Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mickyl schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje apart verhaal... Je kan zelf toch ook wel beseffen dat het niet goed is als een paard zo gestald wordt... En je zegt dat het je eerste eigen paardje is, waarom heb je dan een pensioenpaard gekocht waar je niks meer mee kan?
Verder heb je het eerst steeds over haar en daarna weer over hem.
In de openingspost zeg je dat je wel een huisje kunt kopen met een stukje grond erbij.. In de omgeving van Rotterdam lijkt me dat sowieso niet haalbaar en betaalbaar, maar daarna zeg je ook nog 's dat je nog geen 20 bent en veel advies nodig hebt (in je profiel staat trouwens 21). Klinkt nogal erg tegenstrijdig allemaal...
Als het verhaal echt waar is, is het goed dat je advies vraagt, aangezien je zelf blijkbaar niet goed doorhebt dat je paard er slecht bij staat. Maar ik heb er een beetje mijn twijfels bij...
Mickyl schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje apart verhaal... Je kan zelf toch ook wel beseffen dat het niet goed is als een paard zo gestald wordt... En je zegt dat het je eerste eigen paardje is, waarom heb je dan een pensioenpaard gekocht waar je niks meer mee kan?
Verder heb je het eerst steeds over haar en daarna weer over hem.
In de openingspost zeg je dat je wel een huisje kunt kopen met een stukje grond erbij.. In de omgeving van Rotterdam lijkt me dat sowieso niet haalbaar en betaalbaar, maar daarna zeg je ook nog 's dat je nog geen 20 bent en veel advies nodig hebt (in je profiel staat trouwens 21). Klinkt nogal erg tegenstrijdig allemaal...
Als het verhaal echt waar is, is het goed dat je advies vraagt, aangezien je zelf blijkbaar niet goed doorhebt dat je paard er slecht bij staat. Maar ik heb er een beetje mijn twijfels bij...
xxxxxx2000 schreef:Vaag verhaal, als het echt zo erg is, wat doe je daar dan nog? Zoek wat anders lijkt me de enige juiste respons op dit relaas.
pmarena schreef:Ik vind het wel een beetje raar dat hele hordes mensen hier in het topic zich niet kunnen voorstellen dat 200 euro stalgeld in de Randstad echt niet veel is.
En het is ook niet bepaald bizar dat je zelf voor je eigen paard zorgt qua uitmesten en voeren. Komt vaak zat voor
TS heeft groot gelijk dat ze niet halsoverkop vertrekt maar eerst een ècht goed plekje zoekt, anders is ze straks van de regen in de drup.
TS: Is het geen idee om uit te kijken naar een fijne nieuwe stal en zodra je die achter de hand hebt, toch echt gewoon eens goed in gesprek te gaan met je stalhoudster over de mogelijkheden voor verbetering?
Het klinkt nu namelijk heel erg alsof je dat niet durft ofzo en daarom niet echt doet.
Laat je vooral ook niet gek maken door Bokkers die je nu wijs proberen te maken dat je in omgeving Rotterdam ruime keuze hebt uit stallen die nog goedkoper zijn dan 200 euro per maand en waar voor dat geld alles voor je gedaan wordt, en paarden tot hun oren in het stro staan als ze even een paar uurtjes niet op een heerlijk stevige, groene wei staan.
Heel goed dat je eerst echt kritisch kijkt want jij en je paard zijn straks de pineut als je een foute keuze maakt.
russel schreef:Als je vanuit Rotterdam zoekt, raad ik je aan om in Brabant te kijken, zijn veel mensen in Rotterdam wonen en hun paarden rondom de Loonse en Drunense duinen bij boeren pensions staan. Deze paarden staat er een stuk beter bij dan jouw paard nu en voor 200 euro moet dat zeker lukken!
Genoeg die alleen in het weekend komen om te rijden. Paarden staan overdag buiten, ook in de winter..
pmarena schreef:Maar in hoeverre krijgt ze nu echt te weinig ruwvoer qua hoeveelheid dan?
Als ze echt heel erg te weinig krijgt de hele winter lang, dan zou je haar toch flink in moeten zien vallen en erg mager moeten zien worden?
Zeker senioren hebben daar al snel last van
Kan het niet zijn dat ze toch wel genoeg ruwvoer krijgt, maar dat ze het gewoon erg snel opeet?
Dan kan een slowfeeder een hele handige investering zijn zodat ze wat langer doet met haar plukje
Heeft de stalhouder ook weinig mee te maken, die vul je gewoon zelf.