Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Ik geloof nooit dat het paard 1 a 1,5 plak van zo'n grote baal krijgt.
Daar doen mijn fjord en haflinger wel 24 uur mee in een slowfeeder.
Zeker niet als de paarden om 15.00 uur naar binnen gaan en dat ts om 17.00 uur al ziet dat het op is.
Dan heeft het paard hooguit 1 a 2 plakken van een kleine baal gekregen.
Of de staleigenaar doet 1 a 1,5 plak van de grote baal verdelen over ALLE paarden.
Ik vlieg af en toe met paarden en dan heb ik er 3 mee. Als ik goede eters heb van het merk kwpn(stokmaatje 1.70) vreten ze in 15 a 16 uur ong 1,5 kleine ingepakte baal. Dit is vanaf het moment dat ze op de jetstall staan tot aankomst. En dan heb ik gewone hooinetten.
Er zit een beetje een luchtje aan. En als mijn paarden niet genoeg eten zouden krijgen en dat ook niet na normaal overleg en er werd zo lacherig overgedaan zou ik schijt hebben aan die 2 maanden opzeg termijn.
Ik zou je gesprek eens opnemen met je telefoon.
aisie schreef:Als je een stalhouder moet uitleggen dat 15.00 uur de laatste voerbeurt niet logisch is tot de volgende ochtend dan twijfel ik toch wel ernstig aan zijn kunde over paarden. (...)
Ik zou het gesprek aangaan en duidelijk maken dat het paard blijkbaar niet te weinig krijgt maar dat de voerbeurten gewoon onlogisch verdeeld zijn en dat het paard(en) voor de nacht nog een flinke plak hooi moet hebben. Als dat niet mogelijk is dan zou ik toch ergens anders plek zoeken waar ze op normale tijden voeren.
kiwiwitje schreef:Cowgirl schreef:Ik geloof nooit dat het paard 1 a 1,5 plak van zo'n grote baal krijgt.
Daar doen mijn fjord en haflinger wel 24 uur mee in een slowfeeder.
Zeker niet als de paarden om 15.00 uur naar binnen gaan en dat ts om 17.00 uur al ziet dat het op is.
Dan heeft het paard hooguit 1 a 2 plakken van een kleine baal gekregen.
Of de staleigenaar doet 1 a 1,5 plak van de grote baal verdelen over ALLE paarden.
Ik vlieg af en toe met paarden en dan heb ik er 3 mee. Als ik goede eters heb van het merk kwpn(stokmaatje 1.70) vreten ze in 15 a 16 uur ong 1,5 kleine ingepakte baal. Dit is vanaf het moment dat ze op de jetstall staan tot aankomst. En dan heb ik gewone hooinetten.
Er zit een beetje een luchtje aan. En als mijn paarden niet genoeg eten zouden krijgen en dat ook niet na normaal overleg en er werd zo lacherig overgedaan zou ik schijt hebben aan die 2 maanden opzeg termijn.
Ik zou je gesprek eens opnemen met je telefoon.
Ts zei toch ook dat het om een halve plak zou gaan? En dan 1 x per dag? Of begrijp ik het nu verkeerd? Want bij anderhalve plak zou er geen probleem moeten zijn. Al hoop ik dat die dan wel verdeeld of in slowfeeder zou zitten
vrouwke schreef:Ik denk dat het ook niet zo'n vaart loopt. Ik ken een stal en daar krijgen ze maar 1x per dag voer en hooi en dat is om 1700 uur s'avonds. S'morgens gaan de paarden zonder eten het zand op en dit doet hij al een jaar of 40 en er is nog nooit iemand ziek geweest. Dus dat ze niet met lege maag mogen staan dat het niet goed is geloof ik niet zo erg.
Jannepauli schreef:maralyn schreef:Zsazsa tot je een paard treft met overtollig suiker intolerantie. Dan ben je blij als er bijna geen gras is.
Wij hebben zon dame.
En onbeperkt hooi is bij een insuline resistent paard evenmin een goed idee.
countryhorse schreef:Wat ik mij intussen afvraag is: hoeveel van de mensen die hier reactie geven gaan s'nachts hun paard nog een keer voeren? Wij voeren om 22.30 uur nog een hoeveelheid hooi, wanneer ik dan om 1.00 uur s'nachts thuiskom staat er geeneen meer te kauwen en is alles op. Om 8.00 uur is de volgende voerbeurt, dat is dus 7 uur zonder eten. Mijn paarden zijn gezond, lopen Z2 en ZZ licht dressuur, of zijn met pensioen en drachtig, hebben geen stalondeugden of maagzweren. Ik heb ruinen en merries, dressuur en springen gefokt. De sportpaarden lopen max 4 uur per dag in de wei en de anderen 10 uur. Volgens de meesten van hier zouden deze paarden zich te pletter vervelen, stijf staan van de maagzweren, en ellendig zijn van honger???