Op mijn vorige manege kon je geen halster, touw of zweep laten liggen. Waar ik nu sta kan ik alles laten slingeren, staat mijn kast altijd open en er is gelukkig nog nooit iets verdwenen.
SummerRemedy
Geplaatst: 02-12-14 19:44
Op mijn vorige stal had ik maar 1 stalgenoot en als we een keer iets nodig hadden gebruikten we dat gewoon van elkaar en legden we het weer terug waar het vandaan kwam. Met grotere dingen even een appje en prima, tot en met paard lenen voor een ritje als er een keer een vriendin mee was. Tot er een heel asociaal stel bij kwam die zelf werkelijk niks hadden. Ze pakten alles en legden het in hun eigen kast neer (waar verder alleen een poetsbak in stond ) Toen ging alles dus achter slot en grendel. Lekker makkelijk, andermans spullen gebruiken zodat je zelf geen geld uit hoeft te geven. Als je 5x in de week wilt longeren koop je zelf maar een longeerlijn. Gelukkig zijn ze niet lang gebleven Nu staan ze aan huis, dus als er iets kwijt is is het mijn eigen schuld (of van de hond )
Ik ben mijn spullen wel eens kwijt, dan heeft mijn moeder ze in de was gedaan Of mijn zus leent iets, dan leen ik weer iets anders terug.
Durante
Geplaatst: 04-12-14 12:59
Bij ons op stal is 't wel aardig goed geregeld. Er staan 6 paarden(5 eigenaren), en we hebben allemaal ons eigen zadelkast die op slot kan,maar ikzelf heb eigelijk m'n kast nooit op slot, en ben ook nog nooit iets kwijtgeraakt. En daarbij, er kan niemand anders dan m'n stalgenootjes binnenkomen,omdat alleen wij een sleutel hebben van de schuur/stallen. Alleen worden de halsters of halstertouwen nog wel eens verwisselt,maar dat is ook alles. En ben m'n longeer/rijzweep wel eens kwijt,maar die heb ik dan zelf ergens laten slingeren
JollysJumper
Geplaatst: 09-12-14 18:19
Bij ons ook wel goed geregeld. Privé kasten en zadelkasten gaan op slot. Verder is de schuur wel altijd open. Soms laat ik wel eens wat liggen, en vind ik het terug in de kantine..bij de gevonden voorwerpen. Verder is onze stal niet zo massaal...misschien scheelt dat?
Leffroi
Geplaatst: 09-12-14 18:24
Kan alles laten liggen. Laat ik bijv. Wel beschermers liggen heb ik een kans dat de hond er mee vandoor gaat en het ergens in de mestbult begraaft (ideaal) maar verder.. Nee, we hebben een hele leuke groep. Het word wel heel erg gewaardeerd als je alle spullen gewoon netjes opruimt, maar gejat wordt er niet.
Op mijn manege kon ik redelijk veel laten liggen, zo lagen mijn cap/zweep/jas enzo altijd bij de stal van mijn verzorgpony. Daar is eigenlijks niks gestolen, ben er al even weg maar hoorden wel dat iemands mobiel daar was gestolen.
Op de stal waar ik nu sta moet álles achter slot en grendel, zodra je wat laat liggen (zweep, cap, halster, touw) wordt dat mee genomen. Nu staan wij in een afgelegen stukje en kan ik gerust de zweetdekens en weide halster laten hangen, maar de rest gaat netjes in de kast.
dieselenco
Geplaatst: 09-12-14 18:39
bij ons is dit vrij netjes geregelt! onze paarden staan thuis haha! dus laat ik iets slingeren ruimen mijn ouders het op
Bij ons op de manege hang ik gerust spullen voor mijn stal. Ben nog nooit iets kwijt geweest. Gelukkig hebben we nu een heel leuk groepje pension die niet ongevraagd aan je spullen gaat zitten. De manegeklanten weten goed wat van de manegepaarden is en komen ook niet aan spullen van andere paarden.
Ik ben nu de enige pensionklant. Ik hoef dus niet bang te zijn dat iets weggehaald zal worden. Wel willen de kindjes van de eigenaresse nog eens spelen met spullen en loopt er een hond die ook niet al te voorzichtig is. Dat wetende en dat ik het mezelf heb aangeleerd alles netjes terug in mijn kast te doen en die op slot te doen, zorgen ervoor dat ik al lang niets meer 'kwijt' geraakt ben De eigenaresse weet ook de code van mijn kastje, mocht ze een keer een deken of weet ik veel wat nodig hebben voor mijn paard (of voor die van haar), kan ze daar bij:)
Dreamy
Geplaatst: 10-12-14 20:29
Bij ons op stal kun je niet zomaar je halstertouw bij je box hangen Doordat de paarden gewisseld worden door anderen en ze wel eens touwtjes te kort komen, pakken ze gewoon een die voor handen ligt. Alleen dan wordt er wel eens vergeten waar ze vandaan komen en raken ze zo dus kwijt. Ik leg die van mij dus ook altijd weg Nooit kwaad bedoelt, maar wel zeer irritant.
De rest van de spullen kun je gerust laten slingeren, al hebben we gewoon ieder een (of meerdere) eigen kast(en) met een slot.
ook bij ons kan je ok gewoon alles laten liggen. als iemand iets wilt lenen is dat zonder problemen mogelijk. als je gewoon respect hebt voor andermans spullen uiteraard. e ben je wel iets kwijt..dan moet je in de hondenmand kijken haha
KimW
Geplaatst: 12-12-14 06:50
Bij ons absoluut niet.
Ben m'n cap, kingsland vest kwijtgeraakt, een vriendin een halster, een pensionklant een halster, stagaire een cap etc...
Es_ther
Geplaatst: 12-12-14 13:17
Balen bloelagoon.. Maar ligt het dan wel in het kluisje?
Kusevi
Geplaatst: 14-12-14 17:18
Mijn leasepaard Okkie staat bij iemand aan huis :p hij is daar (met flash zelfde eigenaar) het enigste paard en de eigenaar van het huis komt daar niet echt of hij moet wat maken dus de spullen daar liggen mooi veilig ^^
Heerlijk een stal aan huis! een grote zadelkast met daarin losse kasten voor de spullen, alleen zadels en hoofdstellen hangen er buiten.. ideaaal
NienSCHaap
Geplaatst: 15-12-14 18:06
Ik heb op stal een grote zadelkast staan waar ik al mijn spullen in heb zitten, ik ben zelf niet zo van het rond slingerend spul. Dan ben ik het namelijk altijd kwijt terwijl ik het dus net nodig heb
Ik heb een oud halster en touw aan de staldeur hangen waar onze pony in staat om te gebruiken bij het binnen en buitenzetten. aangezien de stalhouder ook wel eens van het rond slingerend spul is en dan kun je eindeloos gaan zoeken
Ik kan de meeste stal genoten van mij gewoon vertrouwen, maar helaas hebben we ook "rotte appels" op stal rondlopen die niet te vertrouwen zijn wat uit het verleden is gebleken. Ik heb een grote mestvork (aangezien de mestvork altijd zoek is) die gebruiken de meeste stalgenoten ook en zetten hem dan weer netjes bij mijn kast terug. heel soms moet ik hem bij de mesthoop vandaan halen maar goed tot nu toe gaat iedereen er netjes mee om. Mijn biks kliko staat bij de stal van de pony en in het begin zagen stalgenoten dat "de rotte appels" daar gewoon biks uitnamen. Ik heb er een heel vriendelijk A4tje met 'tekst en uitleg' ingelegd en zins dien schijnt het rustig te zijn. Maar ik kan bijvoorbeeld me zadelkast wel weken open laten staan, ik zeg altijd dat ze alles best van me mogen gebruiken als ze het gewoon maar vragen of direct weer netjes terug zetten/leggen heb ik er niet zulke hele problemen mee. (tenzij het kapot is gegaan)
Het is gewoon jammer dat er genoeg mensen op de aardbol rond lopen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. zo heb ik op eerdere stal wel andere dingen mee gemaakt en ook aangifte gedaan vanwege diefstal.
wij hebben op stal 1 hokje in de schuur waar iedereen zn spullen liggen, en ik kan alles laten slingeren, ben niet bang dat er iets gestolen word. als er iets word gejat is het een elastiekje voor de manen
wij zijn met 4 vrouwen en 1 man en ik vertrouw ze allemaal wel !
bij mij is het veilig, ondanks ik de anderen (nog) niet ken. Iedereen is wel professioneel. Iedereen heeft een eigen kast die op slot kan, maar ik doe de mijne nooit op slot en uit mijn kastje is nog nooit iets verdwenen. Aan mijn stal zit ook een ijzen kastje? natuurlij half open en daar laat iedereen getten, bandages etc in. Heb ik nog nooit iets v gemist. Ik laat soms zelf de deur v mijn kastje open.. Als ik terug kom is die gewoon gesloten! Ik ben wel een paar sporen kwijtgeraakt, maar die heb ik op de grond dichtbij mijn kastje laten slingeren, stom toeval..
Bij mijn verzorgpony wel! Enige wat soms gebeurt is dat de moeder van de eigenaresse soms het verkeerde halster omdoet bij een andere pony, verder is er nog ene meisje dat een andere pony verzorgd, maar die gebruikt dus mijn borstels. Niks mis mee, maar ben er al een paar een tijdje kwijt geweest. Laats was ik daar mijn vz. aan t poetsen, en toen kwam zij, maar er is maar 1 plek om paarden vast te zetten, of je moet naar buiten, ik was er eerder dus stond ik mooi binnen, en zij ging buiten staan met haar moeder en verzorgpony, loopt ze weer naar binnen en wil ze zomaar de helft van mijn borstels mee nemen om die andere pony te gaan poetsen. Ja daahaag, dat zijn mijn borstels en daar ben ik mee bezig, heb haar toen ook vriendelijk verzocht om borstels uit een andere tas te gaan halen, ze mag best de mijne lenen, maar niet als ik er mee bezig ben de helft mee nemen
Op de manege waar ik altijd reed heb ik regelmatig mijn jas laten liggen, een week later lag die op de tafel op de poetsplaats en kon ik hem gewoon weer mee nemen
XxMariellexX
Geplaatst: 15-12-14 22:00
Op de vorige stal waar ik stond was niks veilig zelfs het slotje op mijn kast werd opengebroken! Toen snel verhuisd naar een andere stal en sindsdien niks meer aan de hand kan zelfs mn kast de hele dag open laten staan niemand die aan mn spullen zit!
savieralover
Geplaatst: 15-12-14 22:04
mijn stalhouder blijft wel van mijn spullen af daar maak ik me geen zorgen om. Heeft ook van bijna alle kastjes een reserve sleutel
Heb wel alles in mijn kast liggen en op slot op een goedkoop halster en mijn halstertouw na. Vertrouw niet al mijn stalgenoten even goed. er verdwijnt namelijk af en toe nog wel eens wat her en der. Gelukkig ben ik een arme student dus mijn spullen zijn niet boeiend genoeg