Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoe_97 schreef:biscaya schreef:
Dat ze geen baan kunnen hebben is natuurlijk onzin. Mijn pensionhouder heeft gewoon een fulltime baan. Ik betaal 120, er staan4 paarden en hij zegt gewoon uit de kosten te komen en nog over te houden.
Ik had t nou niet echt over 4 paarden. .
JECKYLL schreef:Ik durf bijna niet te zeggen wat ik betaal per maand voor volpension..
Ik betaal 480,= per maand. Ze voeren 3 x per dag brok en 1x per dag ruwvoer. (mijne krijgt 2x per dag ruwvoer) Ze worden het hele jaar buiten gezet en ook weer binnen gehaald. Er zijn verschillende weides en sommige gaan 1 dagdeel naar buiten en anderen van 8 tot 4. We hebben een binnenbak, buitenbak met dreinage bodem en een springterrein. Stapmolen en een longeercirkel met dreinage bodem.
Muesli koop en voer ik zelf bij. We liggen tegen het bos aan, supermooie locatie. Het is geen manege maar er zijn wel lessen. Met les mogen we met max. 4 in de binnenmanege rijden. Ondanks we best prijzig zijn staan we helemaal proppie vol en hebben we zelfs een wachtlijstje heb ik begrepen.
Hier samen met de wilde pony's die in het natuurgebied lopen
]
Babootje schreef:smurffie schreef:In de randstad betaal je dat bedrag zonder binnenbak.
Ik geef paarden trouwens nooit meer dan een kilo krachtvoer per voerbeurt, simpel weg omdat ze er daarboven niks aan hebben omdat er dan teveel werk in vertering gaat zitten. Een goede energierijke muesli zoals kentucky e-lite kan daneen betere optie zijn.
Sowieso nooit brok en muesli in 1 voerbeurt geven. Brok is voor snelle energie en dus de voerbeurt voor je rijden. Muesli voor langzame en daarmee de andere voerbeurten.
Ik denk dat je rustig de helft van de kosten kunt besparen door een (beter) ander voer te geven. Al ben ik bevooroordeeld want ik vind pavo bij voorhand niks.
Nee hoor, ik betaal 335 all inclusive met binnenbak.
djuulsie schreef:Ze vraagt toch niet om advies/commentaar over haar voerbeleid? Typisch bokt weer dit