pmarena schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar hier hebben we nu sinds 2009 de ponies aan huis en wat ik altijd zou aanraden:
- vrije inloopstal zodat ze altijd zelf kunnen kiezen tussen binnen en buiten staan
- rubber drainagematten op de vloer waar ze altijd redelijk zacht en warm op kunnen liggen
- als strooisel bevalt houtkorrel verreweg het beste, meest comfortabel, praktisch en minste afval
- aansluitend op inloopstal een stuk bestrating, waarover je alles kan bereiken (mesthoop enzo)
- aansluitend op bestrating een stukje zand waar ze lekker kunnen liggen en rollen en liefst ook even wat rennen
- indien mogelijk aansluitend op zand je weiland. Zo kun je d.m.v. hekken op allerlei manieren de boel open en dicht zetten
- een looppad rondom de wei is erg fijn: daar kunnen ze altijd lopen en de weides (en te vol vreten) kun je zo "sparen"
- slowfeeder hooinetten zowel binnen als buiten ophangen is fijn, zodat ze echt de keuze binnen / buiten hebben
- liefst zo veel mogelijk ruwvoer in 1 keer erin kunnen stoppen zodat je niet elke dag bij hoeft te vullen (vies weer, drukte, nette kleren....)
Wat leuk! Zoals jij het omschrijft hebben wij het bijna allemaal.
Alleen voer ik niet met hooinetten maar met kliko's. Dan blijft het hooi ook mooi droog. En bij mij krijgen ze graasmaskers om ipv via strookbegrazing.
De inloopstal van 6x11:

De uitloop van de inloopstal is bestraat:

En er loopt een pad langs de 2 weilanden. Deze sluit aan op de paddock en inloopstal: