeven en neus doen voor dat We gaan rijden, maar ik heb altijd problemen met het schoonhouden van mijn witte rijbroek. Dus laat dat nog maar even zitten.
Resistance schreef:Het geheim van mooie knotten is strak vlechten.En dan echt strak als in samentrekken strak.
heb een jaar paardenhouderij gedaan, en wat je bij ons deed was knotten, vlechten, scheren en manen trekken, helaas heb ik maar kleine dikke vingertjes (vind ik dan
) en lukte dat nooit goed, zelfs niet met natte manen, was knijpers, manen kammen, extra goed doorkammen het lukt me gewoon NIET!

Anne_GTI schreef:Varekaj, de vlechten gelijk strak vlechten met je knokkels tegen de hals naar beneden. Manen iets vochtig maken. Dan vastzetten met pektouw. De vlechten rollen ipv dubbel slaan. En het touw niet om de vlecht heen maar gewoon een paar keer heen en weer steken.
Ik krijg alles strak in de knotten als er maar iets manen is.
hahahah Nikki schreef:Mag ik de tuttende-toiletterende bokkers dan ook om hulp vragen?
Ik wil namelijk echt een mooie parel van mijn tinker maken. Manen laat ik wel aan groeien. Staart wordt netjes geknipt.
Maar hoe krijg ik zijn sokken nou echt heel mooi. (Hij vind het niet heel fijn als ik er aan zit ook)
En... Hij heeft echt een enorme lading huidvet en zand onder zijn haren. Vaak krijg ik de bovenste laag mooi en glimmend, maar zodra je een aai geeft komt dat weer allemaal naar boven.
Dus wie heeft er gouden tips, of wie is er zo lief het voor te komen doen?
Ik kan niet wachten tot het weer warm is en ik paardlief kan wassen.
Ik verbaas mensen altijd want kom altijd over als een 'stoere meid' maar eigenlijk ben ik een penny meisje.
Alledrie bovenstaande na elkaar?
)
)