Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Staat errug laag op mijn prioriteitenlijstje. Zep schreef:Het wordt alleen erg vervelend als dat betekent dat jouw paard straks niet meer in NL geslacht kan worden. Met je dierenliefde nu, doe je je paard dus straks een enkeltje Italie kado. Dat kan nooit de bedoeling zijn en ik hoop dus dat de werkgroepen dit onder de aandacht brengen en hier een oplossing voor gevonden kan worden.
Biepmiep schreef:Maar als je je paard wilt verkopen bijvoorbeeld en zij willen hem niet omdat jij die bepaling in je paspoort hebt laten zetten?
Er kunnen altijd (minder leuke) redenen zijn waarom je toch je paard moet weg doen....
En als de verzekering er door duurder wordt?
Natasha"]
Alane (en anderen) , ik vind dat jullie doordacht reageren!![]()
Maar denk na, als de nood aan de man is en je hebt echt de medicijnen nodig die je anders NIET mag gebruiken ( waar ik niet zo in geloof)kun je het altijd nog veranderen in NIET geschikt voor menselijke consumptie, andersom gaat dus niet.
[/quote]
Je kunt nog altijd je paspoort kwijtraken, na 6 maand is je paard weer geschikt voor menselijke consumptie
[quote="Natasha"]
Mijn angsten voor de consenquenties zijn:
1.Onmogelijke handel in paarden en ponys.
Ik geloof heel graag dat jullie geen van allen je paard of pony verkopen, toch heb ik iedere dag weer paarden en ponys te koop, die eerder ook van attente en liefhebbende baasjes waren.Die er toch mee gestopt zijn, oftewel met de hele sport ofwel door ( financiele) problemen.En ook omdat ze er gewoon niet meer naar om keken!
Een oudere pony heeft nu nog wel eens een goed kansje bij een beginnend ruiterje.Als pa en ma echter weten dat naast t risico van ziekte, ze ook nog eens een hoop kosten krijgen omdat zij het paard moeten laten inslapen, zien ze er toch eerder van af.
[/quote] de onkosten worden grotendeels gedekt door de prijs van het velletje, je hoeft niet te beslissen voor een DA-spuitje..je kan ook nog gewoon naar een slachthuis gaan..zonder slacht voor menselijke consumptie, maar bijv voor hondevoer/cosmetica ed
[quote="Natasha"]
2. Boeren met een pony die blijvend kreupel is, kregen eerst nog een prijs als zij het dier naar de slacht brachten.Dan kon hij het beste lekker dik zijn, en dus goed verzorgd en doorvoed.
Nu moet er een prijs worden betaald om van het dier af te komen.
Dat doet een boer niet graag.
Verwaarloosde en pijnlijdende dieren ten gevolge.
[/quote]
Als hij in het paspoort aangeeft "niet geschikt voor menselijke consumptie" kan het diertje gewoon geslacht worden...de enige onkosten die hij erbij krijgt is vooralsnog voor 1-1-2007 een paspoort, de chipverplichting is nog steeds niet goedgekeurd door de EU.....
[quote="Natasha"]
3. Ik ben bang voor meer maatregelen van hogeraf, als geregistreerd staat hoe, hoeveel en waar er paarden en ponys in Nederland rondlopen.
Lees: belastingen, mestquitom e.d.
[/quote]
En de honden dan? hondenbelasting is al jaren verplicht, zonder registratie van alle honden...doordat gemeentes deze belasingen mislopen doordat niet voor alle honden wordt betaald....
[quote="Natasha"]
4. Verzekeringspremies worden ( veel) hoger.
Men gaat door tot t uiterste gaatje om een paard te "redden", wat niet altijd de diervriendelijkste weg is.
[/quote]
Dat redden gebeurd nu ook.... of er dan eventueel een premie verhoging komt of dat de maatschappijen over zullen gaan tot een "luxe-parket" voor alle medicijnen en dan vooral die medicijnen die er zorg voor dragen dat ht paard niet meer geschikt is voor menselijke consumptie????? zou een optie kunnen zijn.
[quote="Natasha schreef:5. Ik vind het principe niet fair en communistisch.
Natasha schreef:Dus ik hoef me nog niet zo druk te maken Alane?
Een paspoort kwijtraken, en daarna een nieuwe aanvragen en je bent weer "vrij"?
Staat wat er is opgegeven dan nergens vermeld?
En wie controleerd WAT er is opgeschreven?