weiland compleet verzopen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:42

Hier heeft het vanaf gisterenavond tot vanmiddag 13.00 uur non stop geregend. Harde regen, zachte regen en nog eens regen... -O- Alles is zeiknat nu. Gelukkig ben ik vandaag thuis en kunnen de paarden één voor één steeds een paar uur op de paddock die als enige nog goed is.

Ik wil zo graag nog eventjes zomer!!!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:51

Wij hebben ook de hele zomer al onwijs veel geluk, af en toe eens een regendagje, maar al die extreme regenval is onder ons door gegaan. Is ook wel te zien op t kaartje, mooi geel is het hier. woon in de kop van Drenthe, maar wel op dikke potklei, dus het komt ook wel erg goed uit.

Ik zit nu in de bus naar groningen (stad) en zie toch een aantal boeren die gemaaid hebben. Het zal hier dus nog wel droog blijven, gok ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:35

Wij hadden tot nu ook ook veel geluk, van buien die hier net boven- of onderlangs gingen.
Maar de laatste week zijn wij ook echt de pineut...

Vrijdag heeft het de hele dag non stop geregend, en dan ook echt keihard, daarna droger met af en toe een buitje.
En toen alles net weer een klein beetje op begon te drogen begon het gisteren weer te regenen en is het vanmorgen rond 9 uur pas gestopt... :+
Nu nog wel wat spetters, maar gelukkig geen serieuze regen meer.
Wel veel heel veel water in de bak, in de wei en in de paddocks...

fokfanaat

Re: weiland compleet verzopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:35

Volgens knmi.nl blijft het vanaf morgen het 10 dagen zo goed als droog

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:20

Hier de paarden weer buiten gezet, weiland is eindelijk weer droog genoeg, hier en daar nog wel een nat stuk maar dat maakt niet zo veel uit.

@Depende, hier zijn idd ook.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:25

Ik heb net de weerberichten bekeken voor komende dagen in België.

Morgen zou het droog blijven, donderdag en vrijdag regen. Zaterdag en zondag buien en onweer.

Augustus heeft hier in M.elsele dan welgeteld 2 geheel droge dagen gekend :x

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:44

Hier is het ook weer wat opgedroogd. Al 2 dagen zon, dus ik ben blij :D

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:26

Besloten om de paarden maar binnen te zetten voor vannacht zet ze vanaf morgen op het beton met paddock. Kunnen de 2 grote weides drogen en niet kapot gelopen worden.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:33

nou, ik heb hier 2 grote waterbakken staan en die heb ik al weken niet hoeven vullen... en ze zitten allebei nu half vol :=
ik heb ook elke dag de voerbak buiten met een laag water, het blijft hier maar regen |o

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:34

Hier ook verzopen paddocks omdat ik ze al niet meer op de weides laat...
Ze staan dus veel in de schuilstal en onder het afdak met veel hooi.
Wil ze liever nog niet met z'n allen op stal zetten maar als ze niet gaan liggen door de blubber dan zal ik het wel moeten om dikke benen te voorkomen (van niet te gaan liggen).

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:49

hier hebben de paardjes niet alleen de nacht, maar ook de hele ochtend op stal gestaan. Het bleeef regenen. Vanmiddag naar buiten gedaan, maar manman wat een plassen in de wei!

Ik heb geultjes gegraven van de buitenbak naar de wei, kan de bak een beetje leegstromen...

Ringo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:25

Ja!! Bij ons ook! Onze pony's staan 24/24 buiten en hebben een grote schuilstal en die is ook helemaal verzopen! Hopelijk trekt het wat weg hé!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:32

Jammer van je weide. Mijn kennissen hebben 5 weides waarvan 1 hetzelfde probleem heeft. Staat ook altijd voor de helft vol modder waardoor de paarden daar nog maar de helft ter beschikking hebben. De wei kn kwestie is momenteel verhuurd. Haar eigen paarden staan in een wei die niet drassig wordt bij veel regen. Vreemd hoe de grond op een paar ha zo kan verschillen.

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:44

Ook bij ons was het land vandaag gesloten.... Morgen word het weer beter zeggen ze, minder regen. Hopen dat de knollen nog effe lekker een periode naar buiten kunnen want dit is helemaal niks!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:16

Ik hoop op een heel droog najaar... Dan kan het land nog opdrogen en met wat mazzel kunnen ze dan toch nog tot ver in het jaar op het gras.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:09

De komende tijd zou het beter, droger, warmer moeten worden dus ik hoop voor iedereen met natte weides dat dit betekent dat het weideseizoen nog niet helemaal afgelopen is :j.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:30

dazen waren vandaag ook terug van weggeweest, helaas... Heb ze in de middag een paar uur opgesloten in de paddock omdat ze zo onrustig waren. Ze liepen al weer tijdje zonder vliegendeken dus dat vonden ze niet zo fijn en gingen rennen. Is net een nieuw paard bijgekomen en had net vanwege die dazen de wei open gezet zodat ze er uit konden en via de zandpaden naar bak en paddock lopen. Daar had ik de inloopstal dicht om ongelukken te vooromen als er 1 in een hoek gedrukt zou worden of ze zouden proberen met zijn 2en door 1 deur te rennen. Hopen dat er iets meer wind bij komt en de dazen nu definitief in winterslaap gaan. De wei lekker verder opdrogen en hopelijk nog minimaal 3 maanden lekker op het gras!

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:48

Hier vandaag ook met z'n allen als gekken de wei door doordat er ineens weer dazen waren. Heb ze eind van de middag maar naar binnen gehaald want ze bleven maar gaan. Morgen dan toch maar weer de vliegendekens op... zucht...

Whisper5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:21

gelukkig is het weer weer wat beter aan het worden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:58

ja, de plassen zijn al weer weg en de bodem/zode wordt ook al weer droger en steviger.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:01

hier zijn ook al de plassen weg en het land begint op te drogen. De bak is ook al weer droog... Paarden staan overdag buiten en de nachten op stal

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:06

Onze 2 paardjes staan ook dag en nacht buiten.
Alleen bij de sloot kanten is het wat blubberig, vooral bij de waterbakken.
Maar voor de rest ligt het weiland naar het midden toe wat hoger, dus zullen ze niet gauw in de modder staan...En we halen het water uit de sloot met een schepemmer, die nu gelukkig niet droog staat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:35

Hier konden sinds vandaag de paarden weer terug de wei op, nu hopen dat we mooi kunnen nazomeren

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:11

Hier nog veel regenval geweest dus paddocks is puur water ...
Ze zijn paar uurtjes op het gras geweest maar lopen helaas teveel kapot.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 22:39

ja ook bij mij is het na vandaaag weer opnieuw een grote drassige bende.... Vannacht dus weer naar binnen en hopen dat ze het een beetje rustig aan doe morgen in de wei.