Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:15

Mooi dat ze niet meer reageert die ts, had ze deze antwoorden niet verwacht?

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:26

Hmm, ik begrijp dat het echt niet fijn/leuk is! Maar ja, je bent met haar regels akkoord gegaan en zak je er nu aan moeten houden. Misschien kan je wel wat regelen dat je om een bepaald tijdstip kan komen. Maar de paarden krijgen dan wel hun voer en beweging neem ik aan? :j

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:47

Dit is de reden voor mij geweest dat ik bij mijn huidige stalling terecht ben gekomen.
Die heeft geen opening of sluitingstijd... Daar mag 24/7 naar je paard.
Bij mijn zoektocht naar een stal heb ik daar iedere keer naar gevraagd, stallen met een sluitingsdag vielen gelijk af.
Niet omdat deze niet goed zijn maar omdat ik door mijn onregelmatige werk soms heel laat of juist heel vroeg naar mn paard ga.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:01

hier reed net nog een pensionklant het erf op... kwart voor 11 na je paard..

wij hebben geen sluitingstijden of dagen maar ik kan het soms wel begrijpen..

gelukkig komen de meesten eerder dan sávonds laat op twee na die werken laat/lang en rijden wel eens om 9 uur maar die zijn altijd rond half 11 wel weg..

we hadden wel een keer een die rustig tot half een bleef.. de hele avond der paard poetsen wassen rijden... of nog langer..( irritant als je zelf rond 11 en toch wel in huis wil blijven en niet de laatste controle daarna nog wil doen kwa lichten uit deuren dicht ..)

zelfs als ze der sleutel vergat en die van mij kwam lenen... zelfs toen werd dat nog laat... ik ben hem toen gaan ophalen(half12.... heeft ze wat spullen buiten de zadelkamer laten liggen die avond..)
ik moet om half 8 alles weer voeren...

diegene die zo laat was is godzijdank weggegaan. ivm ruzie met een andere pensionklant

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:46

Als bij aanvang vertelt is dat ze maandag dicht zijn vind ik het ongepast om dan toch zo maar het terrein op te gaan.

Bij ons op stal gelukkig ook geen openingstijden. Het is wel een kleine stal met maar 2 pensionklanten.
Wel elke zaterdag gezellig met zijn alle koffiedrinken bij de eigenaar in de keuken en ik heb zelfs wel eens op de bank geslapen toen mijn paard ziek was.
Kreeg ook de sleutel van het huis zodat ik elk uur even bij mijn paard kon gaan kijken.
Maar ik moet zeggen dat ik daarnaast zelden bij ze binnen loopt, al zeg ik wel altijd even gedag als ze toevallig in de tuin zijn.
Maar een praatje als ze buiten zijn is toch wel normaal lijkt me.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 02:02

Authentic schreef:
funnyhorses schreef:
Prive stal of niet je hebt als stalhouder nog altijd met ANDERMANS paarden te maken dus de eigenaar de toegang weigeren kan/mag niet zomaar!

Oh jawel hoor :D

Hier zijn er geen regels wat betreft openingstijden/dagen, maar als iemand om 6 uur 's ochtends (of in het weekend om 8 uur 's ochtends of zoiets) een stalen boxdeur open sjort met de elegantie van een zeetanker dan draai ik me toch wel zuchtend om in m'n bed hoor.

Als je van tevoren weet dat die regel er is, kan je dat gewoon bespreken in plaats van doodleuk doen alsof die regel niet bestaat.

hahaha zoals je dat schrijft. Moet zeggen dat ik daan dan ook wel een praatje mee zou maken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:57

Als de regels bekend zijn als je je paard daar besluit neer te zetten, dan ga je akkoord lijkt me. Dus dan ga je op de sluitingsdag niet, lijkt me simpel.
Vaak is er ook prima in overleg wel te komen op een sluitingsdag als er iets aan de hand is met je paard.
Maar als je je dus niet aan een sluitingsdag wil hoeven houden... zul je niet op een stal moeten gaan staan die dat heeft.
Bewust de sluitingsdag aan je laars lappen is niet netjes.

Ik zal dus ook nooit voor een stal met een vaste sluitingsdag puur omdat ik gewoon 7 dagen in de weel toegang wil hebben tot mijn paard.

Eeftj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 20:21

Voor de mensen die denken dat ik niet meer durf reageren of dergelijk, heb wel belangrijkere zaken te doen dan mijn topic constant opvolgen.

Het woord negeren was misschien wel een beetje ongelukkig gekozen. Had het misschien iets anders kunnen formuleren.

Ik ben aangekomen in de zomervakantie en in de vakanties zijn ze wel alle dagen open. Het was pas eind september dat er mij verteld werd, door de andere eigenaars, dat de maandag gesloten is.

Ondertussen zijn er wat problemen geweest met andere eigenaars. Deze zijn ondertussen verhuisd.
Na de escalatie heb ik gezegd dat een sluitingsdag niet ok is voor mij. Nu komen we overeen dat ik, en anderen, de maandag mogen langskomen enkel om ons paard te poetsen.
Wat ik dus op voorhand ook al deed.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:25

Gelukkig opgelost dus!

Ik snap wel dat het vervelend is hoor. Ik zou het ook heel vervelend vinden als ik 1 dag in de week niet mag komen, zeker omdat ik onregelmatig werk dus ja, ik wil ook heel onregelmatig naar mijn diertjes toe. En soms voel je je gewoon zo beroerd en dan moet je ze gewoon knuffelen, en als je dan niet eens het terrein op mag :(

Maar goed ik kies er dan ook gewoon voor een stal te kiezen waar ik gewoon altijd welkom ben.
Enige dag (en dat weet ik van te voren) waar ze niet willen dat er gereden word of je de kantine niet in mag is 1ste kerstdag. Maar goed knuffelen/checken kan wel!

susan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:19

Natuurlijk mag de stalhouder een dag dicht zijn en ligt het aan jezelf of je daar wil staan of niet.Maar wat als er geen echte regels zijn en er een paar dagen van te voren wordt aangekondigd dat men op vakantie gaat , de paarden worden verzorgd door iemand die je niet kent en je een kleine twee weken gewoon niet bij je paard kan komen omdat de stal gewoon sluit.Mag dit kan dit en wat zouden jullie eraan doen.
Dit is toch vreselijk? Er wordt overigens wel gewoon betaald maar ze sluiten dus voor iedereen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:25

susan8 schreef:
Natuurlijk mag de stalhouder een dag dicht zijn en ligt het aan jezelf of je daar wil staan of niet.Maar wat als er geen echte regels zijn en er een paar dagen van te voren wordt aangekondigd dat men op vakantie gaat , de paarden worden verzorgd door iemand die je niet kent en je een kleine twee weken gewoon niet bij je paard kan komen omdat de stal gewoon sluit.Mag dit kan dit en wat zouden jullie eraan doen.
Dit is toch vreselijk? Er wordt overigens wel gewoon betaald maar ze sluiten dus voor iedereen.

Je paard opladen en vertrekken.. :)*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:33

Daar zou ik serieus niet kunnen mee lachen. Dat de stalbazen op reis gaan, is hun goede recht, het is ze gegund. En dat ze vervanging zouden hebben die ik niet ken, tja dat is dan jammer. Maar niet eens zelf mogen komen kijken of mijn paard wel ok is ???? Dat vind ik toch niet kunnen nee.

susan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:50

weet iemand precies of dit wel mag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:53

susan8 schreef:

Waarom reageer je op een topic van meer dan een jaar geleden?

susan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:22

Is niet zozeer het daarop reageren maar er verder op doorgaan. Wist ook even niet waar ik dit anders moest posten.Maar dit is dus wat mij nu overkomt en wil weten of dit dus zomaar mag.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:28

susan8 schreef:
Is niet zozeer het daarop reageren maar er verder op doorgaan. Wist ook even niet waar ik dit anders moest posten.Maar dit is dus wat mij nu overkomt en wil weten of dit dus zomaar mag.

Dan kun je beter een eigen topic beginnen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:32

het spijt me, maar je spullen pakken en naar een andere stal of je aan de regels houden!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:49

susan8 schreef:
weet iemand precies of dit wel mag ?

Mag?

Van wie?

susan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:55

Ik kom door een afgesloten hek heen en sta dan wel op andermans terrein ondanks dat mijn paard er staat die ook niet erg lekker is.vraag me dus af of mij de toegang gewiererd kan worden als ik bij mijn paardje wil kijken.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:06

Geen enkel wezen zou mij een dag bij mijn paarden kunnen weghouden.
Dat je bijv. Tussen 22.00 en 7.00 niet komen mag, prima.
Maar een dag per week of zelfs 2 weken? No way!
Als je een rustdag wil moet je niet aan huis een pensionstal beginnen...
Of het zo inrichten dat je geen last (als je dat zo ervaart) hebt van de mensen die wat met hun paard doen.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 30-07-16 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:09

Met alle pensionklanten bij elkaar komen en met zijn allen melden dat jullie dit NIET accepteren en gewoon elke dag komen voor jullie paarden. Zoals dat hoort als paardeneigenaar zijnde !!!!

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:10

Ik vind deze situatie toch wel sterk neigen naar wanprestatie van de stalhouder. Er bestaat zoiets als gewoonterecht. Als je een bepaalde situatie gewend bent en er is nergens iets opgeschreven over uitzonderingen, zoals vakantie, dan mag je er van uitgaan dat de bestaande situatie blijvend is. Als de stalhouder dan een tijd dicht wil en/of anderen voor de paarden wil laten zorgen, dan is het niet voldoende om daar een simpele mededeling van te doen. Dat moet ruim van tevoren besproken worden met de eigenaren. Hun de toegang tot het terrein ontzeggen vind ik dan een wanprestatie. Het is dan wel andermans terrein, maar ze ontzeggen jou de toegang tot jouw paard.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:11

En al helemaal omdat jullie gewoon moeten doorbetalen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:12

Twee weken bij het paard weg houden. Echt niet dat ik dat zou doen.
Dan houden ze me maar aan en bellen de politie maar.
Dan zie ik wel wat daar uitkomt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:11

2 weken op slot zou ik niet pikken. Dan ofwel op hun kosten een andere stal voor die periode ofwel gewoon open. Als ze toch hun plan doordrijven zou ik voor die maand de helft betalen en direct een andere stal zoeken. Dit is echt wanprestatie.