Zijn mijn verwachtingen te hoog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:20

Judith_ schreef:
Je hele toon over je stalhouder komt mij niet vriendelijk over, vandaar dat ik mij oprecht afvraag of hij überhaupt iets goed gaat kunnen doen.
Als jij niet van plan bent om de hele dag naast de paddock te staan waken, waarom verwacht je dat wel van je pensionhouder? Omdat je er voor betaald? Zelfs flink stalgeld zal krap 10 per dag zijn exl alle gemaakte kosten.. tja.

Nee hoor, dat lees je toch ook nergens? Hij heeft het gezien, dus het lijkt me een kleine moeite mij even daarover aan te spreken/te bellen en tot een oplossing gekomen.

Anoniem

Re: Zijn mijn verwachtingen te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:21

Icm met het ruwvoer beleid ga ik idd nog eens even de keuze heroverwegen. Bovendien las ik vandaag ook dat er twee maanden opzegtermijn is. Daar ga ik natuurlijk sowieso niet mee akkoord.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:49

ikke schreef:
koetje28 schreef:
ik kon me tot nu toe inhouden niet te reageren maar naar de ... opmerking over het feit dat 100gram veel is met dit weer kon ik het niet meer laten.

ik vind 100 gram absoluut niet veel!! jullie hebben het over 12 graden maarrrrrrr het is tussen 1400 en 1600 misschien 12 graden maar daarvoor niet. stel het paard gaat om 8uur naar buiten dan is het pas 5 a 6 graden. als het een beetje waait (en dat doet t bijna overal wel) is de gevoelstemperatuur al een stuk lager. op het moment dat je paard geen dikke vacht heeft of je wilt proberen die niet te dik te laten worden dan zul je hem/haar toch echt warmer in moeten pakken. ongeacht het licht percentage.
mijn merrie staat met 300 gram en heeft het lekker onder dr deken maar absoluut NIET WARM. daarbij staan er bij mij op stal zo'n 10 paarden al met 200grams of meer geschoren of niet.

@TS hoelang staan de paarden buiten?
ik zou het zelf niet appreciëren als mn merrie 8uur buiten staat zonder knabbel waar om de motor aan de gang te houden!
ik zou als ze geen eten krijgen sowieso al op zoek gaan naar een andere stalling!

Dat JIJ niet tegen kou kan, wil nog niet zeggen dat paarden dat ook niet kunnen! Sterk staaltje projectie-denken! Even voor jouw beeldvorming, de comformzone van een paard ligt tussen 5°C en 15°C. Dat wil zeggen dat ze in deze temperatuurrange GEEN energie steken in verwarmen of koelen.

Dat je in individuele gevallen wel voor een deken kiest, daar moet je als eigenaar oog voor hebben, maar er klakkeloos een deken opgooien omdat het even onder de 10°C duikt, getuigd niet van veel kennis van zaken.......

Ik ga wel met je mee dat geen eten op de padock een no-go is. Voor mij is dat een reden om ergens niet te willen staan. Een paard MOET met regelmaat kunnen eten en 6-8 uur niks te eten hebben is niet acceptabel.

ik reageer op het feit dat er meerdere mensen claimen dat 100gram ECHT VEEL TEVEEL omdat het wel 12 graden is. en daarbij verklaar ik ook waarom (het is niet de hele dag 12 graden) en het is niet of ik tegen kou kan of niet (ik leef voor deze temperaturen *\o/* )
ik weet ook heel goed wat de comfortzone is bij een paard maar hier doe jij nu aan projectie denken helaas...want dit is algemeen en het verschilt per paard wanneer ze het warm hebben en wanneer niet.
het klakkeloos opgooien omdat het EVEN onder de 10 graden duikt, ik weet niet in welk deel van de wereld je woont maar de temperatuur is hier de afgelopen tijd maar zelden boven de 10 graden gekomen. op het even na in de middag als de zon scheen en er niet veel wind stond.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:53

Ts doet zeker wel wat met alle info.

Ik lees in dit topic vooral over een paardeneigenaar die een beetje flabbergasted is door de gang van zaken.
Waarschijnlijk omdat op de oude stalling dingen anders werden geregeld.
Heb zelf ook zo'n cultuurshock meegemaakt. Van een stalhouder die niet belde als je paard bloedend in de wei stond naar en stalhouder die bezorgd appt als pony zich vreemd gedraagd. ( En dat doet ze graag en vaak)
Zelfs al eens een "Je pony is weg!!! Help!!." aan de telefoon gehad. Bij navraag of ze de sloot hadden gecheckt bleek ze weer boven water te zijn (sloot was droog trouwens). Normale pony's doen dat niet, maar die van mij maakt graag optimaal gebruik van alles wat er in de weide is.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:59

Ik snap best dat je niet weeeeer wilt verhuizen.
Maar als ik dit hoorde voor die tijd, van paarden zijn "bijzaak" en ik wil daar niet te veel werk mee.
zou ik er al niet willen staan, en al helemaal niet tegen een goed betaal bedrag.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:26

Rowdine schreef:
Judith_ schreef:
Je hele toon over je stalhouder komt mij niet vriendelijk over, vandaar dat ik mij oprecht afvraag of hij überhaupt iets goed gaat kunnen doen.
Als jij niet van plan bent om de hele dag naast de paddock te staan waken, waarom verwacht je dat wel van je pensionhouder? Omdat je er voor betaald? Zelfs flink stalgeld zal krap 10 per dag zijn exl alle gemaakte kosten.. tja.

Nee hoor, dat lees je toch ook nergens? Hij heeft het gezien, dus het lijkt me een kleine moeite mij even daarover aan te spreken/te bellen en tot een oplossing gekomen.

Fijn dat je dan niet zo over hem denkt.
Als je dit niet had gezegd was ik het ook met Judith eens geweest.
In eerder berichten kwam je aardig kwaad over :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:57

Judith_ schreef:
Hij moet het maar even voelen? Als dat je manier is om met mensen om te gaan..

Oja ik had kunnen weten dat dit verkeerd opgevat zou worden op Bokt... :+

Wat ik bedoel is dat je soms wat duidelijker moet zijn in wat je wilt tegen mensen zonder daarin grof oid te worden..maar wel duidelijk genoeg om door te dringen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:04

Elisa2 schreef:
Judith_ schreef:

Wat ik bedoel is dat je soms wat duidelijker moet zijn in wat je wilt tegen mensen zonder daarin grof oid te worden..maar wel duidelijk genoeg om door te dringen.

Waarbij je rekening moet houden met het feit dat niet iedereen zoiets even serieus neemt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:15

TS, waarom ben je naar deze stal verhuisd als ik vragen mag? Je bent het nergens mee eens en was duidelijk niet op de hoogte over de gang van zaken. Of zijn er ook wel goede dingen te vertellen?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:19

Ik kan je uit je droom halen; ik sta ook bij een voorheen koeienboer op stal, hoe ontzettend aardig hij ook is, zulke mensen vinden snel iets meevallen.

Hij kan er vrij weinig aan veranderen dat !jouw paard! Rent door de paddoc. Je komt zelf met dingen waarvan jij denkt dat het een oplossing is. Heb je dit al
Besproken met de stalbaas?

Het is vervelend maar je kunt niet verwachten dat hij een babysitter is ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:28

Volgens mij is er inderdaad wel een verschil tussen mensen die zo min mogelijk werk willen hebben en mensen die je juist alles wel uit handen willen nemen. Ieder heeft zo zijn voorkeur (doe mij het eerste maar!).

Ik denk dat je verwachtingen niet te hoog zijn maar dat je aanpak wel wat assertiever moet zijn bij zo een man. Vraag eens of het goed is als jij een draadje spant; dikke kans dat hij dat prima vindt. Nou dan geef je toch een tientje uit voor een draadje, een prikpaal een een handvat? Probleem opgelost!

Maar als je je niet lekker voelt bij zijn methoden moet je gewoon naar een andere stal, schijnbaar heb je deze gekozen omdat je meeging met wat andere paarden? Wilde je daar wel echt weg? Als het je meer rust geeft moet je gewoon teruggaan!

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:43

Ik vind ook dat je gelijk hebt Rowdine. Zeker als mijn paard nieuw is op stal, verwacht ik dat ze hem de eerste tijd in de gaten houden. En idd even bellen als hij abnormaal gedrag vertoont. Zo rondrennen is geen normaal gedrag. Heb je wel de vrije hand om zelf iets te veranderen?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:45

ik weet niet hoe lang je paard op de paddock staat (misschien er over heen gelezen?), maar ik vind dat ze sowieso eten moeten hebben op de paddock, ook om verveling tegen te gaan. Hij moet dit niet alleen voor jou paard doen (want dat werkt idd niet) maar voor alle paarden!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:11

Judith_ schreef:

Wat ik bedoel is dat je soms wat duidelijker moet zijn in wat je wilt tegen mensen zonder daarin grof oid te worden..maar wel duidelijk genoeg om door te dringen.[/quote]
Waarbij je rekening moet houden met het feit dat niet iedereen zoiets even serieus neemt.[/quote]

Precies!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:16

Ik heb bijna het hele topic (blz 1,2, en 3 half en alle posten van ts doorgelezen), de openingspost is inderdaad niet compleet vind ik.
Daar staat paard rent nogal veel in de paddock stalgenoten hebben dat bij haar gemeld en zij is zelf naar de pensionhouder gegaan om het na te vragen? Maar er wordt niks aan gedaan. Paard is paar dagen later met natte dekens van de paddock gehaald door ts zelf en zij vind dat de pensionhouder haar had moeten bellen.

Maar later in het topic lees ik dat paard rent omdat het opgejaagd wordt.

De discussie deken te warm of dat de pensionhouder had moeten bellen vind ik bijzaak als ik weet dat het paard opgejaagd wordt en vooral omdat ts dat wist.

Ts ik vind jou ook erg nalatig, als jij weet dat je paard veel rent en dan ook nog eens weet waarom en je oplossingen aan de pensionhouder voorlegt zou ik van hem een oplossing willen, het is toch niet normaal dat jij je paard in een paddock laat zetten waar hij opgejaagd wordt door andere paard waar hij samen mee staat? Want dit is zeker vragen om ongelukken niet alleen een zeik nat paard.
Jij heb ervoor gekozen om je paard nog steeds samen te laten staan op die paddock met dat paard, dat ging bij mij echt niet gebeuren.

Voor de pensionhouder valt ook zeker wat te zeggen koeienboer of niet, hij had wel even mogen melden dat je paard erg onrustig is in de paddock en hij had even moeten vragen wat jij ermee wilde, maar tja hij heeft aan gegeven er niet teveel werk mee te willen hebben, en wat is voor hem teveel werk? De paarden staan bij hem op het erf en dan ga ik er wel vanuit dat er iemand toezicht houdt en dat er even gebeld wordt of dat het opgelost wordt, dan gaat het niet over dekens wisselen maar meer over dat hij jou paard niet had moeten laten staan in die paddock.

Dus mijn mening is dat jullie beide niet helemaal goed bezig zijn geweest.

Ik sta zelf ook bij een koeienboer al 7 jaar zelfs, hij wil ook geen werk hebben aan de paarden daarom heeft hij ervoor gekozen om het volledig op doe-het-zelf stalling te doen, alleen als er echt iets is springt zijn vrouw bij om te helpen bij de paarden, daar moeten wij wel om vragen, verder houden ze toezicht. Ze lopen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat rond op het erf en als er iets is en ze vertrouwen het niet dan bellen ze even dat ik het moet komen oplossen.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:02

Wat een ruzie-zoek-topic. De lol is er voor mij weer es af. TS succes met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:53

Ho wacht, ik zoek helemaal geen ruzie. Waarom zou ik met een vreemde via Internet ruzie zoeken? :+

Ik heb alleen aan gegeven dat ik mij oprecht af vraag of ts niet beter verhuisd als de verstandhouding blijkbaar zo slecht is. Wij lezen hier immers maar een kant van het verhaal en die doet niet blijken alsof ts zo positief is over de stalhouder. Of dat wel of niet terecht is kunnen wij niet beslissen met de helft van het verhaal. Maar op goede voet staan met je stalhouder is wel fijn.

Wat mij alleen tegen de borst stuit (ook in andere topics) is dat er vaak gevonden wordt dat de stalhouder maar van alles moet doen "want er wordt genoeg betaald".. als er 10 euro per dag betaald wordt is dat al heel erg veel, trek daar nog eens de gemaakte kosten vanaf en er blijft zo goed als niks over. Hobby dus. Eigen keuze weliswaar, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:10

Judith_ schreef:
Ho wacht, ik zoek helemaal geen ruzie. Waarom zou ik met een vreemde via Internet ruzie zoeken? :+

Ik heb alleen aan gegeven dat ik mij oprecht af vraag of ts niet beter verhuisd als de verstandhouding blijkbaar zo slecht is. Wij lezen hier immers maar een kant van het verhaal en die doet niet blijken alsof ts zo positief is over de stalhouder. Of dat wel of niet terecht is kunnen wij niet beslissen met de helft van het verhaal. Maar op goede voet staan met je stalhouder is wel fijn.

Wat mij alleen tegen de borst stuit (ook in andere topics) is dat er vaak gevonden wordt dat de stalhouder maar van alles moet doen "want er wordt genoeg betaald".. als er 10 euro per dag betaald wordt is dat al heel erg veel, trek daar nog eens de gemaakte kosten vanaf en er blijft zo goed als niks over. Hobby dus. Eigen keuze weliswaar, maar toch.

Jullie lezen idd maar een kant van het verhaal, en vandaag ook mijn vraag: zijn mijn verwachtingen aan de hand van dit verhaal te hoog?
Ik sta verder op ontzettend goede voet met de stalhouder, heb hem ook vandaag nog even gesproken over het voorval van het rennen. Er is een draadje geplaatst, dus voor nu is dat even opgelost. Alleen is er nog geen hooi, dus daar moet ik binnenkort nog even achteraan.

Je doet net of ik hem steeds als crimineel afschilder, terwijl ik mijn verhaal probeer te doen zoals ik het nu zie.
Het is een prima vent, hartstikke aardig, maar blijkbaar wel wat lomp en niet erg pro actief.
Misschien moet ik mn verwachtingen bijstellen, ook prima. Maar je moet niet iets tussen de regels door gaan lezen wat er niet staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:15

Prima dat je gefrustreerd reageert. Maar het hele verhaal was in mijn ogen positiever over gekomen als je had beschreven dat de verstand houding wel goed is. Het is de toon die de muziek maakt en nogmaals ik vond die niet heel positief en respect vol over komen. Dat veranderd het verhaal in mijn ogen heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:20

Volgens mij reageer ik nergens gefrustreerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:22

Ook goed. :)
Laten we nu dan maar weer ontopic gaan, zou zonde zijn als het topic gesloten moet worden.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:38

Rowdine schreef:
Icm met het ruwvoer beleid ga ik idd nog eens even de keuze heroverwegen. Bovendien las ik vandaag ook dat er twee maanden opzegtermijn is. Daar ga ik natuurlijk sowieso niet mee akkoord.

Maar je staat er toch al? Neem aan dat je dan ook iets getekend hebt........ Misschien is er in goed overleg nog wel van die twee maanden af te wijken als blijkt dat het toch niet helemaal zo loopt als dat beide partijen gehoopt hadden.

Maar 'ga ik sowieso niet mee akkoord' lijkt me wat hard gezegd: jij hebt voor deze stal (met zijn voorwaarden) gekozen......

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:43

TS, zou je niet eens eerst even rustig alles overdenken?
Opeens weer verhuizen is ook belastend. Het lijkt alsof je van de hak op de tak springt. Ga ens rustig zitten met een pen en een papiertje en schrijf de voors en tegens op van deze stal. Denk eens na wat oplossingen zouden kunnen zijn voor je probleem op deze stal. Eerst nadenken en niet de boel op scherp stellen bij de koeienboer. Wordt niemand beter van! Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:14

turtlelito schreef:
Rowdine schreef:

Maar je staat er toch al? Neem aan dat je dan ook iets getekend hebt........ Misschien is er in goed overleg nog wel van die twee maanden af te wijken als blijkt dat het toch niet helemaal zo loopt als dat beide partijen gehoopt hadden.

Maar 'ga ik sowieso niet mee akkoord' lijkt me wat hard gezegd: jij hebt voor deze stal (met zijn voorwaarden) gekozen......

Nee nee, ik heb nog niets getekend :) Er is me van tevoren niet gezegd dat er twee maanden opzeg termijn zijn. Ik ben dus nooit akkoord gegaan met deze voorwaarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:15

xxxxxx2000 schreef:
TS, zou je niet eens eerst even rustig alles overdenken?
Opeens weer verhuizen is ook belastend. Het lijkt alsof je van de hak op de tak springt. Ga ens rustig zitten met een pen en een papiertje en schrijf de voors en tegens op van deze stal. Denk eens na wat oplossingen zouden kunnen zijn voor je probleem op deze stal. Eerst nadenken en niet de boel op scherp stellen bij de koeienboer. Wordt niemand beter van! Succes

Ga ik ook zeker doen :) Ik verhuis de aankomende tijd nog helemaal niets en neem zeker geen overhaaste beslissingen.