Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neleh

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:58

oooh ik ook!
Niets is zo leuk als op wedstrijd vertrekken met een piekfijn paard,
tuig als nieuw, auto gewassen en trailer gewassen!
Mijn paard vind wassen en vlechten ook heerlijk :-D
volgens mijn vriend steekt er niemand meer tijd in het kuisen van z'n spullen dan ik...

doornrooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:58

ook een erge poetsfanaat totdat ik mijn nieuwe schimmel ging ophalen die 6 maanden in de drab heeft gestaan. nu 2 maanden verder en nog steeds is niet alles eruit :Y) ik kan inmiddels mijn dekbed vullen met het haar van paardlief, 1 borstel erover heen en ik mag de poetsplaats weer gaan bezemen en al mn kleren ontharen.

vorig weekend met het lekker weer paard gewassen en die gele vlekken zijn er nog steeds niet uit en hij heeft inmiddels zijn staart weer ondergepoet [t 8)7 defenitief klaar met toiletteren, geef mij maar een geschoren zwart paard :P :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:31

@ Anne_gti: vochtige manen en strak tegen de hals vlechten: check. Maar dan gaan ze alsnog kaarsrecht staan -O- Oprollen ipv plooien kan ik wel een keer proberen... Paard heeft alleen een hekel aan gefrunnik aan zijn manen, wat maakt dat stilstaan absoluut niet zijn beste punt is. En ik kan 'm op stal ook niet vastzetten tussen 2 touwen. Omdat hij dan niet meer kan buigen om te kijken wat ik doe gaat ie hele tijd van voor naar achter stappen en in de touwen hangen. Doet hij alleen met vlechten/manen trekken/manen knippen. Zodra ik met de roskam begin blijft hij met alle plezier stilstaan en gekke bekken trekken omdat hij het leuk vindt :))

Ik ben wel zo'n pietje precies dat ik na het vlechten de losse haartjes afknip die eruit pieken en dan met gel over de vlechtjes heen gaat (klein beetje) voor glans en om andere piekende haartjes te voorkomen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:55

Hier ook! Ik hou van poetsen, wassen, knippen en scheren. Maar aan knotten heb ik echt een hekel, vind het mooi als anderen dat voor mij doen, maar zelf kan ik het niet/heb ik er een hekel aan Ben er echt een muts in, elk loshangend plukje en verschilletje in grote zijn een doorn in het oog.

Ik gebruik voornamelijk cowboy magic (eigenaresse is er aan verslaafd) Tea Tree shampoo van greenfield, iedere dag spuit en droog ik de benen en hoefjes af van guess om ze daarna in duo protection te zetten :) De manen en de staart worden in iedergeval wekelijks helemaal ingespoten met anti-klit, uitgeplozen, ingevlochten en als het droog is uitgekamt. als het nodig is was ik het :) de staart van de shet ondergaat de zelfde behandeling. Het trekpaard heeft geen staart (maar wel sokken die uitgbreid uitborsteld word :+ )

Iemand trouwens een idee om de beentjes van een shet wat beter schoon te houden als die 24/7 op het land staat? scheren gaat niet, en ik gebruik voor hem meer shampoo voor alleen zn benen dan voor guess helemaal :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:12

Mijn paard is gisteren ook weer onder handen genomen, hij had een hele dikke vacht door antibiotica, dus er maar weer afgehaald... Vind ie heerlijk dat scheren.

Verder scheer ik elke week zijn voetjes, oren, baardje en na het rijden altijd zijn voeten wassen.... Ook al gaat ie weer naar buiten :') hier op stal zeggen ze altijd dat hij er het Best verzorgd uit ziet haha.

Dit was gisteren na het rijden, en wassen etc

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:14

Het geheim van mooie knotten is strak vlechten. :j En dan echt strak als in samentrekken strak.

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:14

Ik meld mij ook!
Voor mijn paard heb ik een "poetsstrategie". Eerst anti-klit on de staart, dan harde borstel, zachte borstel, manen kammen, staart borstelen en als finishing touch nog met wol vers van het schaap over haar vacht heen. :o

Ik zorg ook altijd dat haar voetjes netjes geschoren zijn, de avond voor de wedstrijd eventjes met zilvershampoo wassen en stralend wit. Ben gerust 2 uur bezig om mijn paard mooi voor de dag te laten komen (voornamelijk met wedstrijden); knotten, wassen en poetsen :Y). Liefst zal ik nog olie op de hoeven en neus doen voor dat We gaan rijden, maar ik heb altijd problemen met het schoonhouden van mijn witte rijbroek. Dus laat dat nog maar even zitten. :D

Zal morgen even een foto plaatsen :j

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:20

Oef hier nog een! Ik had een lease tinkertje waarbij de manen niet recht waren ik ergerde me hier zo aan.. en ik had zijn benen net helemaal schoon en super mooi! Gaat meneer rollen hihi

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:41

Resistance schreef:
Het geheim van mooie knotten is strak vlechten. :j En dan echt strak als in samentrekken strak.

Dat weet ik := heb een jaar paardenhouderij gedaan, en wat je bij ons deed was knotten, vlechten, scheren en manen trekken, helaas heb ik maar kleine dikke vingertjes (vind ik dan := ) en lukte dat nooit goed, zelfs niet met natte manen, was knijpers, manen kammen, extra goed doorkammen het lukt me gewoon NIET! -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 01:54

Afbeelding

Dolletjes met wolletjes :+
Best knap de ongelijke manen verdoezeld. Door de vliegendeken was er op sommige plaatsen amper haar om mee te vlechten. Ivm keuring ook wat meer knotjes dan in een dressuur gebruikelijk is. Voor springen zou ik er nog meer gemaakt hebben.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 05:48

Toiletteren is hier nogal een ondankbare zaak :')
Ponylief is niet zo van het gefriemel allemaal haha. Hij heeft zelf het liefst dat ik er een borstel overeen rag en dan is het goed :')
Wassen heeft hij een gruwelijke hekel aan maar dat verplicht ik hem regelmatig want tsja, wat wit is moet wel wit blijven he :+

Ook als ik baard en oren bijknip(oren alleen alles wat eruit steekt uiteraard), scheren, manen vlechten oid. Allemaal prima maar zolang het meer dan 5 minuten duurt is het niet meer leuk en gaat meneer draaien tot ik er gek van wordt haha

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:14

Mijn paard staat er altijd tip top bij, strakke manen geschoren beentjes, oortjes de plukken eruit en een uitgekamde lange rechte staart. Voor een wedstrijd was ik zijn benen en voeten (lees:hoge witte benen ) maar echt alleen voor wedstrijden ivm huid en mok.. Door de weeks gaat er alleen een harde en een zachte borstel overheen maar toch krijg ik constant de vraag of ik hem iedere dag was

Allemaal verschillende setjes heb ik niet.. Simpel weg gewoon omdat ik het geld daarvoor niet wil uitgeven..
Ik gooi het liever in een spaarpot voor bijvoorbeeld eventuele noodgevallen of als ik echt iets heel heel heel graag wil hebben

Oke ik geef mijn wedstrijd spullen zijn wel allemaal bijpassend.. En heb ik 3 verschillende outfits ( spring, dressuur en nog een keer dressuur)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:38

Anne_GTI schreef:
Varekaj, de vlechten gelijk strak vlechten met je knokkels tegen de hals naar beneden. Manen iets vochtig maken. Dan vastzetten met pektouw. De vlechten rollen ipv dubbel slaan. En het touw niet om de vlecht heen maar gewoon een paar keer heen en weer steken.

Ik krijg alles strak in de knotten als er maar iets manen is.

Dat rollen ga ik ook eens proberen! Handig dit topic :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:20

Zou mijn paard niet zo knotten als hierboven, maar van die mooie roosjes maken. Lekker dik, dat staat die van mij wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:43

Ik kan al geen nette dotten maken, laar staan roosjes :')
daarnaast ook weer probleem dat ie best dikke manen heeft voor een warmbloed en een stuk dubbele manenkam. Met een handbreedte heb je al een heuse dot formaat dikke knikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:48

Mag ik de tuttende-toiletterende bokkers dan ook om hulp vragen?

Ik wil namelijk echt een mooie parel van mijn tinker maken. Manen laat ik wel aan groeien. Staart wordt netjes geknipt.
Maar hoe krijg ik zijn sokken nou echt heel mooi. (Hij vind het niet heel fijn als ik er aan zit ook)

En... Hij heeft echt een enorme lading huidvet en zand onder zijn haren. Vaak krijg ik de bovenste laag mooi en glimmend, maar zodra je een aai geeft komt dat weer allemaal naar boven.

Dus wie heeft er gouden tips, of wie is er zo lief het voor te komen doen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:55

Ik kreeg de mijne netjes en fluffy met zwitsal haha. Zand en stof kan je weg krijgen met wol of zo'n microvezeldoekje. Alle huidvet weg moet je niet willen, dat is hun beschermlaagje.
Voor stof en haar eerst massageroskam er overheen. Maakt veel meer los dan een gewone. Dan harde borstel. Soms weer roskam en harde borstel, dan zachte borstel. Nadien met wol of stofdoek en dan met babydoekje of zachte borstel met glansspray.

Bij mijn warmbloed is ff roskam, veeg met harde en zachte borstel genoeg. Soms poets ik hem niet en krijg ik nog de vraag hoe ik die zo glanzend krijg.
het enige doffe zijn de manen en staart als ie echt vaak een stofbad heeft genomen, maar ff wat babyolie er doorheen en dat is opgelost.

Edit: de mijne heeft sokken maar niet mega. Ik was ze alweer met zwitsal, en anders pluk per pluk uitpluizen met een manen borstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:13

In principe doe ik nu wat je zegt... daardoor blijft de bovenlaag mooi.
Hij heeft 8 jaar in en natuurreservaat geleefd, dus hij heeft ECHT een dikke laag huidvet.
Tuurlijk hoeft niet alles weg, maar met elke aai onder het huidvet zitten is echt niet zo fijn knuffelen :D hahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:22

Het ene paard heeft ook meer dan het andere. EN als je nu vaak en grondig poetst stimuleer je juist dat de huid het weer aanmaakt. Zo blijf je bezig.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:30

Ik heb een geitenhaar(?) borstel, daarmee krijg ik heel veel zand/vet weg! En daarna zo'n wolle handschoen. Zijn beschermlaag moet je niet weg willen halen maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als hij net lekker glimt, je hem een keer aait en je het weer ziet.

En over het knotten, hoe maak je roosjes? Als ik een vlecht heb doe ik die 2 keer 'opvouwen' en dan maak ik hem vast. Het is niet lelijk maar ik vind roosjes heel chique.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:39

Nikki schreef:
Mag ik de tuttende-toiletterende bokkers dan ook om hulp vragen?

Ik wil namelijk echt een mooie parel van mijn tinker maken. Manen laat ik wel aan groeien. Staart wordt netjes geknipt.
Maar hoe krijg ik zijn sokken nou echt heel mooi. (Hij vind het niet heel fijn als ik er aan zit ook)

En... Hij heeft echt een enorme lading huidvet en zand onder zijn haren. Vaak krijg ik de bovenste laag mooi en glimmend, maar zodra je een aai geeft komt dat weer allemaal naar boven.

Dus wie heeft er gouden tips, of wie is er zo lief het voor te komen doen? :D

Zeewater

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:54

Hier nog een tuttebel. :D Ik kan niet wachten tot het weer warm is en ik paardlief kan wassen.

Ben gek op poetsen, oortjes bijknippen, staart in de antiklit, babydoekjes, setjes etc. En het kan allemaal maar mooi want ben een echte dressuurruiter en vind het tutten voor een wedstrijd bijna het leukste. :') Ik verbaas mensen altijd want kom altijd over als een 'stoere meid' maar eigenlijk ben ik een penny meisje. :+

@xxEvelynxx; Heb je zijn sokken al wel eens gewassen? Ik zweer bij Cowboy magic! En kwa zand en huidvet: heb je wel eens borstels met geithaar geprobeerd? En zo'n poetsblokje? Babydoekjes? :D Alledrie bovenstaande na elkaar? :+

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:08

Ik meld me! Met 3 poetskisten/tassen vol denk ik dat ik er wel tussen pas. (en 3 dekjes, waarvan 2 gewonnen :') )
Als het koud is kies ik er wel eens voor lekker 3 uur lang te tutten en al mijn 15 (?) borstels een voor een te gebruiken. Alleen die benen, daar ben ik minder fan van.... Ongelooflijk veel schrobwerk.... Verder hou ik van strakke getoilleteerde paarden, maar de mijne houdt er absoluut niet van als je aan d'r oren zit, en ik vind het sneu haar tastharen weg te knippen. Ik heb liever dat ze haar extra ''zintuig'' houdt, dan dat ze het niet heeft, en dat voor alleen maar concours of uiterlijk.
Daarintegen vind ik vlechten heeeerlijk.. Wanneer ik niet op stal ben zoek ik wel slachtoffers op school o.i.d die ik fijn in kan vlechten.

Maak kennis met: Evy! aka. glimworm (de glimfoto is haar wintervacht! De ingevlochten foto scheen de zon niet, daarom glimt ze daar niet zo :D )

Afbeelding

Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:16

Ohhh hier nog een, maar ik vind er geen ruk meer aan als pony nog geen 2 min later lekker gaat liggen rollen in de modder :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:25

Varekaj schreef:
Ik kan al geen nette dotten maken, laar staan roosjes :')
daarnaast ook weer probleem dat ie best dikke manen heeft voor een warmbloed en een stuk dubbele manenkam. Met een handbreedte heb je al een heuse dot formaat dikke knikker.

Tennisballen *\o/*