Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:40

flitzz schreef:
vuurneon schreef:
Ik moet het toch maar eens proberen, maar ik zet het paard wel even op stal voordat een voorbijganger de politie belt wegens onzedelijke praktijken :')

Na aanleiding van dit topic ook maar eens bij mijn ruin gekeken. Meneer stond in de wei, en ik heel slim :o hem even over de schoft kriebelen hij schacht fijn uit dus ik grijp zijn pielemans. Haal de vellen eraf en probeer verder te kijken totdat ik nogal wat "geluid" hoorde.. Fietsers en wandelaars die helemaal in een deuk lagen om wat ik aan het doen was... :oo 8)7

Held :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:06

flitzz schreef:
vuurneon schreef:
Ik moet het toch maar eens proberen, maar ik zet het paard wel even op stal voordat een voorbijganger de politie belt wegens onzedelijke praktijken :')

Na aanleiding van dit topic ook maar eens bij mijn ruin gekeken. Meneer stond in de wei, en ik heel slim :o hem even over de schoft kriebelen hij schacht fijn uit dus ik grijp zijn pielemans. Haal de vellen eraf en probeer verder te kijken totdat ik nogal wat "geluid" hoorde.. Fietsers en wandelaars die helemaal in een deuk lagen om wat ik aan het doen was... :oo 8)7

Als je dan vraagt of ze ook nooit aandacht aan hun eigen edele delen besteden, heb je ze gelijk stil.......

0316Meisjj

Re: Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:35

haha sommige reactie's!! vind het maar mooi!!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:19

Hihihi die mensen zullen wel gedacht hebben....

En ook die van mij accepteert het niet als ik er aan zit maar toch heb ik het heel snel kunnen doen, normaal kan ik echt een hengst van hem krijgen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:02

kimmie1 schreef:

En ook die van mij accepteert het niet als ik er aan zit maar toch heb ik het heel snel kunnen doen, normaal kan ik echt een hengst van hem krijgen

Dan geef ik jou (en al die anderen ook) toch het advies daarop te oefenen. Zo'n boon is allemaal nog relatief onschuldig maar je zult maar een serieus probleem aan penis/koker hebben, dan wordt het een duur grapje om elke dag de dierenarts te laten komen voor sedatie (dat bovendien nog eens niet zo bevorderend is voor het genezingsproces).

Ik ben van menig dat je overal aan moet kunnen komen bij je paard, ook de edele delen, simpelweg omdat je te laat bent als je een serieus probleem hebt op zo'n plek.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:54

Geef ik je gelijk in hoor Ikke, dat is precies mijn redenatie ook. De koker zelf is ook totaal geen probleem, maar helaas is hij met al regelmatig oefenen nog steeds niet overtuigd dat ik 'hem' er niet af trek of zo......

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:13

smurffie schreef:
Geeeeeeeeeeen betadine gebruiken!!!! Dat is absoluut verschrikkelijk..

Spoelen met lauw water, wat onschadelijk is is om wat glijmiddel erop de spuiten.
Vaak komt de troep dan vanzelf los.

Vandaag op advies van de dierenarts toch de koker gewassen. DA heeft gisteren even gekeken en mijn vermoeden dat de koker dikker was dan anders klopte. DA adviseerde om juist wel met betadine scrub te wassen. Verdund in een emmer warm water en dan goed naspoelen met warm water. Betreffende dierenarts heeft ook een hengstenstation en vertelde dat de dekhengsten maandelijks gewassen worden met betadine al decennia lang. Nog nooit problemen gehad. Hibiscrub mag ook en dan ook verdund en weer goed naspoelen natuurlijk.
Nou het was een klusje van nog geen 20 minuten en de piel van meneer heeft er nog nooit zo goed uitgezien! Ben heel blij dat ik het nu eindelijk eens gedaan heb. Kwam veel rotzooi uit!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:17

kimmie1 schreef:

Ik had vandaag hulp van stalgenoot die hem aan de voorkant kunstjes liet doen en brokjes voeren. Kon ik ongestoord zijn zaakje wassen. Toen ik het in mijn eentje deed stond hij steeds met 1 achterbeen omhoog. Niet om te trappen, maar gewoon omdat hij het raar vond dat ik eraan zat. Daarna had hij er geen erg in. En met warm water en na een paar minuten had hij door dat ik niets ergs ging doen en dat hij er koekjes voor kreeg en liet hij alles hangen. Kon er mooi goed bij. En jeetje wat was het nodig!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:18

Dat is wel een goede tip, gewoon iemand aan de voorkant het paard laten entertainen! Dat ga ik proberen, want zodra ik ook maar naar de piemel kijk issie weg :+

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:33

Toen ik begon met wassen trok hij hem zo hoog op dat ik hem niet eens meer terug kon vinden in de koker, maar na een tijd je soppen met een doekje met warm water kwam hij vanzelf weer tevoorschijn

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:33

Had ie bonen Tine? Misschien interessant als mensen die hier meelezen en daardoor besluiten te gaan wassen foto maken van wat ze aantreffen? :+

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:13

Dit was de boon bij mijn paard.

Afbeelding

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:15

een centraal pielemans topic :')

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:18

set_elkol schreef:
Had ie bonen Tine? Misschien interessant als mensen die hier meelezen en daardoor besluiten te gaan wassen foto maken van wat ze aantreffen? :+

Bij de plasbuis geen bonen, maar wel bovenin de schacht aan beide kanten. Van die dikke klonten stopverf :? Eentje van wel 5 cm lang en 1 cm doorsnee. En een heleboel vellen aan zijn piel, maar die kon ik na weken in 1 beweging met een doek er zo vanaf vegen.
Ik heb twee emmers en twee doekjes gebruikt. 1 voor inzepen en uitgraven :D en de ander om na te spoelen. Doekjes heb ik weggegooid en mijn handen twee keer gewassen met garagezeep voordat ze weer neutraal roken. He maar echt, stelde niks voor :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:26

Eigenlijk is het toch helemaal niet zo raar dat we dit schoon moeten maken. We maken onszelf toch ook goed schoon daar?

Hoe zit het eigenlijk met honden?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:29

Moet het bij honden? Volgens mij zijn die veel 'vochtiger' daarbinnen en is er minder ruimte voor troep, het hele orgaan ziet er heel anders uit. Maar ja die hebben weer anaalklieren :+

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:33

het is niet vreemd dat je het moet schoonmaken maar echte 'bonen' ben ik nog nooit tegengekomen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:46

Oke. Ik ben een merrie mens. Ik dacht; 'bonen'????? Maar blijkbaar ook écht balletjes die in de koker zitten? Die je er om de zoveel tijd uit moet halen? Weer wat geleerd...... Ik neem echt nooit een ruin/hengst :+ Vind het aangekoekte viezigheidpluis tussen de tietjes al vies :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:55

Ja tietjes kunnen er ook wat van :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:03

Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat ze uitschachten? :D

Ik maak soms de koker van mijn pony schoon, maar uitschachten doet hij niet zo makkelijk! Wil wel eens kijken of hij een boon heeft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 20:11

Geryon schreef:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat ze uitschachten? :D

Ik maak soms de koker van mijn pony schoon, maar uitschachten doet hij niet zo makkelijk! Wil wel eens kijken of hij een boon heeft.

Ik kriebel gewoon aan de buitenkant van de koker. Maar ik denk dat de beste tactiek nog wel eens zou kunnen verschillen van ruin tot ruin.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:14

Dat werkt helaas bij de mijne niet. We hebben hem overal lopen kriebelen. Toen ik eens vd deed en hem wijd liet staan, schachte hij uit dus dat gebruikte ik steeds. Maar nu doet hij dat helaas niet meer :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 20:15

Hij heeft je nu door :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:24

echt werkelijk nog nooit hier van gehoord, wel dat de koker vol 'prut' kan zitten net als tussen de 'tepels' van een merrie maar dit?. nee nog nooit.
ik ga van de week op onderzoek uit hihi, maar even vraagje hoe zorg je ervoor dat hij zijn penis uitschacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:28

Koper schreef:
Hij heeft je nu door :+

_O-

Misschien de volgende keer ergens een hengstige merrie vandaan halen :))