ratten op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:56

Arjan1983 schreef:
Katten wat 2 a 3 dagen niet voeren, snachts laten opsluiten in de paardenstal/schuur.

Misschien is dat een optie!

Nee wat ratten in het nauw, gaan samen werken en zullen zonder moeite je kat aanvallen. En geloof me, de kat verliest het dan

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:02

Arjan1983 schreef:
Katten wat 2 a 3 dagen niet voeren, snachts laten opsluiten in de paardenstal/schuur.

Een kat is net als een paard, die kun je niet enkele dagen niet voeren, dan worden ze ziek.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:03

Arjan1983 schreef:

Hallo Arjan,

dat was een idee geweest als ik nog niet met gif bezig was. Neem aan dat de kat dan van de honger ook maar even de rat op eet. Met als gevolg (nog) een dode kat.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:03

Waar woon je en hoeveel katten heb je?
Wij hebben op stal een flinke groep stal/boerderijkatten die alles vangen en opvreten.
nooit geen last v muizen en of ratten.

Je mag vast wel gratis bij ons paar katten komen halen als je zelf benches hebt.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 18:04

Femia schreef:
Ten eerste is het ware dierenmishandeling wat je van plan bent. Ik hoop dat je dit niet echt gaat doen.
Heb je al contact gehad met de Milieudienst afdeling ongediertebestrijding? Die hebben ons ook goed geholpen.

oke femia,

je hebt niet alleen het topic NIET gelezen maar zelfs alleen MIJN reacties niet!

Ongediertebestrijders ben ik ook naar op zoek, ook tips zijn van harte welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:08

Jeetje wat een gezemel om dat verbranden. TS heeft nu toch gezegd dat ze het niet gaat doen, nou, klaar, lijkt me.
Ze vraagt nu enkel om tips.

Die Tomcat blokken zijn nog wel te koop, maar moet je wel weten waar. Ik weet niet welke omgeving je woont? Wij hebben net nog een emmertje besteld bij een farmservice (man met agrarische spullen in een soort bus die 1x per maand langs komt).

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:11

ik heb ook muizen, denk ik. Ik heb er af en toe 1 zien lopen. Geen last van in principe maar ik schrik me kapot af en toe en er liggen bij mijn kast super veel muizenkeutels. Die veeg ik dan even weg maar even later liggen er gewoon weer :+ Ik durf geen val neer te zetten want zelfs dat vind ik al zielig :o :')

Succes, ik hoop dat je er vanaf komt!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:13

danamuts schreef:
Arjan1983 schreef:

Hallo Arjan,

dat was een idee geweest als ik nog niet met gif bezig was. Neem aan dat de kat dan van de honger ook maar even de rat op eet. Met als gevolg (nog) een dode kat.

Daar heb je gelijk in niet bij stil gestaan, dan zou ik t ook niet gedaan hebben. EDIT is het werkelijk zo dat Ratten als ze in t nauw gedreven worden gaan samenwerken en aanvallen?

kiki1976

Re: ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:53

Ze zullen altijd als eerste proberen te vluchten, maar als er echt geen andere uitweg is, dan is die kans aanwezig ja.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:07

Hier in deze buurt ( ook achteraf) is een tijdje geleden echt een plaag geweest van de zwarte rat.
Nu lopen ze nog wel rond maar heel sporadisch.
Zwarte rat kom je bijna niet van af.
De gemeente heeft overal vallen gezet maar ze lopen er gewoon omheen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:18

Mijn zwager, melkveehouder heeft dit jaar ook flink last van ratten. Vooral in de kalverenstal. Maar gelukkig in het bezit van een goede boerderijhond en kat die ze moeiteloos afmaken. Helemaal opruimen is echter heel erg moeilijk.
Een goede, felle hond eens een dag lenen is misschien een optie om wat beesten op te ruimen?
Het vergif wat boeren met licentie kunnen krijgen is meer werkzaam dan dat particulieren kunnen krijgen bij de boerenbond. Heb je misschien niet een bevriende veehouder die wat gif wil kopen?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:18

Ik zit in de omgeving van Eindhoven. Ik heb inmiddels wat nieuwe gifsoorten gehaald, en hoop dat ze t lekker vinden. Wordt vervolgd

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:19

Bevriende veehouder moet wel te vinden zijn. Dat is wel een goeie!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:35

Mijn kat had er vandaag nog 1 wat kunnen die beesten krijsen zeg.
Zou niet eens meer weten hoe zon beest eruit ziet het is zo rustig nu zie ze bijna niet meer lopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:42

Het is sowieso erg dit jaar met de ratten, en met die nieuwe regels gaat het nog veel erger worden.
Een JR of een boerenfoxje lenen van iemand, die zijn over het algemeen zeer goed in het vangen van ratten en muizen :D

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:16

Vanmorgen voor het eerst nadat we hem anderhalve maand geleden geplaatst hadden iets gevangen in de rattenval. Een mus....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:23

:')
Sunny schreef:
Vanmorgen voor het eerst nadat we hem anderhalve maand geleden geplaatst hadden iets gevangen in de rattenval. Een mus....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:30

Dan ben je lekker bezig...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:37

Trouwens ik weet niet of je dat al weet maar als je zwarte met gif wil doden, moet je ze eerst een tijdje voeren (zonder gif) op vaste plek tot je merkt dat er goed veel gegeten wordt en dan (door het voer heen) flink gif.
Zwarte ratten sturen verkenners voorop om te eten voordat heel de groep gaat eten.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:43

de verkenners zijn wel erg groot geworden. We hebben sowieso traag werkend gif, waardoor er geen argwaan gewekt wordt.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:48

Wij halen het gif in Duitsland, omdat het daar stukken sterker is. Wij hebben alleen geen katten/honden, dus wij zetten het gewoon op schoteltjes langs de muren. Inmiddels hebben wij er bijna geen last meer van! De schoteltjes waren in het begin bijna altijd binnen een dag leeg, dus lijkt toch lekker spul te zijn.. Als je wilt kan ik wel eens vragen wat wij hadden?

Ik weet alleen niet of het ook bij zwarte ratten werkt, omdat het wel snelwerkend is geloof ik.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:12

Sunny schreef:

Dat is een nadeel met vallen.

Ik had vanmorgen ook een vogeltje in de muizenklem. ;( maar ook een rat in de rattenklem. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:01

Van een kennis hoorde ik dat er in Duitsland een soort plakkende pasta te verkrijgen is.
Dit smeer je in een looppad van ze.
Dat plakt dan aan de pootjes en omdat ze die zuiver willen hebben likken ze die schoon. En zo vergiftig je ze dan.
En geen last van verkenners.

Maar die kennis had geen naam van dat spul.
Kent iemand het hier?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:19

Dit kun je heel eenvoudig zelf maken door wat boter te mengen met gif pasta. Dit smeer je dan op een blaadje/ plank en leg je in de loop. Hier kan dat niet omdat de loop boven op de boxen van paarden is(die kunnen er dus bij) of bij de honden voor hun neus door

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:50

Ik ken als gif enkel blokjes of van die soort haver.
Dat valt toch niet te mengen?