ruitje schreef:Ik vind het echt hilarisch dat mensen met paarden aan huis zichzelf vergelijken met pensionstallen. Dit is op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vergelijken.
Ik stel mij voor dat je nu je zelf alles in de hand heb, ook wel eens een uur later je paarden binnen haalt als het mooi weer is. Of ze, als ze het land kapot rennen even in de paddock zet en later weer in het land. Of een stabiele kudde bij elkaar zoekt, waar geen ruzie om het ruwvoer is en de een de ander in elkaar timmert.
Ik kan voor elk bovenstaand onderwerp een topic op Bokt vinden waarbij de stalhouder afgefikt word omdat hij zich niet aan de afspraken houd. Want de ene klant wil het een, en de ander de ander.
Je kan als stalhouder niet het meest optimale doen, het meest optimale zou zijn: wat luxe voor de ruiter, een schuilstal met gedraineerde paddock en 3 hectare land voor 4 paarden.
Mocht iemand daar 1000 euro per paard voor willen betalen kan het uit.
Want face it, iedereen vind dat zijn paard zoveel mogelijk naar buiten moet, maar als daar veel voor betaald moet worden haakt men af, want ik ga niet veel betalen voor iets met 'alleen maar land' .
Kwestie van vraag en aanbod.
Wij gaan volgend jaar een pilot beginnen met 24/7 paddock en schuilstal in Zoetermeer, de eerste vraag die we krijgen is 'hoeveel goedkoper gaat dit zijn dan een gewone box bij jullie' ?
Schiet mij dan maar lek
Ohhh dit is heel erg waar.
Natuurlijk moet een paard lekker naar buiten komen. Maar perfect krijg je het niet. Dat kan aan de omstandigheden liggen maar ook simpelweg aan het paard.
Ik ben een van die eigenwijze. Ik wil mijn paard geen 24/7 op het land. Geprobeerd en nee ze deed het er niet goed op. Beide paarden jakkerde in conditie achteruit.
Ze staat nu pak hem beet 8 uur op de wei in de winter en dan nog uiteraard in de avond nog zo'n 3 uur eruit. Je ziet ze opknappen.
En ja,..deze stal is duurder.....alles kost geld.
Hier in de buurt is een erg goede paddock paradise. Veel mensen vinden die veel te duur. Maar ja. Kwaliteit kost geld.