We kunnen een weide huren maar er is geen water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:53

Ik neem jerrycans mee achter in de auto of achterop de fiets. ik heb altijd 2 volle jerrycans in de wei en een volle ton water. Ik kom 2x per dag bij de pony's en heb niet altijd water mee ligt eraan hoeveel hooi ze krijgen want dan wordt er meer gedronken.

Tamara_089

Re: We kunnen een weide huren maar er is geen water

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:01

Heb het topic niet helemaal gelezen maar op mijn wei ook geen stromend water. Wel heb ik het geluk dat er een waterput ligt en dus een neuspomp. Verder neem ik water mee naar de wei. De shetjes en veulens kunnen namelijk nog niet pompen. ik heb jerrycans van 20 liter en dan neem ik er 5 mee. voor deze zomer ben ik wel van plan om een aggregaat neer te zeten voor een waterpomp zodat ik makkelijker meer water kan pompen. Vind het zelf nogal een gedoe om steeds met dat water te slepen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:45

Tamara_089 schreef:
Heb het topic niet helemaal gelezen maar op mijn wei ook geen stromend water. Wel heb ik het geluk dat er een waterput ligt en dus een neuspomp. Verder neem ik water mee naar de wei. De shetjes en veulens kunnen namelijk nog niet pompen. ik heb jerrycans van 20 liter en dan neem ik er 5 mee. voor deze zomer ben ik wel van plan om een aggregaat neer te zeten voor een waterpomp zodat ik makkelijker meer water kan pompen. Vind het zelf nogal een gedoe om steeds met dat water te slepen...

kijk je wel uit ivm diefstal of koop meteen een benzine pomp, heb je maar 1 machine nodig om mee te slepen ( of een handpomp)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:25

Ik had een buis in de grond, en daarop een koeienpomp. Werkt ideaal tot het vriest, dan idd water sjouwen. Een auto van 3 jaar oud moet dat met gemak kunnen. Mijn cuore van 13 jaar tilde ook 70 liter water extra

Wegens beiindiging van de paardensport, is mijn weidepomp te koop.
Laatst bijgewerkt door truus1970 op 16-04-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkTurtle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:27

Gewoon water sjouwen joh. Krijg je nog armspieren van ook! :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:48

Ze kan dat aggregaat aan een dikke ketting leggen met goed slot.
Hier ligt ook alles aan de ketting,zelfs de waterpomp.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:17

met goed slot ( 3 stuks 2 x disselslot en 1 x wielklem) is hier zelfs de aanhanger gisteren gejat dus goede sloten wil niet alles zeggen, hier krijgen ze alles mee.
hebben zelfs al slijpschijf op accu op vandaag en in verlaten weiland niemand die ernaar kijkt hoor

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:30

Klopt,als ze het persé willen stelen,lukt ze dat toch wel.
Maar met slot maak je ze het wel minder makkelijk.

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:32

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:53

sophia69 schreef:
Heb m gezien want het proto staat bij mij in de buurt op stal. Heel handig.

Dan heeft ze nog toch steeds geen water :P

Nou ik heb een klein jaartje gestaan op een weitje zonder water en zonder stroom en ik moet zeggen, echt leuk was het niet.

Ik had dan wel een trekhaak en heb dus inderdaad een 1000l vat op oude aanhanger gezet en die dan naar stal (halve km verder op) gereden, daar gevuld. 2 ponys en 2 paarden deden er wel een ruime week mee, alleen gebruikt voor drinkwater. Maar vegis je niet, 1000l is 1000 kg, + de gemiddelde aanhanger, dat mogen veel auto's niet trekken! Ik kon hem ook niet meer dan half vol doen anders kwam ik niet meer voorruit.

Daarvoor was er wel een put helemaal aan de andere kant van het land dan het schuilhokkie, een schapen put (dus een letterlijke ouderwetse waterput: gat in de grond, emmertje aan touwtje eraan) Maar met zo'n kruiwagen door dat hele weiland heen was een HELSE klus.

Daar hadden we echter ook sloten, dus het had ook nog wel met een slootpomp (koeienpomp) gekund.

Ik moet zeggen dat ik het stroom meer miste. Ontzettend irritant, geen verlichting, geen schrikdraad, niets.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:30

@Toydoll de verlichting hoeft geen probleem te zijn hoor.Ik heb in me stal een lamp op batterij hangen en buiten hangt een goede ver straler op Zonne energie.Stroom op het lint gaat via een stroom aparaat op batterij,je doet 1 jaar met zo'n batterij,kost je rond de 50,- per jaar,en je hebt dan de zwaarste batterij.Je kan ook stroom krijgen via Zonne energie,even Googlen,dan vind je vast wel wat.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:38

Stroom op zon accu hield mijn pony niet binnen haha! Grotere accu voor moeten hebben denk ik, was groot stuk
Zonne-energie is veeelste duur. Ik vond t echt waardeloos. 'Volgende' keer zou ik een aggregaat aanschaffen en aanslingeren als ik er ben, haha!

Dat water hadden we snel een goede oplossing voor.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 20:10

Dank voor al jullie reacties. Er is inderdaad ook geen stroom.

Voorlopig gaan we het met een 1000 literbak doen, die we vullen met kleine jerrycan's die op remork kunnen. Gelukkig kunnen we dicht bij de stal komen ermee.

Het grondwater zit heel diep volgens de verhuurder. Maar het kan zijn dat hij alsnog een waterpomp gaat aanvragen. Hoe dat verder gaat weet ik nog niet. Maar ik laat de wei niet aan mijn neus voorbij gaan hiervoor. Mijn vriend snapt nu beter wat ik bedoel. Hij zag zich zelf al steeds met en emmertje showen hahahhaha. Hij mist gewoon nog ervaring en denkwerk erin maar dat leert hij dadelijk gauw genoeg.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:10

Water sjouwen is wel te doen. Alleen als je het niet hoeft te doen is dat gewoon erg fijn. De weidepomp was mij ook zeer heilig. Alleen met vorst deed hij het niet.

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:57

Afbeelding

Wij hebben sinds kort deze op stal. Kan 130 L water in en binnenkort komt er ook een accupomp op zodat we hem met slootwater kunnen volpompen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:59

Hé Sophia, dat is nu eens een makkelijke kruiwagen zeg! Waar heb je die gehaald?

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:20

hallo Tess,

De eigenaren van onze stal hebben hem bedacht en hij is over 3 weken op de markt, hij wordt gemaakt door FORT een grote kruiwagen merk. Je kunt hem wel al bestellen zeggen ze op: www.dewaterkruiwagen.nl

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:31

Echt goed bedacht Sophia!! Dat merk van kruiwagen ken ik inderdaad, zijn hele sterke modellen.
Prijs is me wel wat aan de hoge kant, maar begrijp wel waar het van komt :)

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:27

klopt tess, je doet er wel heel erg lang mee, scheurt niet ofzo. En scheelt ook veel in heen en weer gesjouw, als je daar iemand voor moet betalen dan valt het wel weer mee.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:18

Ziet er inderdaad heel stevig uit! :j
Op dit moment hebben we het niet meer nodig, aangezien we zo'n grote waterton (die achter de tractor kan) in de wei hebben staan. Maar ik hou het zeker in m'n achterhoofd!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:40

Dat is super bedacht Sophia, ondertussen heb ik een 1000 liter vat geregeld die daar komt te staan :-D en hopenlijk laat de boer er inderdaad een waterpomp komen. Dat is even afwachten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:01

Cassagrande schreef:
Dat is super bedacht Sophia, ondertussen heb ik een 1000 liter vat geregeld die daar komt te staan :-D en hopenlijk laat de boer er inderdaad een waterpomp komen. Dat is even afwachten.

je kan dat vat vullen met water wat van je dak van je stal af komt, of ga je dat al doen?

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 08:53

Dat is uiteindelijk wel de bedoeling. Voor te beginnen staat er een container en in september worden er stallen geplaatst. Dus wat we kunnen weet ik nog niet precies. Er gaat ook water komen. De boer regelt dit allemaal zelf nu dus dat is echt geluk hebben :-D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:19

Super, dan kunnen jullie nu lekker genieten van jullie hobby nu het probleem grotendeels is opgelost.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:38

Idd. heel goed bedacht,maar lijkt me wel loeizwaar zo'n kruiwagen vol water.Zeker als je een eindje moet lopen.