[VSW] hoeveel kost jou stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:46

Haha, zal het even uitleggen waarom zo goedkoop.

Ik had er eerst 2 verzorgpaarden staan, maar eentje is toen overleden en die andere kan echt niet alleen.
Zij wouden geen paard meer, dus hebben wij er 1 gekocht.

Hooi komt van ons eigen land, en mijn vriend helpt dan met hooien, en daarna met de biertjes opdrinken :+. Verder doen wij ook klusjes daarbuiten, mijn vriend maakt het hek als ie stuk is, zetten zelf paaltjes neer en vriendlief helpt in de tuin.
Als zij op vakantie zijn geven wij ze ook zelf smorgens eten, en anders doet de eigenaar dat.

Ze staan bij mensen aan huis, misschien dat dat ook scheelt, ik ben de enige met eigen paard verder.

Dus het is weinig wat wij betalen, maar doen ook veel zelf :).

Pacific

Re: [VSW] hoeveel kost jou stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:55

€30 voor:
Stalling van een Shetlander. 24/7 op het land in een kudde met onbeperkt voer en zonder schuilmogelijkheid. Geen bak aanwezig, wel twee afgezette stukjes land die als 'bak' en 'paddock' dienen. Ik voer 4x in de week en help mee met andere klusjes.

Straks een eigen stukje land waarschijnlijk, eens afwachten wat daar de kosten van worden :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:05

Prijzen verschillen altijd heel veel en het is ook maar net wat de gek ervoor geeft..

Ik heb altijd met m'n paarden in de randstad gestaan. Daar koste stalling rond de 200-230€. Eerste stalling had een binnenbak en werden de boxen gemest. Echter wel veel lessen in de bak dus dan kon je er niet in en de paarden kwamen niet buiten in de winter. Ook buitenbak maar die was dicht in de winter. Brok zat bij de prijs in.

Tweede stalling had een paddock. Maar moest je ze zelf in zetten en bij blijven, en kon maar een bepaalde tijd per dag. Zelf uitmesten. Goede buitenbak. Zomers rooster voor in de wei zetten. Brok voor eigen rekening.

Nu staan ze in Twente. Betaal nu 200€ per paard voor snachts op stal (swinters dan, zomers staan ze buiten voor dezelfde prijs). Dan worden ze gemest, gevoerd en buiten gezet. Hele slechte buitenbak, wel een groot cross terrein bij de stal wat meestal wel begaanbaar is.
Pony's staan 24/7 buiten op een kleiner stukje op dezelfde stal, verder zelfde faciliteiten moet alleen zelf mesten en hooinetten vullen, betaal voor 2 samen €125. Ook brok voor eigen rekening..

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:15

Ik betaal 150 euro per maand. Mijn paardje staat 24/7 buiten in een koppel op een weiland. Er is altijd toezicht en ik ben de enige pensionklant. Er is geen bak, maar het bos is nog geen 10 minuten stappen. Voeren en mesten word voor me gedaan.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:23

100 euro per maand voor 2 paarden (nou ja een criollo en een shet)
14 weides om uit te kiezen,grote stal voor slecht weer of kou of s nachts,vanaf het voorjaar staan ze 24/7 buiten.
geen bak maar ik rijd alleen maar buiten.
1 km van het strand en verder polders.

hooi koop ik zelf voor de rest krijgen ze niets te eten (ik bedoel ze krijgen geen brok muesli of ander voer alleen hooi en of gras.

Samcky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:17

Ik heb op stal
-binnenbak 20*40*
-buitenbak 20*60* en nog een kleine buitenbak 20*40*
-voldoende weides :)
-stapmolen
-solarium
-koud/warm water
-verwarmde zadelkamer met ieders een eigen kast
-binnenstal met luikje naar buiten (afmetingen weet ik zo niet meer, maar mijn brede reus van +1.80 heeft nog ruimte zat *D ik dacht datie 4*4.5 was)
-paardjes staan op houtkrullen worden elke dag netjes uitgemest, krijgen 2 maal per dag hooi en 2* krachtvoer met worteltjes erbij.
-cafetaria,...
-voor een kleine bijbetaling worden de paardjes als het goed weer is smorgens op de wei gezet, als de weiden te nat liggen in de stapmolen, en als die te nat ligt (niet overdekt), wordt elk paard 10 minuten aan de hand in de binnenpiste gestapt (er staan zon 23 paardjes :Y) )
voor al dit en een supersfeer op stal betaal ik ongeveer 450 euro (kan wisselen met de weidegang,...) +:)+

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:14

Wat een service, zelfs stappen aan de hand met zoveel paarden *D

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

Ik sta op een super leuke stal:
- binnenbak met geopad bodem
- buitenbak (groot, geen idee welke afmetingen)
- overdekte en winddichte stapmolen
- 2 poetsplaatsen
- 2 doucheplaatsen, warm en koud water
- solarium
- ik heb mijn eigen kast
- wasmachine en droogmachine
- weides die ik mag gebruiken wanneer ik wil (ik heb 1 paard)
- vrachtwagentje dat ik mag gebruiken
- 2x daags hooi
- 3x daags krachtvoer
Ik heb zelf mijn box laten plaatsen omdat de stal geen boxen verhuurt en volzet was.
Ik mest dagelijks zelf en mag stro nemen.
Ik mag alles gebruiken.
Ik betaal geen 'huurgeld' omdat ik mijn box zelf gekocht heb. Ik help wel veel met hun paarden (13 paarden hebben ze) in ruil.
En als ik eens niet kan komen of op vakantie ga, wordt er heel goed voor hem gezorgd.

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:06

echt leuk om te zien wat iedereen betaald en wat die ervoor krijgt?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:12

70,- per maand fjord en shet samen. Dat is voor hooi stro vlas en brok. Buitenbak van 16-40 en 24/7 buiten met schuilstal.

5x daags hooi, onbeperkt stro.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:29

Bij ons in limburg is het €160,00 per maand.
De stal eigenaar doet:
- stal uitmesten.
-bak slepen.
- binnen/buiten zetten.
- eten geven.
- hooi/stro zit erbij.
-voer zit erbij.
Eigelijk hoef je alleen te rijden :)
Laatst bijgewerkt door Yenni op 17-01-15 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:30

ikkebenhier: wat een super fijn plekje heb jij, zo te lezen.

Die van mij staat normaalgesproken thuis , maar verhuist in de wintermaanden naar een stal in de buurt. Voor 3- 4 maanden (langer gaat niet, anders ben ik failliet ...).

Grote box met stro, wordt elke dag gemest
2 keer pd hooi, 3 keer krachtvoer
dierenarts, hoefsmid, ontwormen etc wordt door hn gedaan ( wel op Eigen kosten uiteraard,maar je hoeft er niet bij te zijn)
binnenbak 20 x 40 ( kleine stal, kan altijd rijden, zelfs 's avonds laat als ik dat wil)
buitenbak 20 x 40
paddock en weidegang ( maar niet in de winter...)
stapmolen ( worden ze 's ochtends in gezet voor 20 minuten oid en mag m verder ook gebruiken)
wasplaats met warm en koud water
verwarmde zadelkamer
dekens worden gewisseld

en dat alles voor het magische bedrag van € 550.00 -O-

verder is er geen fatsoenlijke stal in de buurt, en heb de tijd niet, om een uur in de auto te gaan zitten om te gaan rijden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:45

pony

uitmesten machinaal 1x per 2 weken (potstal principe)
elke dag stro er bij
2x pd brok
2x pd voordroog
Agterberg binnenbak 100x20 (40x20 is tussen 5 en 11 afgezet voor manegelessen)
binnenbak 45x17 voor longeren en losgooien
Agterberg buitenbak 70x80
professioneel springmateriaal, staat buiten altijd een parcours, binnen 2x per maand
paddock 24x35
2x longeerbak 12x12
4paards trainingsmolen stap/draf
weidegang in groep is gratis (maart-oktober) weidegang in privé wei is 250 voor het hele weideseizoen.
wasplaats warm
wasplaatd koud
solarium (betaald)
grote afsluitbare zadelkast

voor de prijs van €265,00 in Houten, regio Utrecht :)
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 17-01-15 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:45

€137,- excl stro & voer.
Wij hebben:
- een grote binnenbak (40x65)
- kleine binnenbak (20x40)
- buitenbak (20x40)
- verschillende weides, mijn pony staat samen met mijn paard in een eigen weide.
- er word gevoerd, binnen en buiten gezet.
- stal wel zelf mesten.
- wij hebben ons eigen voer, word klaargezet en ook gevoerd.
- verder is er altijd plek om te rijden, alleen pensionpaarden.
- trailerstalling/koetsenstalling
- mogelijkheid om te mennen.
- mooie buitenrij mogelijkheden.
- veel gezelligheid!
Waarschijnlijk vergeet ik nu een hoop hahah :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:03

Getup zo te zien betaal jij ook de hoofdprijs. Welke regio woon je?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:05

in Luxemburg :) - sorry, vergeten te melden

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:14

€190,- excl.
Dit is incl gebruik 20x40 binnenbak, 20x60 buitenbak, longeercirkel, poetsplaats, wasplaats
twee maal daags hooi, drie maal daags krachtvoer
kantine boven, mogelijkheid tot het pakken van drinken/een snack, dit wel opschrijven
€30,- voor gebruik uitloop aan de stal (uitloopstal)
€20,- extra hooibeurt middag
€25,- gebruik stapmolen (zelf erin zetten)
€1,50 per baaltje stro, ik gebruik er zo'n drie per week
Krachtvoer moet je zelf kopen, maar hij krijgt dan alleen grasmix/lucerne.
Solarium hebben we ook, geloof dat dit een euro is?

Ik heb nog wel meer opties, maar die ik weet zo uit mijn hoofd niet wat dat kost.

Ik betaal in de zomer minder als in de winter, in de zomer staat hij dag en nacht in de kudde dus dan betaal ik €190,- excl.
Laatst bijgewerkt door Damelza op 17-01-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:17

Ik betaal 240,- per maand voor stal van 3,5 bij 3 ik had ook keuze voor 3 bij 2,5 dan koste het 215,- pm ik heb een haf merrie en vond de box toch echt wat te klein. Maar vind ook echt goedeprijs die ik betaal. Het is vol pension voeren en mesten wordt gedaan. We hebben een 20-40 binnenbak met groot overdekt stuk daarvoor waar shetland stallen staan en war je zelf met je paard of zelf rondje zou kunnen stappen. Een 20-40 buitenbaan 2 padocks en van april tot oktober 24-7 weidegang. Een spuitplaats en hebben allemaal mooie grote zadelkast. En een fijne kantine met wc. Ja ik ben. Echt blij met deze stal! Hele aardige mensen ook de eigenaren. Hiervoor heb ik met mijn haf merrie van haar 1 jaar tot 2 bij iemand particulier gestaan. Die ook alles voor me deed stond lekker altijd buiten. Kosten me 100,- pm ook niet echt veel voor wat ik ervoor kreeg heb ik ook geluk mee gehad.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:02

Getup schreef:
ikkebenhier: wat een super fijn plekje heb jij, zo te lezen.

Die van mij staat normaalgesproken thuis , maar verhuist in de wintermaanden naar een stal in de buurt. Voor 3- 4 maanden (langer gaat niet, anders ben ik failliet ...).

Grote box met stro, wordt elke dag gemest
2 keer pd hooi, 3 keer krachtvoer
dierenarts, hoefsmid, ontwormen etc wordt door hn gedaan ( wel op Eigen kosten uiteraard,maar je hoeft er niet bij te zijn)
binnenbak 20 x 40 ( kleine stal, kan altijd rijden, zelfs 's avonds laat als ik dat wil)
buitenbak 20 x 40
paddock en weidegang ( maar niet in de winter...)
stapmolen ( worden ze 's ochtends in gezet voor 20 minuten oid en mag m verder ook gebruiken)
wasplaats met warm en koud water
verwarmde zadelkamer
dekens worden gewisseld

en dat alles voor het magische bedrag van € 550.00 -O-

verder is er geen fatsoenlijke stal in de buurt, en heb de tijd niet, om een uur in de auto te gaan zitten om te gaan rijden.

Wow, wat een prijs!
Dat zou ik denk ik nog niet betalen op de stal waar ik sta (als ik zou huren), en daar is toch wel alle luxe.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:12

Ik heb zelf mn paardjes aan huis staan, maar de manege waar ik de winter weleens een paar daagjes heenga is €335 pm. Zit wel alles bij maar je moet dan wel rekening houden met de lessen.

Ik zet haar daar meestal in mn vakantie en dan betaal ik 12,50 per dag

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:23

Wow op sommige plekjes zou ik wel willen staan! Hier dichtbij Rotterdam betaal je voor een binnenbak snel minstens 300 euro en dan komen de paarden niet buiten.. Heb ook even op stal de Ronde gestaan, heel lekker die binnenbak, maar de paarden hebben er niks aan. Dus ik sta nu op een prive stal waar de paarden wel binnen en buiten gezet worden en gevoerd worden. Is zelf mesten, met 1 voerbeurt in het weekend. Er zijn 3 grote paddocks, een longeerbak en een mooie viltjes buitenbak. De paarden krijgen 3x per dag hooi en 4x kleine beetjes krachtvoer.
Hier betaal ik 280,- voor. Dat is veel zonder binnenbak, maarja ze komen in ieder geval buiten en het is er heel gezellig. En het hooi en stro zijn van goede kwaliteit.

Ohja: in de zomer 24/7 op de wei.

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:11

wow sommige van jullie staan echt super fijn!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:07

Inmiddels heb ik mijn IJslander thuis, een uitloopstal van 10,5 bij 4, land, verharde paddock van 400m2, aansluitende zandpaddock 300 m2 en een kleine binnenbak. De pony's worden 4x per dag gevoerd en kunnen in en uitlopen. Vol pension.
Ik vraag 165 Pm, aan mijn pensionklant.