rumay schreef:Huh wat een kromme redenatie zeg, dus goedkoper is per defenitie slechter.
Huh, nee? Iets kan helemaal prima zijn en goedkoop, maar de beste kwaliteit krijg je nu eenmaal niet voor een bodemprijs. Niemand kan tip top stallen, stalfaciliteiten, voeding en service bieden voor 125 euro all in. En geen klant gaat 400 euro betalen voor alles zelf doen zonder faciliteiten of service.
Citaat:
Totaal mee oneens, ik kom op veel stallen en ook segment + € 400 en helaas zijn die niet altijd beter of de faciliteiten zijn optimaal.
En wat de een veel geld vindt is voor een ander niet zo.
Duur wil ook niet vanzelfsprekend zeggen dat het goed ís. En waarschijnlijk hebben veel stallen ook nooit een duidelijke marktpositie bepaald.
Citaat:
Het belang van het paard moet voorop staan en je moet jezelf op een stal ook prettig voelen anders werkt het ook niet, dan kan alles perfect zijn maar als je je er niet thuis voelt gaat het niet werken.
Klopt, daarom heeft het ook weinig zin om er naar te streven 'de juiste' stal te bieden voor elk soort klant.
Als je eerst bepaald welk type klanten je wilt (of welke nog niet voorzien zijn door de concurrentie) en bij hen peilt wat ze willen, dán kun je je beleid aanpassen aan hun wensen. De meest gemaakte fout van startende bedrijven (en de reden) van veel faillissementen is dat ze bij doelgroep denken aan 'iedereen' omdat ze denken dat kiezen voor een specifieke doelgroep betekent dat anderen hen links zullen laten liggen (nu heb ik het dus niet specifiek over stallen maar organisaties in het algemeen).