Die orginele is van heel ander materiaal dan de mijne. Daarbij is de deksel heel anders en zijn de gaten in de mijne veel kleiner. Het hele ding heeft andere maten.
De hooitoy zelf heeft 2 maten....2 maten qua gaten en 2 maten qua omvang.....maar ik wil kijken of ik hem ook voor in de trailer maken kan. En ook of ik hem nog veel groter maken kan en veel kleiner en zo heb ik nog meer ideetjes.......maar ik vertel nog niet alles uiteraard Ik denk ook dat het een groot verschil zal maken of ik ze gewoon maak voor de fun of dat ik ze in productie zou laten nemen.
Als ik er nou dikke winst op zou draaien ja....dan lijkt het me een logisch gevolg als daar moeilijk over gedaan gaat worden. Maar dat doe ik niet........ik knutsel wat en vind het leuk te kijken wat ik er allemaal mee kan.
Ik zal het eens uit gaan spitten maar zie er zo geen manier in waarop ik de orginele in de weg zou kunnen lopen hoor. Voorlopig ben ik blij met mijn knutsel en als ik het kan......kunnen meer mensen dit ook.
ojeee, je hebt er een nieuwe geinteresseerde bij Hoeveel kilo hooi gaat erin en hoelang doet je paard ermee?
Ben ook wel benieuwd hoe hij het onderste eruit krijgt, want t hangt vrij laag toch? Moet hij dan niet t hoofd kantelen?
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-15 17:22
sja...hij kantelt zijn hoofd ook als hij met zijn voetbal speelt Ik denk dat er wel een verschil in zit tussen continu moeten kantelen of alleen bij de laatste restjes.
Ik had hiervoor een hooiruif waar ik een net aan de binnekant aan vanst gezet had. Toen moest hij wel constant in een andere houding eten.
Toen ik hem vanmiddag zag eten zag ik dat het met de buis echt heel anders gaat. Gewoon hals naar beneden en zonder kantelen hooi kunnen pakken. Op deze manier kan er ook geen stof in zijn neus komen. Ik denk dat het hoesten wat hij soms doet ook niet snel meer terug zal komen hierdoor.
Er rust wel patent op dit "ding" en ik moet eerst even verder uitzoeken of dat op het hele idee is of alleen op de uitvoering zoals zij die hebben. Ik wil best mensen er aan helpen maar niet als ik daarmee zelf in de problemen ga komen uiteraard. In de buurtsuper vind je ook de A merken en daarnaast ook de huismerken die eigenlijk het zelfde verkopen dus ik ga even uitspitten waar dan de kneep zit voor ik iets aan ga bieden.
Als het ding in NL verkocht wordt hoort er een NL-patent op te zitten
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-15 17:37
Klopt....of een europees patent......ik kan zo snel niet vinden welke er op zit. Ik bel morgen even met het patenten bureau, die kunnen mij meer vertellen denk ik.
Anders kan je wellicht alle benodigde materialen leveren en dat mensen het zelf in elkaar zetten? Daar kan weinig op tegen zijn denk ik
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 12:21
dat kan ook nog....slimmerd
Het is wel een beetje een gedoe om het in elkaar te krijgen. Het plastic werkt niet echt heel makkelijk maar is wel een ideaal product voor iets als dit. We zouden hem wel voor kunnen werken de gaten er in en de gaatjes om vast te zetten........ schroefjes en boutjes en haak er bij...........ringen er vast in.....beschrijving.......we gaan er eens over denken allemaal.
Is wellicht ook minder werk en makkelijker verzenden? Of juist niet
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 13:34
Zo een plaat plastic is denk ik makkelijker verzenden als het als rol weg kan.....een plaat is veel groter qua volume. Maarja....als het zo kan zonder verdere problemen voor mij gaan we daar gewoon wat op verzinnen.
Woensdag heb ik weer nieuwe materialen.......dan kan ik ze ophalen. Ik denk dat dit pakket groter zal worden dan de maten die daar aangegeven staan als ik het los moet versturen. Het gewicht zal geen probleem zijn, zwaar is het niet. Ik wacht het even af zodat ik de maten eerst op kan meten........en meer info heb
Ik ben een stille meelezer... Ik wil hem ook.. of zelf maken.
Wat voor schroeven heb je daar gebruikt? en de onderkant, dat 'net' gedeelte.. Is dat van het zelfde plastic of heb je dat van banden gemaakt?
Ik vind jouw bouwproject er nog professioneler uit zien dan de echte hooitoy..
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 14:39
De onderkant is van het zelfde materiaal als de buis zelf. Maar dan op maat gesneden en aan elkaar gemaakt.
Zelf maken kan prima maar pas wel op welk materiaal je gebruikt. Dat het niet af kan breken en gemeen scherpe randen achter laat bijvoorbeeld. Of dat het paard het niet af kan bijten en zo erg fout spul in de buik kan krijgen. Daar ging onze eerste prioriteit ook naar uit.....veiligheid voor alles.
mairead
Geplaatst: 02-02-15 20:39
Ik zie dat er ondertussen een goede oplossing is gevonden! Top! Helaas niet in staat geweest fotos te posten door ziek zijn & drukte op werk... Excuses daarvoor.
Hier zijn de foto's nog. Wellicht ter inspiratie voor anderen.
YvonneV
Geplaatst: 03-02-15 07:08
pmarena schreef:
Anders kan je wellicht alle benodigde materialen leveren en dat mensen het zelf in elkaar zetten? Daar kan weinig op tegen zijn denk ik
Ik neem deze week even om nog een testmodel te maken. Dit model gaat bij andere paarden in stal hangen een bepaalde periode om te zien of het daar ook bevalt.
Ook maak ik deze week een proef model voor in de trailer. De Hooitoy heeft die niet dus die kan ik wel gewoon leveren dan. Als dit trailer model ook blijkt te werken dan hoeft een paard daar dus ook geen slokdarm verstopping meer te krijgen!! Althans......ik verwacht dat dan minder snel doordat hij maar kleine hapjes pakken kan.
Mijn paard heeft nu iedere ochtend nog hooi in zijn buis. Betekend dat hij het dus heel de nacht tot zijn beschikking heeft zonder dat hij zich ziek eet. Ik wil hem wel etend filmen maar als hij mij ziet stopt hij en komt naar me toe Dat is nog even een dingetje maar ik blijf het proberen.
Moet je nog even aan je sluip-techniek werken, hihi.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-15 10:17
inderdaad......maar anders moet dat wel gaan lukken bij het test paard hoop ik. Maarja....die kent mij ook In dat geval heb ik nog iemand die ik wel ken maar waarvan de paarden mij niet kennen. Die zijn ook al bekend met het hooinet systeem, die moet ik nog even vragen.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-15 11:05
Gelukt
Nu heb ik een paard wat het hooi door de stal heen loopt die het 2 weken uit gaat testen.
Daarna 2 paarden die buiten staan (even iets verzinnen dat de buis niet vol loopt bij regen) die ook door de slowfeed netten heen eten. Deze gaan het ook 2 weken uit testen voor me 1 daarvan vertoont ook sloopgedrag........en dat is precies wat ik zocht
Straks nog even iemand vinden die veel met de trailer op pad is en dit zou willen uitproberen. Maar die moet ik eerst nog maar eens gemaakt zien te krijgen