Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:54

Benroe: Bedankt! Dat heb ik zeker! Dit topic was namelijk ook alleen bedoeld om het allemaal beter te doen ipv een relletje op te roepen haha :)

blyth

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:55

Rustig jongens, laten we het een beetje gezellig houden :)
Studeren of niet studeren, het is ook maar net hoe je het wilt noemen volgens mij.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:59

Redt je het, of in elk geval voor t grootste gedeelte met de potjes die je nu hebt? Dan dat geld inleveren (ook om een bonnetje vragen) en verhuizen en opnieuw sparen voor een DA potje. Aangezien het nu beter gaat..

Ik ga verder niet oordelen over "je had moeten" maar ik ben het er wel mee eens dat je eerst moet betalen en dan weggaan. Dat is voor jou ook beter, kun je opnieuw beginnen en met je nu betere financiele situatie gewoon je paard onderhouden en opnieuw beginnen :)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:02

het is geen vet pot iig, maar ik zou er iig wel een of misschien zelfs wel 2 maanden mee kunnen betalen :)

En weg gaan zonder te betalen vind ik ook niet netjes en ga ik ook zeker niet doen, meerdere mensen hebben dit al wel voor gesteld om te doen, maar ik ben er sws te braaf voor en ik zou het ook niet over mijn hart krijgen aangezien ze toch wel 3 jaar goed voor mijn paardje hebben gezorgd!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:03

Pff wat krijg jij hier lekker iedereen op je dak zeg! >;)
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Jammer dat je ouders je niet gelijk hebben ingelicht, maar ws hebben ze je willen beschermen voor hun problemen.

Heel erg balen, maar inderdaad je potjes aanbreken om de stal te betalen. Dan heb je daar een schone lei (ga je er ook minder bezwaard naartoe lijkt mij!)

Ik vind dat je erg netjes blijft ondanks dat je zo afgebrand wordt hier!

Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:07

Jezus wat zijn sommige mensen toch weer heerlijk aardig bezig. :( hoezo met iemand meeleven en mee denken? ongeacht eigen schuld of niet! Nee joh,gelijk neerhalen die hap,hoppa,je verkoopt je paard maar,dan heb je geld.
Het zal jezelf maar overkomen, ga je dan ook maar meteen je paard verkopen?
Het kan iedereen overkomen dat je,eigen schuld of niet,in de schulden komt te zitten.

TS praat met de staleigenaar,zeg dat je stopt met je studie en dat je een baantje of meerder baantjes gaat zoeken om hem te betalen.Zeg dat je hem nu al je spaargeld alvast zal geven.
Meid als ik het geld ervoor had,had je het geld zó van me mogen lenen. En dat meen ik echt.
Succes,ik hoop dat het snel word opgelost.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:08

En wat zeggen je ouders dan erover? Of heb ik er overheen gelezen...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:18

Jee, pittig hoor!
Ik denk dat een goed plan voor jezelf maken helpt.

Dus:
Hoe groot is de schuld?
Hoeveel kan ik aflossen? (Nu een deel en de rest verspreid over x maanden)
Kan ik financiële hulp verwachten van familie?
Wat ga ik in het slechtste geval verdienen?
Waar woon ik straks?
Waar kan ik mijn paard voor dit budget stallen?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:18

Heel erg bedankt iedereen! Gelukkig kan ik wel tegen een stootje en weet ik wel waar ik iets mee kan en waar niet mee :D

Met bezwaar ga ik er gelukkig niet heen, mijn paard blijft toch mijn paard en als ik daar ben heb ik toch alleen maar oog voor haar!
Mijn moeder is ook wel erg beschermend naar mij, dus ik denk idd dat ze me ook wel heeft willen beschermen ondanks dat ik het ook prima zelf wil oplossen als het mogelijk is.

En heel erg bedankt Gohya, maar ik denk ook niet dat ik het aan zou kunnen nemen, want dan heb ik daar wel schulden afgelost, maar dan zit ik weer met een ander :o

Wat die ervan zeggen, naja mijn vader is gewoon echt een boer en die zou zeggen verkopen en frikandellen van maken (hij heeft gewoon een hekel aan paarden) en mijn moeder vind het sws al super dat ik mee wil helpen! :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:20

@Gohya
De stalbaas is ook heel schappelijk en heeft al uitstel van betaling gegeven.
Alleen wil TS haar paard liever nu verhuizen en de stalbaas zegt (heel terecht) eerst afbetalen en dan pas verhuizen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:21

Maar ik zou álle tijd hebben hoor,w.b.t. terug betalen. ;)
Het komt wel weer goed hoor. Het lucht vaak ook wel wat op als je er met anderen [zoals hier op bokt] over kan praten.

Brainless,ja dat begrijp ik natuurlijk ook van die stalbaas,dat is zijn goed recht.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:25

Dat is ook zeker zo! En van verschillende meningen kan je ook weer leren!

Brainless: Ik hoef mijn paard ook niet binnen nu en een maand al verhuisd te hebben, maar mijn bedoeling is vooral om het gewoon zo snel mogelijk afgerond te hebben zodat ik idd kan verhuizen naar een veel goedkopere stal en we ons ook geen zorgen meer hoeven te maken :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:27

Ik quote mezelf even want helaas is mijn vraag nog niet beantwoord.

lizy29 schreef:
Vraagje:

Jij gaat stoppen met je studie. Dit betekend dat je stufi komt te vervallen. Fulltime banen zijn lastig te vinden dus er bestaat een zeer reeële kans dat je je kamer (die je nu betaald van je stufi) straks niet meer kan betalen. Dat zou neem ik aan betekenen dat je terug moet naar je ouders.
Je paard wil je verhuizen zodat hij dan dichter bij je staat.
Maar als jij weer terug moet verhuizen heeft het verhuizen van je paard richting jou studiestad toch geen zin 8)7
Of denk ik nu heel erg krom.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:33

Ik wil ook een parttime baan en geen fulltime, mijn kamer verloopt ook over een klein maandje dus daar kan ik binnenkort ook al uit.

En waarom ik mijn paard wil verhuizen, heb ik al meerdere keren aangegeven niet alleen voor de afstand, want dit maakt bijna niks uit ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:44

Ga je dan weer terug bij je ouders wonen?
Woon je dan niet alsnog dichter bij je paard?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:53

Ja, ik ga dan wel weer bij mijn ouders wonen, wat ik nu huur kan ik niet alleen huren (ik huur het nu met meerdere die er binnenkort ook uit gaan)

Kwa reistijd maakt het niet zo heel veel uit, het is voornamelijk ook dat het daar veel goedkoper is en ik daar ook veel mensen ken van mij eigen leeftijd waar ik wat mee kan gaan doen.
Ik had idd wel liever gehad dat ze deze week al kon verhuizen dat ik iig zolang ik nog op school zit iig wel nog wat kon rijden, maar dat is dus iets anders gelopen dat gepland toen ik dus maandag dat berichtje kreeg :o

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:57

Ik kon de pony van mijn dochter ook niet meer betalen, zij heeft nu een ochtend krantenwijk.
Ze verdient met een uurtje werk per dag rond de 200 euro.
Misschien is dat een optie.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:02

Wat rot voor je dat het allemaal zo'n wending heeft genomen. Daar kan je ook niets aan doen. Ik vind het advies om je paard nu te verkopen wel heel erg drastisch.

Blijkbaar is de stalhouder heel schappelijk dus die staat vast open voor een afbetalingsregeling.

Ik hoop alleen wel dat je het nieuwe schooljaar toch weer gaat studeren want zonder opleiding kom je niet ver. Kan je nu even werken om financieel bij te komen.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:08

200!? Sow.. Dan werd ik toch behoorlijk onderbetaald.. Ik moest 4/5u lopen elke donderdag en met geluk had ik net 60 euro in de maand! :o

Dus ik denk toch dat ik wel liever voor een ander baantje ga kijken haha, maar erg bedankt voor het mee denken! :)

Dat is ook wel mijn plan Percy! Want voor nu is een opleiding gewoon te zwaar, daarom kies ik ook heel bewust voor een parttime baan en geen fulltime en als alles weer rustig is en ik weer wat rust in mijn lijf heb ga ik verder kijken voor een andere opleiding, of dat is iig wel mijn planning!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:14

colunder schreef:
Ik kon de pony van mijn dochter ook niet meer betalen, zij heeft nu een ochtend krantenwijk.
Ze verdient met een uurtje werk per dag rond de 200 euro.
Misschien is dat een optie.

Dat is wel erg veel, nog nooit gehoord dat loon voor zo weinig werk. Dan zou iedereen een krantenwijk doen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:19

Lieve TS,

ik lees ook dat je de wil echt wel hebt!
Ik ben het echter ook eens met de stalbaas en ik denk dat je ook echt blij mag zijn met je stalbaas! :)

Echter denk ik ook dat je je potje's om moet gaan gooien.
Als jij dit in eerste instantie maar hebt afbetaald en vooral zorgt dat er niks bij komt qua stalgeld!
Scheren is niet perse nodig. Je kunt ook een aantal (dikke) dekens kopen en zorgen dat ie op die manier dun in het haar blijft. Die kun je immers elke winter weer gebruiken! Ook is het logisch dat je paard vrij snel zweet als je hem 1 keer in de week rijd.

DA en overige kun je eigenlijk altijd in termijnen betalen.

Idd, je paard te lease zetten of spullen verkopen is ook een hele goede.

TS, heel veel succes en ik hoop dat je snel van de problemen af bent.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:24

Heel erg bedankt! Ik ben ook wel zeker blij met mijn stalbaas het zijn ook hele leuke mensen niks van te zeggen!

En ik denk toch dat ik met wat dikkere dekens duurder uit ben dan met een keer scheren (teminste ik hoop dat ik het dit jaar afgelost heb) als ik kijk dat je voor een beetje een goede deken best wat kwijt ben en voor een goede scheerbeurt misschien 45 :)
Wat ik ook aangaf zweten heeft ze ook altijd heel erg gedaan ook toen ik haar meer kon rijden, misschien wel iets minder, maar nog gewoon veel te veel...

Morgen ga ik als het goed is toch naar huis, dan zal ik meteen even mijn kleding en schoenen kast even open trekken!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:36

Waar zijn jouw ouders in dit geval, wat kunnen zij nog doen in deze situatie?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:43

Ja mijn ouders doen zeker ook nog wel wat, mijn moeder krijg als het goed is ook elke maand een x bedrag van mijn neef die nog iets had open staan bij ons, en ze gaat binnenkort zoals ik het heb begrepen heb ook stoppen met haar eigen winkeltje en die wilde ze verkopen en daarna wilde ze een fulltime baan gaan zoeken zodat ze ook een beter inkomen gaat hebben.

Mijn vader staat overigens een beetje buiten het verhaal op dit moment, maar dat zijn ook allemaal weer prive redenen :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:21

Wat misschien een idee is, is om met je stalhouder eens om de tafel te gaan zitten en te kijken naar het stalgeld wat je nu betaald. Gezien je situatie gok ik dat je in volpension staat? Alles zelf doen scheelt doorgaans flink in de kosten.

Alle partijen zijn erbij gebaat bij dat de schulden zo snel mogelijk worden afgelost. Misschien kun je voorstellen om wat klussen over te nemen op stal tegen gereduceerd stalgeld. Bijvoorbeeld door mesten/voeren/buiten zetten over te nemen. En als je daar dan toch mee bezig bent kun je de rest (of een deel) van de paarden wellicht ook doen.

Dan hou je en meer geld over om sneller je schuld af te lossen en kun je wellicht op deze stal blijven staan. Want echt hoor, zo'n begripvolle stalbaas is goud waard. Daar zou ik niet zomaar afscheid van nemen. :)

Ik begrijp dat je daar nu nog geen tijd voor hebt, maar je hebt natuurlijk al 3 dagen weekend (en laten we eerlijk wezen, op onze vrije dagen zitten we niet 24/7 aan huiswerk etc). Stop je met school en bevalt je hulp kun je het misschien nog uitbreiden naar bijv alle ochtenden of alle avonden. Dat valt zeker te combineren met een parttime bijbaan.

Succes!