Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:Ik heb ze op dikke rubber matten en ze hoeven dus geen strooisel, snap ook nooit waarom mensen dat doen, paard heeft het totaal niet nodig.
Ik schuif dus 1 x per dag de drollen in een hoek(als ze sávonds binnen komen) en 1 x in de week schep ik alle mest er uit.
4 stallen doe ik s'avonds schoonmaken en paarden binnen zetten en voeren , in een half uur en 1 x per week ben ik een uurtje bezig met alles uitmesten
Adelinde schreef:Ik werk op 2 stallen waar ik bij de ene 8 stroboxen mest en bij de ander 5 vlasboxen. Over de stroboxen doe ik in totaal 2 tot 2,5 uur met opstrooien, hooi geven en vegen erbij, iets langer soms als ik er meer moet leeghalen. Maar daar moet ik wel al het schone stro dat in de kruiwagen komt weer terug in de stal gooien en daardoor duurt het allemaal wel 2x zo lang... en alle stallen gaan 1x in de week helemaal leeg, dus schone stro buiten de box, alles leegscheppen, uitvegen en nog de vloer afschrapen met een schoffel (Ik maak geen grapje) op eentje na die is zo verschrikkelijk schoon en die eet ook niks van zn stro dus dat is niet de moeite.
Bij de vlasstallen ben ik in totaal zo'n halfuurtje bezig met alles, en dan haal ik de poep en de pisplekken er elke dag uit, ze gaan verder nooit helemaal leeg.
Ik sta er wel van te kijken dat de meeste mensen hier zo weinig vlas bij gooien, ik red het echt niet met 1 baal in de week, er gaan er zeker 2 tot 3 per week doorheen en dat hebben ze echt nodig, zonder zijn ze zwart en is er geen beginnen aan...
Owja en dit alles gebeurd met een gewone riek en leeghalen dan met riek, sneeuwschep, bezem en schoffel