Straf ik op een foute manier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:04

en de ene partij heeft al wat verwende bokken op mogen knappen van de softie partij Tong uitsteken

Oei wat zeg ik nu weer *waar is de tik op de vingers smilie? *

Maar ook dat was mijn laatse post, Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-03 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:05

miekelover schreef:
En dat snap ik juist niet. Wat schiet je er nu mee op om een paard te schoppen. Jij schopt je kind toch ook nie als hij iets niet mag. Das kindermishandeling. En waarom zou je paarden wel mogen schoppen.
Maar veel mensen zien dat niet in. Je paard is je vriend,maatje, Je bent een team. Jij schopt toch ook niet je beste vriendin als de ruzie hebt Verward

Je schopt een paard alleen in en situatie waar je geen andere oplossing meer ziet, en niet uit gewoonte of gemakzucht, soms zijn er situaties die gevaarlijk kunnen zijn zowel voor jezelf als je paard als je omgeving dat je op het moment zeer duidelijk en overredend op moet treden, niet omdat je je paard bewust pijn wilt doen of wilt vernederen, maar omdat het simpel weg niet eerlijk is om je paard op dat onveilige en misschien angstige moment te LEIDEN, het klinkt raar, maar veel paarden worden weer met hun beide beentjes op de grnd gezet als ze overdonderd worden door een actie die ze eigenlijk alleen verwachten van soortgenoten.

mijn vorige pony heb ik nooit een schop gegeven omdat er nooit een situartie voorkwam waarin ik het nodig achtte, mijn huidige paard heb ik nu bijna 8 jr en heb ik denk ik een keer of 3 een trap TERUG gegeven, dit was in de begin periode dat ik hem had het was zijn manier om mij uit te proberen, een paard mag je best uitproberen, maar een reactie moet wel effect hebben en alleen dan kun je een maatje zijn voor je paard.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:06

kijken wel paard er mee om je geeft die van mij of die van jouw
jij met je paard schoppen en ik zonder schoppen Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door miekelover op 27-12-03 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:07

Ik reageer niet meer in de discussie Knipoog ...... maar ben wel benieuwd wie er dan misschien een oplossing of opmerking over mijn ' Marko probleem' heeft?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:08

Ja er zijn veel oplossingen gegeven. JE PAARD SCHOPPEN TOCH. Ik zou er met iemand over praten die echt verstand heeft. Denk je niet

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:10

Dan kom jij hem maar even vertellen met een tikje op zijn neus dat hij lief moet zijn.....

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:12

DAT JI JGEEN LIEF PAARD HEB KEN IK NIKs AAN DOEN. ik heb er in het begin ook mee afgezien. Nu maar (zonder schoppen en slaan) zie je resultaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:14

Hoelang rij jij je verzorgpony al mieke?
En rij je hem welke dag, of een paar keer per week.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:16

miekelover schreef:
DAT JI JGEEN LIEF PAARD HEB KEN IK NIKs AAN DOEN. ik heb er in het begin ook mee afgezien. Nu maar (zonder schoppen en slaan) zie je resultaat

Sorry hoor maar dit vid ik dus totaal nergens op slaan.. tuurlijk we hebben geen lief paard maar hij gaat wel met me mee zwemmen, ik spring met halster 90 CM, hij gaat voor me liggen, maakt een compliment, hij is super braaf maar nee we hebben geen lief paard

*Marko is van ons samen, aangezien we zussen zijn*

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:18

miekelover schreef:

Ik heb een heeeeeel gemeen paard

Ik heb trouwens zo'n idee dat hier dadelijk een slotje op komt

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:23

hoezo

Ik rij der 1jaar. Ze is nu 8jaar. Ze was als veulen al heel vervelend vertelde de eigennaar. Als veulen sprong ze al over 5 draden heen omdat de moeder weg ging. De baas had nooit verxorgers voor zijn paarden dus er werd nooit op gereden. Toen ik kwam was er nog maar 10 keer opgereden. Dus ze snapt bijna niks. Nu een jaar verder zie je resultaat. Er zijn nu meer verzorgers voor de andere paarden. toen ik voor de 1e keer op mieke zat was ik eraf gesprongen. Ik d8 dit is niks voor mij ik had geen vertrouwen in haar. Ik wou haar niet rijden. Maar paar weken ernaar heb ik les genomen en ik heb nu helemaal de vertrouwen en zij die van mij.
Ik rij de 3keer i nde week omdat ik met me school zit. Maar als i kde weer ga rijden de 1e dag zit ze vol van engergie omdat niemand anders op mieke rijd.eigenlijk ken je haar 2keer op een dag rijden omdat ze gewoon die engergie uitstraalt. Ze staat ook te trappelen als ik kom om te rijden. Ze is dan heel blij dat ze uit de stal mag. Ik longeer der eerst of gooi der los. Want het is neit eerlijk tegenover je paard dat als jij erop zit dat hij gehoorzaam zonder zich ff lekker te laten gaan (rengalop ,bokken, noem maar op.voor de les is ze nog niet bekwaam met andere mensen. Als er nu iemand anders op rij gaat ze je uitproberen. Heeft ze bij mij ook gedaan. Ze weet nu tot hoever ze kan gaan.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:27

Je kunt je paard een klein knijpje in zn flank geven dat is zeer gevoelig en dan gaat hij zeker een stap opzij.

Beter is het om zo'n band te krijgen met paard dat hij je allom respecteerd en dat zulke acties niet nodig zijn, bij het ene paard kun je met stem veel bereiken de andere heeft daar geen boodschap aan, maar vaak is het handig om je paard in 1 keer heel duidelijk te maken wie jij bent en dat hij zich hoort te gedragen dan ben je vaak voor de rest van de jaren die jullie samen zijn van al het gezeur af, paard onthouden veel en iedere keer je paard moeten corrigeren is vervelend voor beide partijen, dat wekt irritaties die een keer escaleren.

en Mieke als je tegen het idee bent om je paard een schop te geven dan moet je dat natuurlijk niet doen, je moet je paard corrigeren op een wijze waar jij je goed bij voelt en zodat je je paard nog recht in de ogen aan kunt kijken, veel paarden hebben geen schop nodig echt niet, waarschijnlijk heb jij zo'n paard, er zijn ook mensen die net zo'n paard hebben als jij maar die hem wel een schop verkopen, er zijn ook mensen zoals jij die als ze ooit een andere paard kopen een paard krijgen die wel een schop verdient maar die hem van jou niet krijgt, wat dan???
Dan is het waarschijnlijk na een paar maanden een rot paard die als gevaarlijk en vals bestempeld wordt en dat alleen maar omdat hij niet gecorrigeerd is in zijn ongewenste gedrag.

Ik heb veel paarden geobserveerd en met gedragdeskundige gepraat en paarden bestudeerd, maar je moet het per paard bekijken, bij het ene paard is het absoluut oneerlijk en gemeen om hem een schop te geven, maar bij de andere is het de duidelijkheid die hij op dat moment nodig had.
Je kunt een paard ook niet een schop geven in een situatie waarin hij deze reactie niet kan plaatsen, bv als hij z'n hoef niet wilt optillen, dan ben je paard aan het verpestten, maar loop jij in de weide en hij verkoopt je een lel (dominant gedrag) of tijdens het voeren in de weide dan kan hij een lel terug krijgen dat is op dat moment taal die het paard begrijpt en uiteindelijk is dat het belangrijkste dat je paard jouw begrijpt!

Amen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:27

Dus je kunt eigenlijk stellen dat mieke ongeveer nu 1jaar goed onderzadel is. Er is een poging geweest om mieke door te rijden maar dat liep niet goed. Ik ben de 3e persoon die haar eindleijk door heeft gereden. Kijk en arabieren zijn niet 1 van de makkelijkste. Wij zijn nu een hengst onder zadel aan het brengen en i kben de 1e persoon die erop moet

butske12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:35

hey miekelover rachel hier:P

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:36

hey meisje

butske12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:37

eej anoukie hoe zet je hier fotow's op??

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:37

Ik heb echt met een big smile zitten lezen Haha!
Ik heb ook ene haflinger gehad, twee jaar lang, en herken precies wat Smiley zegt (ik heb marko ook gemeet/gereden) en waarschijnlijk heb jij nog nooit een eigenwijze haflinger in handen gehad, maar daar kun je nog zo hard EUH tegen zeggen, daar los je echt niks mee op.
Ik heb het ook eerst op de zachte manier geprobeert, en dat ging gewoon helemaal fout.
Ik heb nu een kwpn merrie, een totaal ander karacter paard, eentje waarbij je met EUH heel veel indruk achter laat, maar als zij niet om gaat als ik het vraag, dan krijgt ze een mep ja, of als ze met plet, een trap. Heel duidelijk. Paard gaat er niet dood van, en leert meteen tot hoe ver hij kan gaan.
Ik heb geen zin in verongelukken met mijn paard, wat ik door heel simpel, betere africhting had kunnen voorkomen.

butske12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:39

hallow...

ik ben rachel...
ik heb ooit een paardje gehad, ik heb er heel vaak op gereden ze bokte heel vaak en als ik naar rechts wilde wilde zij weer naar links...:s maar toen ging ik van die ene boerderij af en ben ik ook me paardje kwijt geraakt:'(is wel een rot gevoel maar ik denk iedere dag aan haar en leg me fototje naast me bed:D

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:45

ik wil me er niet mee bemoeien maar je kunt niet stoppen miekelover.
je klink nu voor iedereen of je alles weet en alles moet volgens jou manier, en ik weet dat er ook dingen zijn die je wel goed doet.
maar het begint toch wel behoorlijk iritant te worden.
en wat ETHELATE zij vind ik ook zo en jij weet dat donders goed.
ik heb zelf ook een kwpn er en als ik die aan jou had gegeven weet ik zeker dat hij er niest mee op is geschoten, ik behandel hem als hij braaf is krijgt hij wat lekkers en als hij iets niet doet zeg ik eerst eh of wat anders en is er dan nog geen reactie geef ik hem wel een tik en dat kan wel sielig zijn volgens jou maar bij somigen paarden moet dat nou of je wil of niet.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:53

hoi
waarom zou ik stoppen maak ik altijd nog wel zelf uit. Ik hou me bij me standpunt en als jullie er niet mee eens zijn FIJN.

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:54

nou dat moet je zelf maar wten maar je moet wel beseven waar je mee bezig bent.
mesnen aan het op fokken enz

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:55

ja tuurlijk. IK blijf gewoon op deze manier met me paarden omgaan Haha! Haha!

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:56

ja daar zitten wij niet mee je hoeft ons niet jaloers te maken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:58

nee dat doe ik ook niet. Ik geef gewoon veel om mieke en als ze verveld doe ga ik haar geen rot schop geven

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:59

Verward OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!