Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:50

De bodem bedekken met een dikke laag vlas en dan een paar gieters ( met sproeikop ) dettol gemengd met water eroverheen gooien. Blijft je paard er zeker af. De geur is ff niet te harden maar dat trekt snle weg ...... of gewoon natuurazijn met water ..... alleen werkt dit niet bij elk paard.
Een skippybal aan een ketting vanaf het plafond van de box wil ook wel helpen tegen verveling ...

Succes en Beterschap.

0000

Re: Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:58

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang ze op dat vlas heeft gestaan. Ieder paard dat ik ooit op vlas heb gezet, nam er namelijk wel een paar happen van de eerste dag. Even kijken wat het is. Dat ze binnenkomen, de neus er eens goed induwen en beginnen smakken betekent echt niet dat ze vlas eten hoor. Zijn in mijn ervaring maar heel weinig paarden die het echt eten, op een paar happen de eerste dag na dan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:12

Nou is vlas eten wel veel gevaarlijker dan stro eten.
En als hij echt de bodem leeg vreet heb je met vlas echt wel een enorm probleem.

Mijn paard bleef ook vlas eten.
Die hebben we vuile vlas moeten geven.
Want schoon vlas is te eten volgens haar.

Overigens nu op stro heb ik toch een geruster gevoel.
Ik zou toch bij de dierenarts informeren wat hij van het zand idee vindt.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:42

Yvank_ schreef:
Vlas werd mij juist aangeraden door DA in combi met verband. Omdat het veel schoner is dan stro :) Als je verband goed zit kan vlas er sowieso niet tussen komen.

aangezien ik vaak zat heb gezecht dat mijn paard de vlas ook opeet. hoeven jullie dat ook bietmeer aan te bevelen. want vlas is het ergste wat een paard binnen kan keijgen.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:44

ponyparadijs schreef:
En als hij echt de bodem leeg vreet heb je met vlas echt wel een enorm probleem.

heb hem gebeld om te vragen en dat wou hij absoluut niet. zand komt overal tussen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:46

Oke, dat is ook best logisch.
Heeft hij zelf nog wat aangedragen aan opties?

Maar ik denk nog steeds dat als hij echt onbeperkt ruwvoer krijgt hij minder zijn bedding op eet.
En anders gewoon enorm veel stro erin zodat hij wel droog blijft?

Ik ken paarden die nauwelijks hooi krijgen en eigenlijk alleen leven van stro

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:47

0000 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang ze op dat vlas heeft gestaan. Ieder paard dat ik ooit op vlas heb gezet, nam er namelijk wel een paar happen van de eerste dag. Even kijken wat het is. Dat ze binnenkomen, de neus er eens goed induwen en beginnen smakken betekent echt niet dat ze vlas eten hoor. Zijn in mijn ervaring maar heel weinig paarden die het echt eten, op een paar happen de eerste dag na dan.

Ze stormde er als een idioot op af en begin slles te eten. is beetje gek paard want alles wat we op d gtind gooien eet ze op maar muslie en wortels list ze niet. hahha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:48

Ik kreeg toevallig vandaag van iemand de tip om haverstro bij te voeren naast hooi om wat extra te knabbelen.
Is dat niet een optie, in een fijnmazig net?

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:48

ponyparadijs schreef:
Oke, dat is ook best logisch.
Heeft hij zelf nog wat aangedragen aan opties?

Maar ik denk nog steeds dat als hij echt onbeperkt ruwvoer krijgt hij minder zijn bedding op eet.
En anders gewoon enorm veel stro erin zodat hij wel droog blijft?

Ik ken paarden die nauwelijks hooi krijgen en eigenlijk alleen leven van stro

ze krijgt onbeperkt hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:53

Benthe2014 schreef:
Yvank_ schreef:
Vlas werd mij juist aangeraden door DA in combi met verband. Omdat het veel schoner is dan stro :) Als je verband goed zit kan vlas er sowieso niet tussen komen.

aangezien ik vaak zat heb gezecht dat mijn paard de vlas ook opeet. hoeven jullie dat ook bietmeer aan te bevelen. want vlas is het ergste wat een paard binnen kan keijgen.

ik reageer ook niet op jouw maar een ander die zei dat vlas schadelijk was voor het verband ;)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:59

Ik zou me zelf niet teveel zorgen maken dat ze haar stro op eet, het is niet echt gevaarlijk en zal haar ook lekker bezig houden. Wel vervelend dat haar stal daardoor nat wordt. Zijn strokorrels misschien een optie om haar stal droger te houden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:53

Benthe2014 schreef:
ponyparadijs schreef:

heb hem gebeld om te vragen en dat wou hij absoluut niet. zand komt overal tussen.

He, jammer. Jeetje zeg, wat een toestand. Hoe gaat het nu eigenlijk? Heb je ook anti-vervelings dingen gedaan? Geit, bal, net, pion, tak, noem maar op?

PRY66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:54

Heb je niets wat je in de stal kan hangen/leggen/zetten zodat hij zich niet gaat vervelen ?! of stro als bodem bedekking, of paard naar buiten doen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:54

Paard naar buiten is echt geen optie. Heeft TS op pagina 1, 2 en 3 al uitgelegd. :D

PRY66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:55

Oke :)

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 17:23

He, jammer. Jeetje zeg, wat een toestand. Hoe gaat het nu eigenlijk? Heb je ook anti-vervelings dingen gedaan? Geit, bal, net, pion, tak, noem maar op?[/quote]

ze heeft 4 ballen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:13

Benthe2014 schreef:

Ik vraag me serieus af of je de betekenis van het woord 'onbeperkt' wel begrijpt?

Als je paard namelijk 's ochtends geen hooi meer heeft dan krijgt ze het dus niet onbeperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:18

Als je paard echt onbeperkt krijgt. Dus dat er nog meer dan voldoende ligt als je komt, dan kan ik me niet indenken dat ze dat staan laat en lekker dr stal gaat leegvreten.. Als ze dat wel doet zou ik eens serieus naar de kwaliteit van je hooi gaan kijken..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:22

Of hooi als bodembedekking gebruiken?
En dan een goed bed.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:24

NiFallor schreef:
Benthe2014 schreef:

Ik vraag me serieus af of je de betekenis van het woord 'onbeperkt' wel begrijpt?

Als je paard namelijk 's ochtends geen hooi meer heeft dan krijgt ze het dus niet onbeperkt.

en ik vraag me af of jij wel kan lezen.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:27

Yvank_ schreef:
Als je paard echt onbeperkt krijgt. Dus dat er nog meer dan voldoende ligt als je komt, dan kan ik me niet indenken dat ze dat staan laat en lekker dr stal gaat leegvreten.. Als ze dat wel doet zou ik eens serieus naar de kwaliteit van je hooi gaan kijken..

zw doet het wel en de kwaliteit van ons hooi is prima.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:51

Je bent wel erg grof aan het reageren TS. Ik begrijp dat je iets niet twintig keer wil herhalen, maar het kan aardiger we proberen je alleen te helpen.

lorridet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:52

Hoi, je zou tierwohl super kunnen gebruiken. Is een bedekking van hout wat een bepaalde structuur heeft. Heb een van mijn paarden daar ook op gehad ivm stalrust en hij at dit niet op. Is niet makkelijk te krijgen maar werkt super, ook neemt het heel veel vocht op. Is te koop bij Wielens in Haaksbergen, brengt het geloof ik ook aan huis. Is prijzig maar je hebt er minder van nodig. Is te grof om tussen het verband te gaan zitten. Heb je al eens aan een Hartog voerbox gedacht met het gras van Hartog erin. Of paar keer per dag goed volproppen met hooi. Succes!

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:57

denisesilver schreef:
Je bent wel erg grof aan het reageren TS. Ik begrijp dat je iets niet twintig keer wil herhalen, maar het kan aardiger we proberen je alleen te helpen.

jij reageert achterlijk. of je je afbraagt of ik wel weer wT het betekent. ben niet achterlijk

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:59

lorridet schreef:
Hoi, je zou tierwohl super kunnen gebruiken. Is een bedekking van hout wat een bepaalde structuur heeft. Heb een van mijn paarden daar ook op gehad ivm stalrust en hij at dit niet op. Is niet makkelijk te krijgen maar werkt super, ook neemt het heel veel vocht op. Is te koop bij Wielens in Haaksbergen, brengt het geloof ik ook aan huis. Is prijzig maar je hebt er minder van nodig. Is te grof om tussen het verband te gaan zitten. Heb je al eens aan een Hartog voerbox gedacht met het gras van Hartog erin. Of paar keer per dag goed volproppen met hooi. Succes!

bedankt:) ik zal er achteraan gaan. zoals ik het hoor lijkt het me indd wel wat:)