pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:19

Ik betaal € 285,- incl hooi, brok, binnen en buiten zetten, mesten en ontwormen. Ik sta in Gelderland.

Verder heb ik aan faciliteiten:

Binnenbak
2 buitenbakken
Roundpen
Spuitplaats met warm en koud water
Solarium
100 meter van het bos
Paddock
Hele jaar door buiten

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:21

Ik sta helemaal in het zuiden van Limburg.
Betaal 185,- per maand.
Dit is met binnen en buiten zetten
Dagelijks weidegang zowel zomer als winter
Brok, hooi en stro
Dagelijks mesten.
Fijne buitenbak. In de zomer soms wat zwaar maar dan wordt hij gewoon gesleept en water erover gereden.

En alles is mogelijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:26

Ik betaal 285 euro per paard per maand. Exclusief krachtvoer

Daarvoor heb ik:
een 3,5 x 3 buitenbox op stro
Iedere dag mest verwijderen en opstrooien met vers stro en 1 keer helemaal.
Een grote zadelkast
Goede buitenbak
longeerbak
2 keer per dag royaal hooi
Binnen en buitenzetten wordt gedaan Zomer overdag op de wei (van april t.m november zo'n 12 uur) en winter over dag op de paddock

Het is aan de bosrand dus van stal zo het bos in (De Lage Vuursche met meer dan voldoende uitrijmogelijkheden.)

Zelf doen.
Op zondag ochtend uitmesten en de paarden buiten zetten. Ze worden op zondag wel binnen gezet.

Ik ben per maand zeker geen 90 euro aan krachtvoer kwijt. Ja,..voor 2 paarden inclusief psylium en supplementen.

Edit, regio Soest/Baarn. Regio is heel erg moeilijk om goede stalling te vinden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:30

Zoe_97 schreef:
biscaya schreef:

Dat ze geen baan kunnen hebben is natuurlijk onzin. Mijn pensionhouder heeft gewoon een fulltime baan. Ik betaal 120, er staan4 paarden en hij zegt gewoon uit de kosten te komen en nog over te houden.

Ik had t nou niet echt over 4 paarden. .

Hoe meer paarden hoe voordeliger inkopen gedaan kunnen worden. Enkele jaren geleden stonden hier 10 paarden en werkte de pensioneigenaar ook gewoon.[/quote]

Nou ik heb er 16 staan, daarnaast ook nog een klein meisje en ook nog ergens een huishouden..Ik zou t echt niet redden een baan ernaast en ben toch echt een hele harde werker! Het zou toch niet zo moeten zijn omdat je je stalling zowat voor niks doet dat je dan ook nog een baan er naast moet hebben..mij niet gezien iig!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:32

hier betalen de pension klanten 170€ per maand
Midden Limburg
2x perdag een mega berg hooi
In de winter ook op de wei nog 2x hooi
Ip hebben ze 24/7 hooi tot hun beschikking zo veel is het
Elke dag mesten en opstrooien
Ze gaan rond zons opgang buiten en met zons ondergang binnen
In t weekeind staan ze tussen 9 en 10 buiten
Willen de klanten dat ze eerder buiten gezet worden moeten ze dit zelf doen dit omdat ik dan meestal op concours ben en een van de pension klanten ze dan buiten zet. Als ik thuis ben wil ik ook graag eens uitslapen
In de zomer staan ze rond 6u al buiten
Met erg warme dagen staan ze overdag binnen en Snachts buiten
Het hele terrein is altijd afgesloten elke pension klant heeft een sleutel
Afgesloten kasten van 200x60x80
Grote ruime stallen 3,5x3,5 en de pony stallen 2,5x 3,5

Grote weides merries staan samen (heb alleen maar merries in pension
En m'n 2 ruinen en de hengst staan samen in een weide aan de andere kant van t complexje daar mogen pension klanten ip ook niet bij en kan ook alleen maar bij gekomen worden via n gang vanuit de stallen

Goede verlichte buiten bak
En in overleg is er ip alles mogelijk
Voer mag zelf beslist worden en zit in de pension prijs maar wel binnen normale maten

Zoveel voer als wat jou paard krijgt heeft hij vrij weinig aan zet hem liever op onbeperkt hooi
Mijn sport paarden wat z'n 5x in de week getraind worden krijgen maar een handje per voer beurt puur omdat de rest ook wat krijgt
Maar zij hebben net als alle paarden wel 24/7 eten en staan zomer en winter op een groene weide

Hier in de omgeving is dit t goedkoopst met binnenbak is 250€ t goedkoopst maar deze paarden komen in de winter al amper buiten of n paar uurtjes paddock en dat vind ik persoonlijk echt te weinig

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:38

Stalling € 225,- (= particulier (Gelderland)); dit is inclusief:

- 2 keer per dag muesli
- 3/4 keer per dag hooi/kuil
- 3/4 keer per dag mest scheppen
- 2 keer per dag opstrooien (stro)
- zomers mogelijkheid 24-7 weidegang
- binnen en buiten zetten
- buitenbak met verlichting
- warm water
- longeercirkel met verlichting
- ruime lichte stallen

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:38

Randstad: doe het zelf stal voor 150 euro per maand inclusief onbeperkt hooi. Stro komt van eigen land en kunnen wij voor een leuk bedrag inkopen. Overdag buiten (wei of paddock, wij hebben een paddock aan stal vast dus kunnen hele dag in een uit). Gedraineerde buitenbak.

Tafelpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:40

Ik betaal €270.

-In de zomer onbeperkt weidegang.
-In de winter van de ochtend 7 uur tot in de avond verschillend.. De ene keer 20.00 de andere keer 23.00 uur dat ligt aan het weer.
-Binnenbak met verlichting.
-Buitenbak met verlichting.
-Longeer cirkel.
-Ruime stallen van 4 x 3.5.
-Er wordt gevoerd en dagelijks gemest.
-Was en poets plaats.
-Een ruime zadelkamer.

Daarbij zit ik dicht aan de polders en redelijk dichtbij het bos en mag ik gratis mee op wedstrijd wat betreft vervoer.

Dekens wisselen of medicijnen geveb wordt ook gedaan indien nodig.

Regio Zeeuws Vlaanderen
Laatst bijgewerkt door Tafelpoten op 10-12-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:41

Stal met binnenbak, buitenbak, longeercirkel, dagelijkse weidegang, voeren wat je wil. Ruime lichte stallen, 1 baal vlas per week en zelf uitmesten, mooie uitrijmogelijkheden.

Dit voor €235 per maand.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:47

Ik vind wat jij betaald nog wel mee vallen.

Bij ons in de omgeving (omgeving rotterdam )betaal je voor een box met buitenbak, binnenbak, paddock, goed stro, kuil of hooi en met biks vaak tussen de 350 en 400 euro per maand en dan moet je vaak ook nog voor de weide gang betalen. Opzich heb ik dat geld er wel voor over maar dan moeten de basis wel goed zijn en helaas is dat hier in de omgeving vaak ver te zoeken (beschimmeld stro of ruw voer, slechte bak(ken) enz. :( ) . Ook de rede waarom ik nu bij een pensionstal sta met alleen een buitenbak + de rest van de faciliteiten is super goed (ook wei ), en alles is bespreekbaar . Ik betaal nu rond de 250 euro en dat heb ik best voor over.

Ben best jaloers op mensen die elders in het land staan op een super accommodatie + binnenbak en dan er maar rond de 300 euro voor hoeven te betalen . ik wilde dat ze dat bij ons ook in de buurt hadden.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:55

JECKYLL schreef:
Ik durf bijna niet te zeggen wat ik betaal per maand voor volpension..

Ik betaal 480,= per maand. Ze voeren 3 x per dag brok en 1x per dag ruwvoer. (mijne krijgt 2x per dag ruwvoer) Ze worden het hele jaar buiten gezet en ook weer binnen gehaald. Er zijn verschillende weides en sommige gaan 1 dagdeel naar buiten en anderen van 8 tot 4. We hebben een binnenbak, buitenbak met dreinage bodem en een springterrein. Stapmolen en een longeercirkel met dreinage bodem.
Muesli koop en voer ik zelf bij. We liggen tegen het bos aan, supermooie locatie. Het is geen manege maar er zijn wel lessen. Met les mogen we met max. 4 in de binnenmanege rijden. Ondanks we best prijzig zijn staan we helemaal proppie vol en hebben we zelfs een wachtlijstje heb ik begrepen.

Hier samen met de wilde pony's die in het natuurgebied lopen :D
]

Ik vind het een hoop geld voor een stal waar je paard 1 x per dag ruwvoer krijgt en hooguit in de zomer een dagdeel buitenkomt. De gemiddelde boerderij levert mee luxe voor het paard. Luxe voor de eigenaar komt imo pas op de 2e plek...

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:59

Klopt niets meer van mijn reactie... -O-
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 10-12-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:04

Op veluwe:

285
- Binnenbak
- Uitmesten
- Buitenbak + Ruim springmateriaal + Verlichting over hele erf
- 2 longeerbakken
- Stapmolen
- Warm + koud afspuiten
- Mag zelf altijd ruwvoer of extra zaagsel pakken
- 7 dgn in de week binnen + buiten zetten zomers in weide en in de winter in de paddock

Zelf nog kopen: krachtvoer.
In mijn geval 1 zak musli in de maand (ze krijgt maar een halve schep per keer = een schep per dag). = 15 eu

Off topic: 4,5 kg KV is echt slecht. Een paard kan dat helemaal niet verwerken (2,5 kg poept ie zo weer uit), dus de vraag is sowieso of dat zinvol is.
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 10-12-15 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:05

Als je persé een binnenbak wilt, zul je de portemonnee in moeten. Want zeker in de Achterhoek zijn pensionstallen met binnenbak niet riant voorhanden.
Toch vind ik het best wel duur, voor hier...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:09

Ik sta op een pension stal waar plek is voor max 23 paarden.
Betaal € 160,- p/mnd.
Hiervoor:
*Dagelijks gehele dag buiten. Winter paddock met hooi, zomer weide.
*Binnen/buitenzetten volgens schema, houd in dat je 1x per week binnen of buitenzet (vaste dag in overleg)
*Goed te rijden buitenbak
*Longeerbak
*Kleine binnenbak/paddock
*Ruime boxen
*2x Daags word er krachtvoer gevoerd.
*Buiten word hooi gevoerd.

Zelf:
*Mesten,
*Krachtvoer kopen en klaarzetten
*Waterbakken weide/paddock bijvullen.
*Hooi in de stal doen.

Laten mesten tegen betaling mogelijk

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:18

Ik sta momenteel voor 175 per maand incl hooi/stro. Brok zelf kopen maar dan zit ik op de 15 per maand voor, goede muesli met extra vitamine korrel, 2 rijbanen(20x40 en 20x60 met beide goede bodems. 1 met een geopad bodem en de andere met een all weather turf) en 2 paddocks. Verder 2 spuitplaatsen met koud water.
Verder alles doe het zelf op een vereniging, dus voerdiensten, kantine diensten en evt aanvullende taken.

Over 2 weken ga ik verhuizen naar een andere stal, betaal dan 180 per maand, ook incl. (onbeperkt)hooi en stro en zonder brok.
Maar voor die 5 euro extra krijg ik er wel een binnenrijhal voor terug van 20x40 en een 20x60 buitenbaan met eb en vloed bodem.
Spuitplaatsen met warm en koud water, solarium, 3 paddocks, longeercirkel en weidegang in de zomer.

Ook dit is overigens een vereniging dus weer alles is doe het zelf.

Beide in Rotterdam overigens, dus het kan echt maar je levert in op luxe zoals buitenzetten etc. Je moet alles zelf doen of onderling regelen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:24

Babootje schreef:
smurffie schreef:
In de randstad betaal je dat bedrag zonder binnenbak.
Ik geef paarden trouwens nooit meer dan een kilo krachtvoer per voerbeurt, simpel weg omdat ze er daarboven niks aan hebben omdat er dan teveel werk in vertering gaat zitten. Een goede energierijke muesli zoals kentucky e-lite kan daneen betere optie zijn.
Sowieso nooit brok en muesli in 1 voerbeurt geven. Brok is voor snelle energie en dus de voerbeurt voor je rijden. Muesli voor langzame en daarmee de andere voerbeurten.
Ik denk dat je rustig de helft van de kosten kunt besparen door een (beter) ander voer te geven. Al ben ik bevooroordeeld want ik vind pavo bij voorhand niks.

Nee hoor, ik betaal 335 all inclusive met binnenbak.

Ja? de ts betaald 26o incl. binnenbak. Overigens zit je rond Den haag nog niet in de duurste regio van de randstad ;).
250 excl. binnenbak is hier niet meer dan normaal. Zelfs weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:25

Ik sta in Amsterdam. en betaal 260

20 paarden

Volpension inc uitmesten , binnen en buiten zetten.
zomer 24/7 op de wei ( 8Ha)
Winter overdag op een grote groepspaddock en savonds op stal
stallen 4,5 x 4,5
heel goed hooi ( eigen )
3x per dag hooi
2 per dag krachtvoer ( in mijn geval 2 handjes )
1x per dag wortelen

Prima buitenbak, die tot -3 nog goed te rijden is en eigenlijk altijd droog blijft
Altijd iemand aanwezig

Het enige wat je zelf moet doen is de hoefslag even aanharken na het rijden, maar met zo'n heerlijke bak doen we dat graag.
Buitenrijden is mogelijk , maar blijft behelpen als je Deventer en omstreken gewend bent ( weilanden en dijk, geen bos op rij afstand )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:07

djuulsie schreef:
Ze vraagt toch niet om advies/commentaar over haar voerbeleid? Typisch bokt weer dit :n

Nee, maar die kosten tellen wel mee voor de totale stallingskosten. En die komen daardoor in totaal op 360 euro per maand. En dat is duur. Een stal inclusief krachtvoer kan dan goedkoper uitvallen. Al ken ik geen stallen waar ze zulke hoeveelheden krachtvoer bij de prijs in hebben. Net zoals ik me moeilijk voor kan stellen dat zulke hoeveelheden nodig zijn. Dan is er iets mis met het ruwvoer (kwaliteit of hoeveelheid)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:22

[/quote]Net zoals ik me moeilijk voor kan stellen dat zulke hoeveelheden nodig zijn. Dan is er iets mis met het ruwvoer (kwaliteit of hoeveelheid)[/quote]
_/-\o_ _/-\o_

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:37

Ik sta met 3 andere op een stuk land, 24/7 buiten in de paddock, stuk weiland, verharde uitloop met afdak, schuilstal en een ruimte waar ik mijn spullen op kan bergen met stromend water, stroom etc. En buitenbak met verlichting.

Stalling €55
Hooi +/- €50
Brok +/- €25 (1,5 havens draversbrok en 2 paardenmeel per dag)
Stro hebben we niet nodig.
€130 dus.

D'r is geen binnenbak aanwezig maar ik help bij mijn instructrice op stal (voeren, mee op concours) dus daar mag ik als onze bak niet goed is in de binnenbak komen rijden.
Daarentegen moet ik wel 2x per week mest ruimen en 4x voeren maar of ik nou bijna dagelijks een stal mest of dat ik 2x per week een paddock mest waar meerdere paarden staan maakt niet zoveel uit.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:51

Dat zijn diverse bedragen allemaal.

Welnu...

Waar: Volendam Pension stal de Alida Hoeve. 10 minuten rijden met mn scooter.

Voorzien van: ruime stallen 3.5 x 4 meter
'normaal' gebruik stro
2x daags kuil
2x brok
overdekte stapmolen
20 x 60 buiten rijbaan (met verlichting)
2 paddocks (met verlichting)
longeerbak (met verlichting)
Solarium
ruime opbergkast voor je spullen
gratis je trailer stallen op het erf
buiten afspuiten met warm en koud water
In de zomer ruime weidegang

Zelf doen: Uitmesten
Buiten zetten. (gewoon zorgen dat je paard buiten komt)
Je wordt in de winter geacht 2 maal per week samen met je stalgenootje
'staldienst' te draaien.
Dit houdt in dat je in de winter smorgens of savonds de paarden brok en
kuilgras voert. In de zomer voer je smorgens en zet de paarden op het land.

Dit voor het bedrag van E235,- per maand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:10

Ik sta midden gelderland.

Kale stal: 135
Stro zelf pakken en noteren, meestal 15 balen van 3.50 per stuk per maand.
Basisbrok: 18 euro per maand (2 scheppen per dag)
Hooi: rond de 40 euro per maand.

Ben meestal rond de 250 euro kwijt.

Ik krijg daarvoor:

2 binnenbakken
1 buitenbak
Wasplaats koud water
Eigen kast voor spullen en plek om hooi/stro neer te zetten.
Paarden worden gevoerd en binnen en buiten gezet.
Helaas geen bos op stapafstand.

Ik moet zelf uitmesten.

Marusch25

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 18:57

Even voor de duidelijkheid. Mijn vraag ging over pension stalling. Niet of ik teveel of te weinig voer. Ik kan evt incl voer gaan staan dan ben ik voor 290 klaar maar krijg ik masters basisprijs. Waar ik dus absoluut niet over te spreken ben. Daarnaast kreeg mijn paard daar juist darmproblemen van.
Sinds ik pavo Voer is dit over. Hij krijgt inprincipe 3 kg brok per dag. En per voer beurt een schep muesli. Dit is een experiment wat lijkt te slagen. Hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien en mest is uitstekend. Als ik muesli blijf voeren gaat hij ook iets terug in brok. Overigens is dit in overleg met dierenarts/voerexpert dus ik doe niet zo maar wat. Zou hem ook liever op onbeperkt ruw voer en minder krachtvoer hebben maar dat is niet mogelijk aangezien ze kuil krijgen en als je dat onbeperkt geeft krijgt hij veel te veel eiwitten binnen. Maar om de energiebalans goed te houden moet je wat....

Amiigo

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:48

Ach het ene paard doet het goed zonder brok, de ander alleen op Subli en de ander weer op sanequi (à €35 per zak). Dat is enorm paard verschillend, mijn huidige paard doet het super op havens en minder op Subli en pavo terwijl mijn pony het heel goed deed op pavo. En idd als je paard last heeft darmproblemen dan ben je blij dat je een passend rantsoen hebt gevonden en maken die paar tientjes je niet meer uit in de maand, de dierenarts laten komen met koliek is dan een stuk duurder en daar wordt je paard ook niet echt vrolijker van :)

En nu weer ontopic :D