Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mingming schreef:Ben ik nou de enige die het echt niet zo raar vindt dat TS de muis dood wil hebben? Als je muizen in huis hebt (dus niet de tamme), denk je toch ook niet, oh nou, laat ze dan maar zitten, wat maakt die ene muis nou uit.
Succes TS
mingming schreef:Ben ik nou de enige die het echt niet zo raar vindt dat TS de muis dood wil hebben? Als je muizen in huis hebt (dus niet de tamme), denk je toch ook niet, oh nou, laat ze dan maar zitten, wat maakt die ene muis nou uit.
Succes TS
Claudxx schreef:Geen idee waar dit thuis hoort dus sorry als het verkeerd staat ..
20.30 wilde ik de paarden even snel wat haver geven, maar inmiddels bijna een uur later hebben ze nog steeds niet gehad. In de emmer zit een muis en ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet ..![]()
Het gaat om ongv 10 kg haver, dit zit in een emmer en daar heb ik vorige week losjes een tweede emmer opgezet zodat het nog wat kan ademen (is nog niet helemaal droog) en er geen muizen bij kunnen komen. Dit laatste heb ik dus verkeerd gedacht, en toen ik de muis zag heb ik de bovenste emmer er ook weer snel opgedaan, nu wel steviger.
De muis zit daar dus nog steeds opgesloten, en ondertussen mijn haver nog verder te vernietigen. Mijn eerste gedachten waren: ik laat hem daar gewoon een paar dagen zitten, dan gaat hij vanzelf wel een keer dood. Maar dat gaat wel stinken en vind ik jammer van mijn haver ..![]()
Mijn tweede idee was om er een kat bij los te laten, maar hoe krijg ik de muis in een ruimte met een kat, zonder dat de muis weer vrij spel krijgt?
Leffroi schreef:Nou, volgens mij heeft TS nergens aangegeven dat ze het dier wil laten verdrinken of een ander gruwelijke manier heeft verzonnen om het dier daadwerkelijk dood te maken. Sterker nog, volgens mij heeft TS nog helemaal niks verzonnen, dus ik snap die panischheid niet zo. Jullie verzinnen zelf allerlei horrorverhalen. Ik snap dat het rond die tijd nog halloween was, maar je kun er ook in doorslaan natuurlijk.
vrouwke schreef:Bij mij gaan de muizen ook dood hoor die in de stal zitten, durf ik gerust toe te geven.
Moeten ze daar maar wegblijven.
Ik zit hier achteraf, als je elk muisje moet bewaren heb je zo een plaag.
meisje_ schreef:vrouwke schreef:Bij mij gaan de muizen ook dood hoor die in de stal zitten, durf ik gerust toe te geven.
Moeten ze daar maar wegblijven.
Ik zit hier achteraf, als je elk muisje moet bewaren heb je zo een plaag.
Dood is tot daar aan toe hoor, maar de manier hoe.. Verzuipen, laten stikken en dergelijke vind ik dan weer niet kunnen. 1 flinke klap is ook genoeg.
tamary schreef:Je zal die muis flink ver weg moeten brengen wil die niet eerder terug zijn dan jij. En een muis in een vreemd territorium loslaten is ook niet zo diervriendelijk (want andere muis is niet gastvrij). Schep muis op een of andere manier rap uit die emmer, neem emmer mee in huis voor de rest van het weekeind en haal maandag een stuk martergaas (die kleine vierkantjes) om emmer luchtig en muisvrij te houden.
Jindai schreef:Je wilde geen rel topic, maar vraagt wel of het een goed idee is om een waterslang tussen de emmers te hangen? Juist ja.![]()
Ook dat had ik gelezen hoor, maar als je dan zo bang bent (wat ik me nog best voor kan stellen) waarom zet je dan in godsnaam die emmers daar neer?? Want je had op je vingers kunnen natellen, dat daar een muis op af zou komen, aangezien je elders op het erf al last van ze had.![]()
Er zijn ook zat opties om de emmers van elkaar te krijgen, zonder dat jij er zelf direct aan hoeft te zitten met je handen, dus ook dat moet te doen zijn.
Het 'excuus' dat 1 muis geen verschil maakt, gaat wel degelijk op, aangezien je er nog véél meer hebt rondlopen die vrolijk hun familie uitbreiden. Met die aantallen, maakt 1 muis echt geen verschil. Er zitten er altijd meer dan dat je denkt.![]()
En ik snap best dat je van je muizenplaag af wilt, maar als een paar katten en muizenvallen geen resultaat hebben, is het misschien slim om eens naar andere opties te kijken. Zo maar een ideetje hoor, of is dat ook weer een onmogelijke opgave aangezien je er zo bang voor bent?
meisje_ schreef:Zou de muis inmiddels al dood/weg zijn!
Ik gaf gisteren de tip emmer omschoppen schop erop klaar. Has ze zelf kunnen doen zonder dat die muis in haar gezicht sprong..
Als die dat al doet denk t arm dier is banger voor haar dan andersom.
Ts lijkt geen tips te willen aannemen. Je kan ook ke vader/moeder broer of ander heldhaftiger persoon vragen.
Claudxx schreef:Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn..
Probleem is niet: hoe krijg ik hem uit de emmer, want dat is idd een kwestie van een x schudden
Probleem is: wat doe ik met de muis? En dan op een manier dat hij niet nog meer schade aan kan richten (lees: dood) en op een manier waardoor de haver nog goed blijft.
luxje schreef:Je had ook een gat onderin de haveremmer kunnen boren, haver in een andere emmer laten stromen, muisje blijft dan achter, dus die kun je dan buiten zetten met emmers en al en daar de emmers van elkaar afschoppen, of tikken met een bezemsteel..
Claudxx schreef:het zit nog aan de stengeltjes dus dan schudt ik het wel even uit voordat ik het voer.
Bambolina schreef:Heerlijk topic dit
Volgens mij worden de klimkunsten van de muis een beetje onderschat. Er vanuit gaande dat 'ie door de zelfde kier naar binnen is gegaan, kan hij/zij zichzelf waarschijnlijk ook wel weer tussen de wanden van de emmers omhoog hijsen. Hoop in ieder geval dat dat voor deze muis het geval is, en dat 'ie al lang en breed is ontsnapt aan wat TS voor m' in petto had..
Claudxx schreef:Dit laatste heb ik dus verkeerd gedacht, en toen ik de muis zag heb ik de bovenste emmer er ook weer snel opgedaan, nu wel steviger.