vriendin 'overwintert' met paard in pension. Hoe financieel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: vriendin 'overwintert' met paard in pension. Hoe financieel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:15

Rare manier van vertrekken met je paard ...!

Waarom heb je zo'n moeite om haar gewoon even te bellen? Je hebt haar nummer!
Dan kunnen jullie het duidelijk bespreken zonder ruis.
En ik zou ook alleen een stal beschikbaar houden tegen betaling van een bedrag en een duidelijke datum afspreken waarop ze laat weten of ze wel of niet bij jou terugkomt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:19

Zij appt jij appt. Spreken jullie elkaar nooit op stal?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:22

@ de ts: Als je van 70 euro afhankelijk ben gaat er echt iets niet goed!
Met vrienden moet je nooit dit soort dingen beginnen komt altijd gezeur van!!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:24

Ts heeft al meerdere malen gezegd. Ze is niet afhankelijk van de 70 euro.

Ik zou haar even een appje sturen hoe laat en wanneer ze thuis is en of je dan even kan langskomen, zo'n gesprek wil je vaker toch face to face.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:25

bruintje123 schreef:

Nee haar paard staat nu in pension..., daar gaat het topic nu over :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:31

luxje schreef:
bruintje123 schreef:

Nee haar paard staat nu in pension..., daar gaat het topic nu over :+

Ik had het anders moeten formuleren, spreken jullie elkaar nooit echt face to face als vriendinnen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:55

Ik vind het sowieso een beetje raar dat een vriendin weggaat bij jou op stal en dat ze dat laat weten met een appie. Zeker als ze dichtbij woont.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 09:44

off topic: Wij smsen vaak, nogal in de mode met de 'jeugd van tegenwoordig' :+
Goh, wij communiceren ook vaak via Facebook.
We zien elkaar enkel hier bij de paarden, eigenlijk buitenaf spreken we zelden af, tenzij we Epplejeck gaan leegkopen. :o

idd, jammer van het smsje terwijl ze de dag ervoor nog een deken is komen halen voor haar paard dat hier nog lag.

Ik ben idd NIET afhankelijk van die 70 euro, of welk bedrag dan ook.
Dat betaald ze ons voor de diensten die we doen.
Ik laat overigens niemand hier gratis staan. Water en elektriciteit moet ik ook betalen he.
En de lichten van onze pisten verbruiken nogal wat.

Het ging er me meer om van de sms en ALS ze wel terug komt en ik vond het nogal makkelijk v

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:56

Heb je haar inmiddels gesproken? Zou even om de tafel gaan zitten, of ze wel echt terug wil komen (anders stal verhuren). Of dit ieder jaar voor gaat komrn (anders tarief voor stal vasthouden bespreken of de zomermaanden duurder maken).
Raar hoe dit gegaan is inderdaad en vervelend dat ze niet even wat langer vantevoren aangeeft wat haar plannen zijn. Wellicht weet ze zelf ook dat jullie dit niet zo leuk vinden en durfde ze het daarom niet face 2 face te vertellen? Succes ermee!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:17

Ik heb zelf ook bij een vriendin geataan! En daar stond ik voor 200,- per maand. Maakt me ook niks uit. Inprincipe zat alles er bij. Ook voer. Dus redelijk normale prijs. In het begin geen rijbak later wel. Maar toen begon het. Paard van mij moet best veel eten. Nouja dat wist ze van te voren. Toen is ze na een half jaar bij hun in de prikkeldraad blijven hangen. Hierbij is ze op stal rust komen te staan. Een half jaar wegens een wond die escaleerde. Ik mocht wel stappen en licht longeren. Maar ik mocht van haar niet meer de bak in, want mijn paard liet te grote sporen achter. Ook mocht mijn paard in eerste instantie niet op de wei. Uiteraard wilde ik haar niet meer langs prikkeldraad hebben. En het ene weitje zonder prikkeldraad had ze door 2 andere pony's aan gort laten lopen. Hierdoor stond mijn paard met een wond in de modder toen ze weer naar buiten mocht. Ook zette zij haar ineens niet meer buiten omdat mijn paard soms wat dom kon doen. Afentoe kreeg ik een appje dat ik ook maar zelf de stal moest mesten van mijn paard was weer stout geweest. ( ze is heel erg gevoelig en kan er niet tegen als iemand iets snel snel wilt doen en zij staat nog in de box) ik heb er nooit wat van gezegt aangezien ze een vriendin was. Toen heb ik besloten om haar maar weer op stal te laten aangezien dat gewoon niet werkte. Haar paard had ze toen voor de winter verplaats en een andere naast mijn paard gezet. Die pony heeft mijn merrie het leven zuur gemaakt, hierdoor heeft mijn paard tegen het tussenschot getrapt en de box 2 cm scheef geslagen. Dit met da't ze te veel at en 30 meter prikkeldraad had uitgetrokken wat niet de bedoeling was moest ik weg. Ze heeft ook nooit gezegt in de tijd dat ze alleen maar het voer ( wat ik toen zelf kocht) naar binnen hoefde te kiepen en de stal te mesten ( wat ik soms ook zelf moest doen) dat er wat van de prijs af ging, met alles waar ik geen gebruik meer van mocht maken. Het is niet dat ik het niet kon betalen, maar het was ook netjes geweest van hun. En niet om te zeggen dat ik weg moet omdat ze te veel eet en omdat ze die stomme draad had uitgetrokken. Want met de consequenties daarvan loop ik nu nog altijd bij anderhalf jaar later. Hier heb ik toch wel 100x meer kosten aan dan zij hadden net paar nieuwe palen en draad.

Wat ik hier mee wil zeggen dat het eigenlijk klote is om als vrienden een zakelijke relatie aan te gaan. Voor een van 2 is het op een gegeven moment klote. In jou situatie dus voor jou ts. Ik geloof alleen dat de andere partij deze dingen nooit ziet. Ik heb ook met deze vriendin bijna geen contact meer. En ik denk dat jij en je vriendin in deze periode ook uit elkaar groeien en dat ze misschien op die andere stal blijft staan. Wat voor jou gewoon heel erg zonde zou zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:46

NatalieLot schreef:
Ik heb zelf ook bij een vriendin geataan! En daar stond ik voor 200,- per maand. Maakt me ook niks uit. Inprincipe zat alles er bij. Ook voer. Dus redelijk normale prijs. In het begin geen rijbak later wel. Maar toen begon het. Paard van mij moet best veel eten. Nouja dat wist ze van te voren. Toen is ze na een half jaar bij hun in de prikkeldraad blijven hangen. Hierbij is ze op stal rust komen te staan. Een half jaar wegens een wond die escaleerde. Ik mocht wel stappen en licht longeren. Maar ik mocht van haar niet meer de bak in, want mijn paard liet te grote sporen achter. Ook mocht mijn paard in eerste instantie niet op de wei. Uiteraard wilde ik haar niet meer langs prikkeldraad hebben. En het ene weitje zonder prikkeldraad had ze door 2 andere pony's aan gort laten lopen. Hierdoor stond mijn paard met een wond in de modder toen ze weer naar buiten mocht. Ook zette zij haar ineens niet meer buiten omdat mijn paard soms wat dom kon doen. Afentoe kreeg ik een appje dat ik ook maar zelf de stal moest mesten van mijn paard was weer stout geweest. ( ze is heel erg gevoelig en kan er niet tegen als iemand iets snel snel wilt doen en zij staat nog in de box) ik heb er nooit wat van gezegt aangezien ze een vriendin was. Toen heb ik besloten om haar maar weer op stal te laten aangezien dat gewoon niet werkte. Haar paard had ze toen voor de winter verplaats en een andere naast mijn paard gezet. Die pony heeft mijn merrie het leven zuur gemaakt, hierdoor heeft mijn paard tegen het tussenschot getrapt en de box 2 cm scheef geslagen. Dit met da't ze te veel at en 30 meter prikkeldraad had uitgetrokken wat niet de bedoeling was moest ik weg. Ze heeft ook nooit gezegt in de tijd dat ze alleen maar het voer ( wat ik toen zelf kocht) naar binnen hoefde te kiepen en de stal te mesten ( wat ik soms ook zelf moest doen) dat er wat van de prijs af ging, met alles waar ik geen gebruik meer van mocht maken. Het is niet dat ik het niet kon betalen, maar het was ook netjes geweest van hun. En niet om te zeggen dat ik weg moet omdat ze te veel eet en omdat ze die stomme draad had uitgetrokken. Want met de consequenties daarvan loop ik nu nog altijd bij anderhalf jaar later. Hier heb ik toch wel 100x meer kosten aan dan zij hadden net paar nieuwe palen en draad.

Wat ik hier mee wil zeggen dat het eigenlijk klote is om als vrienden een zakelijke relatie aan te gaan. Voor een van 2 is het op een gegeven moment klote. In jou situatie dus voor jou ts. Ik geloof alleen dat de andere partij deze dingen nooit ziet. Ik heb ook met deze vriendin bijna geen contact meer. En ik denk dat jij en je vriendin in deze periode ook uit elkaar groeien en dat ze misschien op die andere stal blijft staan. Wat voor jou gewoon heel erg zonde zou zijn

Misschien achteraf maar ik snap niet dat je je paard op een stal (van wie dan ook) zet waar gewoon nog prikkeldraad om de weides zit.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:35

@bigone dat is de discussie niet hier! Ik sta nu ook op een stal waar prikkeldraad staat. Al zet ik mijn paard daar niet meer bij. Zij staat alleen langs stroomdraad.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:42

Lynn_Nikita schreef:
Ik begrijp het goed hoor, zijn nu toch ineens aantal maanden dat je de stal leeghebt. Als ze definitief wegging kon je andere huurder zoeken. Ik ken weinig stallen die maar 70 euro kale huur tellen en dan ook nog ineens 5 of 6 maanden per jaar de stal kostenloos gaan vrijhouden.

Mijn bijrijder wilde graag eigen paard, kwam een plekje vrij bij mij, en heb haar 3 maanden de tijd gegeven ( kostenloos) om een paard te vinden. Langer vrijhouden was geen probleem maar ben toen ook kale stalhuur gaan vragen. Je neemt dit bedrag toch mee in weideonderhoud ed.

Dat dus. Als ze garantie wil hebben dat de stal nog vrij is over een aantal maanden kan ze dat met je overleggen, óf (deels) doorbetalen. Zo niet, dan geen garantie dat de stal tegen die tijd vrij is.
Even goede vrienden, maar je hebt geen liefdadige instelling. Bezet is dan bezet als er geen afspraken zijn gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:53

Wat ik begrijp is die 70 kale stal? Kosten vn eten en bodem ben ik thuis zeker 150 voor kwijt. Tja voor 220 ging ik dat ook wel overwinteren..

Ik sta voor minder nu ook in volpension met meerdere binnenbakken.

Kans lijkt me groot dat ze daar ook in de zomer blijft.

Dus wil.je dat.inkomen houden? Andere huurder zoeken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:03

Ik vraag me af of de ts dit al face to face met haar vriendin heeft besproken en wat zij er van vind.
Als ik een stal zou huren en ik wil dat die box vrij blijft voor mij. Zou ik het niet erg vinden om wat box huur te betalen. Bedrag zou daarin bespreekbaar moeten zijn met elkaar.
Als zij echt van plan is om terug te keren dan zou zij dit misschien ook wel helemaal niet erg vinden om te bespreken. Misschien niet 70 maar wel 50. Ik zeg maar wat...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:09

Wat ik zo vreemd vind is dat ze een maand op "vakantie" gaat bij een pensionstal.
Ik zou hier mijn vraagtekens bij zetten en het gevoel hebben "ik ga op zoek naar een andere stal maar wil nog wel wat achter de hand houden voor als het ergens niet bevalt of in het ergste geval dat ik meteen op straat sta omdat vriendin/stalbaas dit niet pikt"
Ik verwacht ook niet dat ze nog terug komt na de winter eerlijk gezegd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:11

Ik ben ook benieuwd wat eruit gekomen is.

Maar ik zie het andersom: als zij een goede vriendin zou zijn betaalt ze je gewoon, zonder gezeur.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:11

@yvank

Zoveel?
Mijn paarden heb ik toch echt gevoerd en op een dikke laag vlas staan voor 70€ samen.

Dus die prijs vind ik niet raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:16

Tja jij voert vast geen onbeperkt hooi wat je gewoon kopen moet voor €4,- per baal?

€120 euro per maand aan alleen al hooi komt vlas en brok nog bij op.

€70 euro dus 35 per paard gaat mij echt never nooit niet lukken :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:20

Ik voer wel onbeperkt hooi. Maar betaal inderdaad geen 4 euro voor een baal.
Maar wie zegt ts/ vriendin wel?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:21

blackstar schreef:
Wat ik zo vreemd vind is dat ze een maand op "vakantie" gaat bij een pensionstal.
Ik zou hier mijn vraagtekens bij zetten en het gevoel hebben "ik ga op zoek naar een andere stal maar wil nog wel wat achter de hand houden voor als het ergens niet bevalt of in het ergste geval dat ik meteen op straat sta omdat vriendin/stalbaas dit niet pikt"
Ik verwacht ook niet dat ze nog terug komt na de winter eerlijk gezegd.

Dit gevoel krijg ik ook. En ik denk dat ze het niet eerlijk durft te zeggen. Misschien ook gewoon omdat ze je niet kwetsen wil.

Ga gewoon het gesprek aan en vraag haar gewoon eerlijk te zijn als ze liever elder staat. Dat jij het loever weet zodat je de box weer verhuren kunt en dat je bij vasthouden genoodzaakt bent daar iets voor te vragen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 29-11-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:21

TS betaald het hooi niet, die vraagt enkel 70 euro voor gebruik van de stal en dat ze uitmesten etc. Vriendin kocht zelf hooi en strol.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:22

@yvank ts heeft al paar keer uitgelegd... die 70 euro is voor de werkzaamheden die TS voor haar vriendin doet. Zoals het voeren etc. Niet voor het voer of hooi of dergelijke, maar alleen voor de werkzaamheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:24

Dat zeg ik toch :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:27

Zoals ik erover denk, je verleent een dienst wat niet betekend dat zij die dienst moet afnemen omdat het toevallig een vriendin is..... Je schrijft ergens van: ja is niet leuk voor ons dat dit wegvalt....maar ja als je een bedrijfje hebt klein of groot loop je dit risico.

Ik vind dat ze niet hoeft te betalen....gaat de stal ondertussen naar een ander dan heeft ze pech...of ze moet de prijs doorbetalen om zeker te zijn om terug te komen.

Dat jij nu een lege stal hebt en geen inkomsten is haar probleem niet. Als ze wegblijft is dat ook haar probleem niet. Zou te gek zijn dat je haar een schuldgevoel aan zou praten omdat zij naar een andere stal wil...dan moet je de stal aan een ander aanbieden.