Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Dus je staleigenaar vertrouw je niet en dat is zeker potentiele dief van je paspoort als je stalling opzegt? Maar.... Je paard zelf vertrouw je er wel aan toe?
Urielle schreef:Yvank_ schreef:Dus je staleigenaar vertrouw je niet en dat is zeker potentiele dief van je paspoort als je stalling opzegt? Maar.... Je paard zelf vertrouw je er wel aan toe?
Ik heb mijn paarden inmiddels al jaren thuis maar op pension heb ik al veel te veel gezien dat het allemaal leuk en aardig is, maar dat bij het opzeggen of conflicten ineens een heel smerig kantje op komt zetten bij mensen. Ook waar je jaren naar tevredenheid en gezellig hebt gestaan.
Omdat ik al diverse keren mijn eigen paard(en) heb moeten voeren en mesten omdat ze gewoon niet meer verzorgd werden na de opzeg, heb ik ook al meerdere keren mijn paard(en) sneller verzet en het aanbetaalde geld maar laten zitten. Dus nee, ik vertrouw mensen ook niet meer met mijn paard(en) en al helemaal niet met een zielloos ding als een paspoort. Dus belangrijke papieren blijven bij mij en ik zoek eerst een stal en zeg daarna pas op, dan maar een maand dubbel betalen.
Er zijn ook zeker pensionhouders waarmee alles gewoon netjes afgehandeld kan worden maar dat weet je niet op voorhand helaas.
piezze schreef:Het helpt niet mee als jehet niet hebt in ieder geval. Zou altijd een kopie geven en t origineel houden. Wel zorgen dat indien er een controle is het binnen een half uur op stal kan zijn.
Urielle schreef:Yvank_ schreef:Dus je staleigenaar vertrouw je niet en dat is zeker potentiele dief van je paspoort als je stalling opzegt? Maar.... Je paard zelf vertrouw je er wel aan toe?
Ik heb mijn paarden inmiddels al jaren thuis maar op pension heb ik al veel te veel gezien dat het allemaal leuk en aardig is, maar dat bij het opzeggen of conflicten ineens een heel smerig kantje op komt zetten bij mensen. Ook waar je jaren naar tevredenheid en gezellig hebt gestaan.
Omdat ik al diverse keren mijn eigen paard(en) heb moeten voeren en mesten omdat ze gewoon niet meer verzorgd werden na de opzeg, heb ik ook al meerdere keren mijn paard(en) sneller verzet en het aanbetaalde geld maar laten zitten. Dus nee, ik vertrouw mensen ook niet meer met mijn paard(en) en al helemaal niet met een zielloos ding als een paspoort. Dus belangrijke papieren blijven bij mij en ik zoek eerst een stal en zeg daarna pas op, dan maar een maand dubbel betalen.
Er zijn ook zeker pensionhouders waarmee alles gewoon netjes afgehandeld kan worden maar dat weet je niet op voorhand helaas.
Urielle schreef:Overigens: een paspoort is momenteel weg richting stamboek... duurt normaal ook wel even voor het terug is. Gaan ze me dan 1000 Euro boete geven op dat paard omdat ik het paspoort niet heb? Moeniegekkerworre.
Urielle schreef:Overigens: een paspoort is momenteel weg richting stamboek... duurt normaal ook wel even voor het terug is. Gaan ze me dan 1000 Euro boete geven op dat paard omdat ik het paspoort niet heb? Moeniegekkerworre.
Yvank_ schreef:Urielle schreef:Overigens: een paspoort is momenteel weg richting stamboek... duurt normaal ook wel even voor het terug is. Gaan ze me dan 1000 Euro boete geven op dat paard omdat ik het paspoort niet heb? Moeniegekkerworre.
Nee want als het goed is heb jij van het stamboek nu een een bewijs gekregen dat het paspoort daar ligt. Als je die niet hebt dan kan dat inderdaad ja.
piezze schreef:Haha en als je het paard nu zelf gefokt hebt of zonder contract gekocht en entingen wormenkuren gaan handje contantje met je pensionhouder. Dan kan je niks aantonen.
mairead schreef:Urielle schreef:Overigens: een paspoort is momenteel weg richting stamboek... duurt normaal ook wel even voor het terug is. Gaan ze me dan 1000 Euro boete geven op dat paard omdat ik het paspoort niet heb? Moeniegekkerworre.
Inderdaad. Dit vraag ik mij ook af. Wil nog steeds een keer lid worden van het stamboek en mijn paard officieel op mijn naam laten zetten. Maar hiervoor moet ik het paspoort dus opsturen (wat ik sowieso al eng vind)...
Twiggy2008 schreef:Moet een beetje lachen om al die zogenaamde regeltjes. Deze (als 'ie al waar is) lap ik aan mijn laars. Mijn stalbaas woont kilometers van onze (doe-het-zelf) stal. Dus komt er controle, kunnen ze naar mij (ik woon aan de overkant). En dan bel ik mijn andere stalgenoot wel (alleen onze vijf paarden staan er). Daar kunnen ze het mee doen. Nog nooit gehoord van controles hier (en er staan nogal wat paarden) en ik zou mijn twee paspoorten ook nooit uit handen geven). Punt. Boetes? Laat me niet lachen.... wie heeft er hier ooit een boete voor gehad dan? Broodje Aap gevoel bij, sorry.
DatBenIkNou schreef:Ooit gehoord van aangetekend versturen?